NVIDIA מציגה את החזון החדש שלה ביחד עם מיקרוסופט, חזון שהוא יותר מתאורתי בלבד – שימוש נרחב במעבדי כרטיס המסך לכל שימוש שבו עד עכשיו רק המעבד היה מעורב.
במסגרת מסיבת העיתונאים שערכה NVIDIA, הוצג החזון של שימוש רב ביכולות העיבוד ובחומרת כרטיסי המסך למטרות עיבוד נוספות. כיום ישנה כמות גדולה של מעבדים מאוחדים בכרטיסי המסך החדשים של NVIDIA, מעבדים שמסוגלים לשמש לא רק לעיבודי גרפיקה אלא גם לכל עיבוד שלא יהיה בין אם זה קידוד סרטים או כל תוכנה אחרת שתדרוש עיבוד מאסיבי. עם כניסת מערכת ההפעלה החדשה חלונות 7 מבית מיקרוסופט מקווה NVIDIA לדחוף את החזון שלה קדימה, עיבוד פרללי (מרובה) ליישומים שדורשים זאת. עיבוד גם של תצוגה גרפית וגם של נתונים הניתנים לעיבוד על ידי המעבדים המאוחדים של הכרטיס בו-זמנית.
בעיבוד הנתונים, חיפושים רבים שנדרשים לעשות זאת בצמתים רבים נאלצים לעשות זאת אחד אחד, או כמה ביחד בהאתם ליכולות המעבד הסריאלי, כגוף עיבוד אחד. אפשר להגדיל את מהירות העיבוד ואת מספר הרכיבים המשתתפים בה, אך עדיין יהיה רק מקום אחד בו הנתונים יוכלו לעבור, מעבד אחד. בדומה לאדם אחד או מכונית אחת – יכול לספק כמות מוגבלת בזמן אחד. במקום מעבד אחד חזק, ניתן לקחת את יחידות העיבוד הרבות הקיימות בכרטיסי המסך ולהשתמש גם בהן בתור כח עיבוד לכל דבר אשר יעבוד יחד עם המעבד הראשי (ה-CPU).
![]() |
פלטפורמת ION החדשה של NVIDIA אל מול האטום של אינטל עם טריילר בהבחנה גבוהה (HD). משווים את מהירות ההמרה לפורמט אחר. |
בשנה וחצי האחרונה עבדה NVIDIA בשיתוף עם מיקרוסופט על חלונות 7, על מנת להפוך את השימוש בכרטיס המסך לעיבודים שונים לדבר מקובל שיימצא בשימוש קבוע, בתמיכה ב-CUDA (שבעזרתה פעולות הדורשות עיבוד עוברות לעיבוד של כרטיס המסך ולא של המעבד הראשי בלבד), עיבוד בתוכנות שובות ועיבוד של מערכת ההפעלה באופן כללי. החישובים יבוצעו בעזרת DirectX של חלונות 7 הקיים ועיבוד באופן כללי של המעבד.
NVIDIA התייחסה לשיתוף הפעולה הזה עם מיקרוסופט כאל שינוי משמעותי שאמור לשנות את כל הרגלי עיבוד היישומים הקיימים עד כה, הרגלי עיבוד שבדרך כלל כוללים את המעבד הראשי בלבד. אם הצעד של NVIDIA ושל מיקרוסופט יצליח למנף את עצמו ולצבור פופולאריות כנראה שאכן יהיה מדובר במהפכה של ממש.
עוד הצפוי בחלונות 7 על קצה המזלג
הודות לחישובי הפיזיקה בכרטיס המסך, טכנולוגיית ה-PhysX, בוצעה הדגמה של משחק הדמו Terminator Salvation עם וללא שימוש בעיבוד פיזיקה בזמן אמת וההבדל בביצועים ובמשחקיות היה עצום. כמו כן, בוצעה גם הדגמה של משקפי ה-3D Vision החדשות שהוצגו לראשונה בתערוכת CES השנה. בהדגמה המעבד הגרפי הוא זה שעושה את העיבוד של כל פיקסל על מנת להציג תמונה תלת-מימדית אמיתית שניתן לצפות בה על ידי המשקפיים הייעודיות. כבר היום משחקים רבים תומכים בטכנולוגיה זאת.
זה טוב אבל…
אני לא בטוח שקידום טכנולוגיה אחת של חברת צד שלישי זה דבר טוב לשוק כי זה יתן יתרון אדיר לנוידיה על כל חברה אחרת ועלול למוטט את ATI.
אם כבר עדיף שמייקרוסופט בדומה ל- DIRECTX תוציא תקן אחיד שכל חברה תוכל לממש שיאפשר לחלק עומס בין המעבד הגראפי לראשי.
ואגב, מאייתים תיאורטית ולא תאורתית.
חזון תיאורתי
האם הכוונה שכרטיס המסך ישמש גם כפנס רב עוצמה?
נשמע כמו חזון תיאורתי תיאורטי
זה לא טוב
הכרטסים של היום החזקים ויקרים לא מסוגלים לעבוד טוב ב 100% עם משחקים ומתחממים ביגלל צריכת חשמל גבוה אז גם הם יצתרכו לעבוד ולהיות כמו מעבד מה שיוסיף יותר חישובים ויותר רכבים וגודל וחשמל על הכרטים ויותר בלגן זה לא מומלץ אבל עם אינטל רוצים להוסיף שבב גרפי למעבד חברות כרטסי המסך רצות להוסיף יחידת מעבד בתוך הכרטיס גרפי מה שיתן יתרון ל ATI AMD זה הייה בלגן אחד גדול תודה
הרבה חשמל…
מעניין איזה ספקי כוח נצטרך כדי להריץ כרטיסים כאלו, ככל שיש יותר "כוח" לכרטיס כך הוא ידרוש יותר חשמל ועוד הכרטיסים החדשים הולכים לעשות חישובים של CPU רגיל אז בכלל.
בקשר לצריכת החשמל
אני מבין את הדאגות שלכם אבל ככה זה עובד.. מקטינים את הליבות ואת צריכת החשמל. ולדעתי זאת המשוואה, אתה רוצה יותר ביצועים בדרך פשוטה? תפעיל יותר חומרה.
ואף אחד לא חייב אתכם לקנות ASUS GTX295 MARS, יצאו בהמשך מספיק כרטיסים חסכוניים וזולים שיכולים לעשות את עבודה.
צריכת חשמל נמוכה
למעשה צריכת החשמל תלוייה באיזה CPU/GPU משתמשים.
למשל מבדיקה שנערכה, 8800GT צרך פחות חשמל מ[email protected] קישור: http://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=52734&nowrap=true#879271
CUDA
אבא שלי כבר עובד עם הדבר הזה והבנתי שזה ממש טוב… אמנם הוא עושה את זה עם 295GTX אבל הוא מאוד מרוצה
זה כלי חזק מאוד להמון שימושים!
אני לא מבין כלום במשחקים, אבל תנו לי לתת לכם זוית נוספת לנושא – אנשי מדע ופיתוח רבים כבר משתמשים בכלים האלה לצורך חישובים. יש חישובים שמעבד גרפי עושה הרבה הרבה יותר מכל מעבד. שילוב וכתיבת תוכנה מתאימה כך שחלק מהקוד יתבסס על חישוב CPU וחלק יתבסס על חישוב GPU יכול להביא להאצת חישובים וסימולציות רבות.
הצפנות
נראה לי שהנושא הכי שימושי לגבי עוצמת החישוב הזאת יהיה הצפנה והכוונה למפתחות גדולים במיוחד. במקביל, הכרטיס הזה יוכל לשמש לשבירת הצפנות בגלל הפעולות המקביליות הרבות שהחומרה מבצעת.
אולי זה יכול לשמש גם לאינטליגנציה מלאכותית עם הטענת מטריצות לומדות – אלגוריתם פשוט יחסית אבל עומס לא קטן על המעבד בתכנות רגיל.
קשור לזה גם האפשרות לזהות אובייקטים בתמונות, טביעות אצבעות וכד' עבודה מטריציונית. סך הכל נשמע מענין אבל בהחלט צריך לאוורר את הכרטיס טוב יותר 🙂
אצלי במחשב יש 2X GTX295 ולא למשחקים
אצלי בעבודה אנו משתמשים בCore-i 7 עם 2 כרטיסי GTX295 לצורך חישובים מסובכים , השימוש Cuda עם הכרטיסים הנ"ל מאיץ את הפעולה בערך פי 1000 ויותר!! .
קודם כדי להפיק תמונה בודדת היתי צריך להמתין כמעט חצי שעה (על מעבד Xanon ), עם המערכת הנ"ל אני מפיק 7~ תמונות בשניה !!