כחלק מאירוע GTC ויחד עם השקת כרטיסי המסך החדשים, אנחנו מקבלים הצצה לדור הבא של טכנולוגיית שיפור התמונה מבית NVIDIA – ה-DLSS 3
עולם שיפור התמונה של משחקי המחשב מתקדם היום שלב אחד נוסף. עד כה, הכרנו טכנולוגיות כמו DLSS של NVIDIA בתור כאלה בהן שרת צריך לעבד ויזואלית משחק, ולאחר מכן הוא מקבל תמיכה אצל משתמש לשיפור אלמנטים והגדלת הרזולוציה המעשית באופן מלאכותי. זאת, על מנת לשפר את הביצועים בפועל בשימוש חומרה יעודית.
לדוגמה, בשימוש טכנולוגיית DLSS יכול משתמש עם כרטיס המסך RTX 3060 לשחק במשחק כמו Cyberpunk 2077 על רזולוציית 4K כאשר המשחק רץ בפועל ב-1920X1080 בלבד אך אלמנטים בו מוגדלים מלאכותית בשביל לאפשר מאפיניים ויזואליים הדומים יותר לכאלה שב-4K. זה מה שקרוי באופן נפוץ AI Resolution Upscaling. עד לא מזמן זה היה קיים בתמונות, ולאחרונה בשורת משחקים נבחרים.
כעת, DLSS עולה שלב ויהיה זמין עם כרטיסי המסך החדשים של NVIDIA מסדרת RTX 40 עם השלמה של פריימים שלמים כתוצאה מלימוד מכונה מתקדם של אותו המשחק.
בזכות יצירה של פריימים שלמים בהתבסס על קודמים, טכנולוגיית DLSS 3 מתימרת להיות היעילה והאיכותית ביותר בהרמת הביצועים למשתמש, כך לפחות נראה מהדוגמאות אותן מספקת NVIDIA.
דוגמה נוספת לשימוש בטכנולוגיה תהיה המשחק Cyberpunk 2077 שיזכה לעדכון בעתיד הקרוב:
בשילוב יכולות עקיבת קרניים משופרות משמעותית, NVIDIA טוענת כי כרטיסי RTX 40 החדשים מהווים הכפלת ביצועים ואף הרבה מעבר לכך למה שאנחנו רגילים לקבל עם כרטיסי מסך מקבילים מסדרת RTX 30.
כאן תוכלו למצוא את רשימת המשחקים המלאה של כותרי DLSS 3. רשימה זאת צפויה להתרחב בעתיד כמובן.
לא יודע. כשהם מגבילים את זה רק לדור החדש של הכרטיסים, והמחשבה שהתמיכה ב-DLSS גם ככה איטית… לא מלהיב במיוחד.