הדור הבא של AMD
לפי גרינשטיין, המעבר לתצורה של Unified Shaders אינו קשור בהכרח ל-DX10. ה-API של מיקרוסופט דורש קיום של שלושת סוגי יחידות העיבוד (Vertex, Pixel ו-Geometry) אולם לא מכריח שאלו יהיו יחידות מאוחדות. הייחודיות של AMD והיתרון הגדול שלה לטענתה, הוא שזו לא הפעם הראשונה בה מפתחת החברה שבב גרפי עם יחידות עיבוד מאוחדות. גם השבב הגרפי של קונסולת ה-XBOX 360 של מיקרוסופט, אשר פותח על ידי ATI, עושה שימוש ביחידות מאוחדות, מה שאומר שהשבב החדש הוא כבר הדור השני והמשופר של הארכיטקטורה של החברה.
"ה-Geometry Shaders, בכל הנושא של DX10, הוא הדבר המורכב והמסובך ביותר, והביצועים של ה-GS זה אחד הדברים החשובים ביותר בכל ליבה. הביצועים של ה-GS שלנו הרבה יותר טובים מאלו של NVIDIA, ואת זה יהיה אפשר לבדוק כשיצאו מבחני DirectX 10. גם ערכות מנהלי ההתקן שלנו (דרייברים) למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows Vista, טובות הרבה יותר מערכות מנהלי ההתקן של NVIDIA" אמר גרינשטיין.
לרגל כניסת שוק הוידאו בהבחנה גבוהה (HD) לעולם, שילבה AMD בכרטיסים החדשים יחידות עיבוד ייעודיות לוידאו, בשם UVD. מעבדי ה-UVD אמורים לספק פתרון זול, יעיל וחסכני בהספק בשבב חיצוני על כרטיס המסך. לטענת AMD, הוספת פתרון ה-UVD, מאפשרת גם למחשבים חלשים ביותר מרמת הכניסה לשוק, לנגן תכני HD-DVD ו-Blu-Ray מבלי לסבול מקרטועים.
בעת שדיברו אנשי AMD על ערכות השבבים הנוכחיות של החברה הכוללות כרטיס מסך משולב ותמיכה ביציאות דיגיטאליות (ערכות ה-690G של AMD ), הם טרחו והדגישו שבדור הבא של ערכות השבבים המשולבות, ה-UVD יהיה כבר מובנה בשבב, ותוכלו לנגן תכני HD גם ללא כרטיס מסך נוסף.
![]() |
כזכור, NVIDIA השיקה את דור ה-DX10 שלה כבר בחודש נובמבר 2006, והסדרה של AMD נדחתה שוב ושוב (לאחר הדחיות הראשוניות, ההשקה אמורה הייתה להיות עוד במהלך חודש פברואר, אך מאז נדחתה כמה פעמים נוספות).
כששאלנו על הנושא את נציגי AMD, ענה גרינשטיין ואמר: "ביצענו שינוי אסטרטגי בהשקה הזו של ה-Radeon HD 2900, והחלטנו למצב את כרטיס ה-High End במחיר מאוד נמוך שפונה לקהל גדול, מה שדרש כמה התאמות וזמן. בנוסף, רצינו שזו תהיה השקה "קשה" (השקה בה המוצרים נמצאים כבר בחנויות, מ.ש.), מה שכמובן דרש זמן נוסף בשביל השותפים שלנו לפתח את הכרטיסים שלהם ולייצר אותם."
"כל האופציות אותן מאפשר ה-DirectX 10, דורשות לא מעט סיליקון למימוש, ולייצר פיסת סיליקון כל כך גדולה שהיא יקרה מאוד, לא נראה לנו שווה והחלטנו לשנות אסטרטגיה. כבר לפני כמה חודשים יכולנו לעשות את מה ש-NVIDIA עושים – מוצר יקר עם הרבה שטח סיליקון ומחיר גבוה, אבל החלטנו ללכת לכיוון שלדעתנו טוב יותר לצרכן."
"כרטיסי ה-Radeon HD 2400/2600 נדחו שוב לסוף חודש יוני, כיוון שהחלטנו לייצר אותם בתהליך של 65nm, החסכוני יותר בגודל והספק, מה שדרש התאמה בפיתוח והמתנה שהטכנולוגיה תהיה בשלה."
לשאלתנו מתי נוכל לראות כרטיס High End כמו ה-Radeon HD 2900 המיוצרים בתהליך ייצור מתקדם של 65nm, שידרו אנשי AMD כי ניתן להניח שגם זה בדרך ויגיע בחודשים הבאים. היתרון הגדול של ייצור ב-65nm הוא בצריכת ההספק, ובעוד כרטיסי ה-2600 וה-2400 צורכים רק 45W ו-25W בהתאמה, כרטיס ה-Radeon HD 2900XT ישאב מהספק שלכם לא פחות מ-215W תחת עומס (שלא לדבר על שני כרטיסים במערך CrossFire).
"לדעתנו זה לא מוגזם לפלח השוק הזה" אמר גרינשטיין. "את צרכני ה-High End, צריכת ההספק אינה הדבר המטריד ביותר, וגם לא המחיר הגבוה יותר של ליבות 90nm. זהו שוק שדורש פחות יעילות הספק, ויותר ביצועים וביצועים למחיר."