מערכת הבדיקה ומבחני ביצועים
מטרתה של ביקורת זו היא בראש ובראשונה לבדוק מהי הפלטפורמה המועדפת ליישום CrossFire. עשינו שימוש בשלושה לוחות אם, וניסינו להשוות את יתר רכיבי המערכת עד כמה שניתן. עשינו שימוש במעבדים המדורגים באופן דומה וכן באותה כמות זיכרון, מיותר לציין כי שאר החומרה מלבד הלוחות, המעבדים והזכרונות הייתה זהה בכל שלוש מערכות הבדיקה.
להלן מפרט המערכת עליה נערכו מבחני הביצועים:
מעבדים |
|
לוח אם |
|
זכרון | |
כרטיסי מסך | |
דיסק קשיח | Maxtor DiamondMax 10 SATA-II 250GB |
ספק כח | OCZ PowerStream 520W |
בחרנו לעשות שימוש במשחקים ותוכנות אשר יעשו שימוש קטן ככל האפשר במעבד, על מנת למצוא את ההבדלים האמיתיים בין הפלטפורמות ולמצוא את ערכת השבבים שמאפשרת להפיק את המקסימום ממערך ה-CrossFire. כידוע משחקים רבים מסתמכים רבות על משאבי המעבד ולא על כרטיס המסך, ולכן לא תראו הרבה מהמשחקים שהתרגלתם לראות בבדיקות שלנו, שכן הפעם בחרנו להציג אך ורק את הבדיקות שהראו תלות גדולה ככל האפשר בכרטיס המסך.
להלן מבחני הביצועים בהם נעשה שימוש בהשוואה זו:
- 3DMark 2003/2005/2006
- ShaderMark V2.1
- Counter Strike: Source VST
- F.E.A.R Multiplayer Demo
- Quake 4 v1.04
כל מבחני הביצועים הנ"ל נערכו בשני מצבים, הראשון ללא פילטרים כלל והשני עם פילטרים כאשר ה-Antialiasing כוון ל-X4 ואילו ה-Anisotropic Filtering כוון לערך של 8X.