Quake 4
Quake 4
המשחק Quake 4 עושה שימוש במנוע שפיתחה חברת id עבור המשחק Doom 3 שיצא לפני שנה וחצי לשוק, והוא אף דומה מאוד למשחקיות של Doom 3 בשל העובדה ששני המשחקים מבוססים על אותו מנוע גראפי. המנוע הגראפי שם דגש מיוחד על אפקטים של תאורה, כאשר את רוב המשחק תבלו בתוך מסדרונות ומחילות חשוכות ובהם אויבים שכנראה לא מפחדים מהחושך.
יחד עם זאת, שני המשחקים שונים בדבר אחד: בעוד ש-Doom 3 מסתמך הרבה על אלמנט ההפתעה של האויבים המופיעים לעתים רחוקות יחסית, ב-Quake 4 האויבים נפוצים הרבה יותר ונמצאים כמעט בכל חדר או מסדרון בו תעברו – מה שהופך את המשחק לקצבי הרבה יותר. מלבד המשחקיות השונה, גם המנוע הגראפי שומע מעט ועכשיו הוא מאפשר איכות גבוהה יותר ואובייקטים מורכבים יותר. את הבדיקות שלנו ביצענו בהגדרות ברמת ה-Ultra המתאימה לכרטיסי מסך עם 512MB של זיכרון.
כמו ב-FEAR וב-CS:S, גם במשחק זה אנו מגיעים למסקנה כי עיקר יתרונו של ה-CrossFire הוא במתן FPS גבוה תוך שימוש בפילטרים. כמו כן אנו רואים יתרון לטובת ה-RD480 הן במבחני ה-CrossFire והן במבחני הכרטיסים הבודדים – אנו מעריכים שיתרון זה יימחק או אף יגדל לטובת ה-RD580 כאשר ייצאו דריברים חדשים יותר לכרטיסי המסך שיוכלו להוציא את המירב מערכת השבבים הזו.