AMD מציגה תמיכה ב-DirectX11

36 תגובות

AMD הציגה לראשונה במסיבת העיתונאים בקומפיוטקס הדגמה של הליבה הגרפית החדשה, אשר תתמוך ב-DirectX11 של מיקרוסופט.

אחרי שבנתה את הציפייה לליבות הגרפיות החדשות שלה, כעת נחשפים פרטים רבים על טכנולוגיית הייצור החדשה וגם על התמיכה החדשה ב-DirectX11. לליבה הגרפית, אשר רבים מעריכים כי יהיה מדובר בליבת ה-,RV870, ניתן שם הקוד EverGreen ולראשונה הליבה תתמוך בממשק החדש DirectX11 מבית מיקרוסופט. DirectX11 יאפשר התקדמות ביכולות הגרפיקה המוכרות לנו, כמו חדות טקסטורות, תאורה דינמית, עצמים ואלומטריים (עננים או עשן לדוגמא), מה שיאפשר סביבה עשירה יותר, מציאותית יותר, ומהנה יותר.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


AMD ממשיכה להיות חלוצה בתחום ולהביא לנו טכנולוגיות חדשות רבות, כגון טכנולוגית הזכרון המהירה בכרטיסי המסך – GDDR34 וטכנולוגיית GDDR5, אשר עדיין בלעדית ל-AMD כבר כשנה. החידוש האחרון בתחום היה ה-RADEON HD4770, הכרטיס הראשון עם ליבה בתהליך ייצור של 40 ננו-מטר, אותו תהליך ייצור ש-AMD תמשיך להשתמש בו היות ותהליך הייצור זול יותר, הליבות צורכות פחות חשמל ומפיקות פחות חום.

מה עוד DirectX11 יאפשר לנו בכרטיסי המסך של ATI?
DirectX11 יאפשר לכרטיסי המסך החדשים של ATI לתמוך בטכנולוגיות חדשות כמו Pixel Shader 5, Compute shaders 5, Tessellation, דברים אשר יאפשרו סביבה דינאמית הרבה יותר בפחות מאמץ מצד כרטיס המסך. כמו כן, יתאפשר גם AI (אינטילגנציה מלאכותית) טוב יותר הודות לטכנולוגיית Compute shaders 5. ב-DX11 זה יהיה הדור שישי, שמוצג כסטנדרט מובנה, בין אם בקונסולות כמו XBOX או Wii לעתיד ובין אם כשבבים מובנים בלוחות אם. המשמעות היא בעצם שאפשר לראות פרטים גבוהים בהרבה, למשל בהרים הפסגות מגוונות ונראות מציאותיות, ולא סתם פוליגונים משולשים בעלי פרטים נמוכים. הרבה יותר דגש נעשה על פרטים קטנים, במילים אחרות, הטכנולוגיה מאפשרת הרבה יותר פוליגונים בצורה איכותית, וכך התמונה שמתקבלת איכותית בהרבה ומציאותית בהרבה ממה שהכרנו עד כה.

מציגים את העתיד בתחום כרטיסי המסך

"כיום, אני מספקים את הטכנולוגיה של תמיכה ב-DirectX11 בכרטיסי המסך כדי ששאפתני התחום יוכלו לנצל את התמיכה וליהנות ממשחקים חדשים עוד בשלב מוקדם, מבלי להמתין להתפתחות הטכנולוגיה ולקבלת התמיכה. עם היתרון שמעניקה הטכנולוגיה למשחקים ותכנות בחלונות 7, מפתחים עומדים בתור כדיי לשים את ידם על החומרה שלנו, ואנו בטוחים שגם הלקוחות הפרטיים שלנו עושים ויעשו זאת" כך אמר ריק ברגמן, סגן הנשיא של קבוצת AMD.

שיפור נוסף ב-DirectX11 הוא בטכנולוגיית ה-ATI stream אשר, בדומה לטכנולוגיית CUDA של NVIDIA, מאפשר עיבוד נתונים על גביי מעבדי הזרימה בכרטיס המסך, ולכרטיסי המסך של ATI יש הרבה כאלה, מה שאומר שתהיה קפיצה משמעותית בביצועים בכל תוכנה אשר תתמוך ב-ATI STREAM.

כרטיסי המסך החדשים צפויים לצאת לקראת סוף שנת 2009. גם צפויים להיות הראשונים אשר יספקו חדשים אשר חתומים ב-WHQL של מיקרוספט ויתמכו רשמית ב-DirectX11.