ATI הכריזה כי היא מצפה שמעבדים גרפיים התומכים ב-DirectX 11 יושקו במהלך 2009, והיא תעבור לייצר בטכנולוגיית ייצור של 40 ננו-מטר.
ATI צופה כי במהלך 2009 היא תציג מעבדים גרפיים חדשים (GPU) אשר ייוצרו בתהליך יצור של 40 ננו-מטר ויתמכו ב-DirectX 11, כך הודיעה במהלך כנס הטכנולוגיה CEATEC שנערך בתחילת החודש ביפאן. המעבדים בדור הנוכחי של ATI מיוצרים בתהליך יצור של 55 ננו-מטר ותומכים ב-DirectX 10.1. שימוש בטכנולוגיית יצור מתקדמת יותר יסייע בהורדת מעטפת ההספק של המעבדים החדשים או לפחות שמירה על הקיים תוך שיפור הביצועים. כמו כן תכניס החברה זיכרון מסוג GDDR5 לשימוש נרחב יותר במוצריה.
השימוש ב-DirectX 11 ישפר את יכולת השימוש במעבד הגרפי למטלות חישוב כלליות (GPGPU) וכן את יכולות ריבוי הנימים (multithreading). בנוסף, יכלול ה-DirectX 11 תמיכה בחומרת פסיפס (Tesselation) הנמצאת בכרטיסי ATI החל מסדרת HD2000 עקב השילוב של יכולות אלה בשבב הגרפי של ה-XBox 360 שתוכנן על ידי ATI. השימוש בתכונת הפסיפס הוזנח על ידי מפתחי המשחקים למחשבים אישיים וקיים למעשה רק במשחקים ל-Xbox 360. יש להניח כי התמיכה המובנית של DirectX 11 בתכונה זאת תקל על המפתחים להשתמש בה גם למשחקים שיפותחו למחשבים אישיים.
![]() |
שקף מהמצגת בכנס |
תחום נוסף בו צופה ATI התקדמות משמעותית במהלך 2009 הוא תמיכה בשימוש במעבד הגרפי למטלות חישוב כלליות ועליה במספר היישומים שתומכים באפשרויות העיבוד של המעבד הגרפי. המגמה הכללית היא להכיר ברעיון שהכרטיס הגרפי הוא פלטפורמת מחשוב בפני עצמו היכול לשמש עבור כל מטלה ולא רק במחשבים ייעודיים (HPC). הטמעת השימוש הכללי במעבדים הגרפיים יכולה כמובן לתרום גם לכמות הכרטיסים הגרפיים שימכרו. משאבים יושקעו גם בתחום ההבחנה הגבוה (High Definition) לאור המגמה שטלוויזיות HDTV עוברות להפרדה שמעבר ל-1920 על 1080 פיקסלים.
Tesselation?
מה זה?
מה קשור עכשיו DIRECT X 11
לא הספקנו להינות מ10 וכבר 11
אין כמעט משחקים שעושים שימוש ב 10 .
אפילו ויסטה לא תומך מלא ל10 אז מה קשור ל11
מישהו מוכן לענות!?!?
מה יהיה תגידו לי…
מה נסגר איתם הגזימו כבר פחות משנה דיירקט 11 🙁 עכשיו קניתי מחשב חדש עם דיירקט 10 סעמק שוחטים אותנו אבל מצד שני זה טוב….אבל לא לכיס
מקווה שגם nvidia יתקדמו
נקווה לירידת מחירים אצל 2 החברות
טוב לשמוע..!
מי צריך את זה? היום, מירב התוכנות
והמשחקים בקושי מתחילים/יתחילו לתמוך ב DX10
שלא לדבר על 10.1
אז 11 הצחקתם אותי…
לסרטי HD איך הכרטיס יסייע ?
מה השיפורים ששם יהיו ?
באיזה רבעון יצא הכרטיס ?
ל-2 DX 11
טוב קיצר זה כמו שהיה DX7 ואז ישר עברו ל DX9
ועל 8 אפשר להגיד שדילגו אין הרבה משחקים עם DX8
directx 11 מיועד ל:
שימוש במעבד הגראפי למטלות חישבו כלליות כמו המעבד, והוא נועד לשפר את הביצועים ואת קלות התכנות של תוכנות אלו ופחות למשחקים.
באיזה רבעון יגיע הכרטיס
לכמה מכם
2 – מה זאת אומרת "ויסטה לא תומך ב-DX10"?… רק שתדע, DX11 יעבוד בויסטה (לא נצטרך לעבור ל-Windows 7).
3 – האמת שזה שלוש שנים של 10 (2006-2009).
8 – סוף רבעון שני – סוף יוני כנראה, אם הכל יילך כמו שצריך (בערך באתו זמן כמו הכרטיסים החדשים של נוידיה).
10 – לא ממש… זה נשאר בעיקר למשחקים, ובנוסף תמיכה בחישוב כללי.
דירקט X 10
הפיקציה … כמו ויסטה
בדיוק בגלל זה למה לא קניתי ויסטה .. ואני לא משדרג עד שיצא הכרטיס מסך של אינטל/ קונסולה חדשה
ואז אני אחליט אם לשדרג מחשב ( או לקנות חדש ) או לקנות קונסולה כי כרגע אין טעם
לא מובן מתי בכלל יגיע הכרטיס ?
לגבי DX11 אני משער שמדובר
בשילוב של ה : CINEMA 2.0 במעבדים החדשים.
מי שלא שמע על Cinema 2.0
Welcome to do google search for "Cinema 2.0 + AMD ATI"
יש מלא משחקים בDX8, זיכרון קצר . . .
הטובים שבהם יצאו עם DX8:
Return to castle wolfenstein
Soldier of fortune 2
Aliens predator2, Halflife ,Unreal , Needs for speed porche, Myst
Neverwinter Nights (RPG), Dungeon Siege, Ghost Recon