ביצועים – חלק ראשון
כעת הגענו לחלק המרכזי של ביקורת זו (ובעצם, של כל ביקורת שעוסקת בכרטיס מסך) – הביצועים!
הבנצ\'מרקים נעשו על המערכת הבאה:
AMD AthlonXP 2GHz (1700+ Overclocked)
EPoX 8KRA2+ (KT600)
TwinMOS PC3700 256mb
Maxtor D740X-L 40Gb
HEC 300AR-T
Detonator 44.03
כדי לבחון את ביצועי הכרטיס נעשה שימוש בחמישה בנצ\'מרקים שונים, אשר חלקם מופצים באופן חופשי ברשת וחלקם הם משחקים רגילים:
- CodeCreatures
- 3DMark 2001 SE
- GunMetal
- Splinter Cell
- Unreal Tournament 2003
לצערי גם כאן לא עלה בידי לבצע השוואה ישירה בין Radeon 9500 Pro לבין כרטיסי ה GeforceFX, אך הגרפים יעודכנו עם תוצאות ה Radeon 9500 Pro ברגע שהדבר יתאפשר – עמכם הסליחה.
מה שאני יכול לומר בינתיים, לאור הנסיון שלי עם שלושת הכרטיסים, הוא שביצועיו של ה Radeon 9500 Pro קרובים הרבה יותר לאלו של GeforceFX 5900 מאשר לאלו של GeforceFX 5600.
נתחיל אם כך ב CodeCreatures, אחד הבנצ\'מרקים הכבדים ביותר הקיימים כיום (אך לא הכבד ביותר, מקום זה שמור בינתיים ל GunMetal) שעושה שימוש נרחב ב DirectX 8.1 וגורם לכרטיס המסך להזיע, כאשר הוא נאלץ לעבד עשרות מיליוני פוליגונים מדי שניה.
כפי שאתם יכולים לראות מהגרף, ביצועי ה GeforceFX 5600 אינם מזהירים במיוחד – בשפת המעטה.
אכן, CodeCreatures הוא בנצ\'מרק כבד ביותר אשר עושה שימוש נרחב ב Pixel Shaders וכל פריים מכיל מאות אלפי פוליגונים שיש לעבד בו זמנית, אך קצב פריימים של פחות מ 20 ברזולוציה שבה רוב האנשים משחקים (1024×768) הוא נמוך מדי לכרטיס שמתיימר לפנות לשוק ה Mid-Range, בו קיימת תחרות אמיתית מצד ה Radeon 9600 של ATi.
אגב, שימו לב לביצועים המצוינים שמציג ה GeforceFX 5900 (ביקורת עליו – בקרוב מאוד), ביצועים אשר נעים בין x2.5 ל x3 מביצועיו של ה 5600.
יחד עם זאת, חשוב לומר כי מחירו של ה 5900 הוא כפול (ואף יותר מכך) ממחירו של ה 5600 – למחיר זה אין הצדקה בכלל, בהתחשב בכך שהיום ניתן להשיג Radeon 9700 במחיר של 1,200 ש"ח בלבד.
נעבור כעת ל 3DMark 2001, אולי שם המצב יהיה שונה..
לצערי גם פה ה GeforceFX 5600 מציג ביצועים עלובים למדי – תוצאה של 8812 נקודות, בהגדרות Default, נחשבת לתוצאה נמוכה מאוד כיום, כאשר תוצאות של 12,000 ומעלה הן נפוצות למדי.
גם כאן ניכר הפרש עצום (בין 50% ל 200%) בין ביצועי ה 5600 לבין ביצועי ה 5900 (שימו לב כי אף אחד מהכרטיסים אינו בגרסת ה Ultra).
וזהו GunMetal – אחד הבנצ\'מרקים הכבדים ביותר שקיימים היום (אם חשבתם ש CodeCreatures מעמיס על הכרטיס שלכם – עוד לא ראיתם כלום).
לא רק שהוא מבוסס על DirectX 9 (כן, כן, 9 ולא 8) אלא הוא גם עושה שימוש ב AntiAliasing בתור ברירת מחדל ואי אפשר לבטל זאת (ניתן רק לבחור בין X2 לבין X4; אני בחרתי להריץ אותו עם AntiAliasing X4, כדי להוציא את כל המיץ מהכרטיסים האלו 🙂 ), דבר שמכביד עוד יותר על הכרטיס.
לאור הכתוב לעיל, אל לכם להתפלא מהתוצאות אשר הכרטיסים משיגים בבנצ\'מרק זה: ה 5900 מתנדנד באזור ה 20fps אך לבסוף נשבר וצולל למטה ועל ביצועיו של ה 5600 בכלל אין מה לדבר, שכן כבר ברזולוציה הנמוכה הוא מוציא 9fps בלבד וברזולוציה הגבוהה ביותר הוא כבר יורד לחמישה פריימים בודדים לשניה.
מיותר לציין שבנצ\'מרק זה אינו מייצג את ביצועי הכרטיס במשחקים הקיימים כיום שכן הוא מכביד על כרטיס המסך יתר על המידה (למשל,חוסר האפשרות להריץ אותו ללא AntiAliasing [דבר שהיה משפר את ביצועי הכרטיסים במידה ניכרת] תמוה בעיני) ולא תמצאו שום משחק היום שדורש כל כך הרבה מכרטיס המסך שלכם.
זהו יותר בנצ\'מרק סינטטי, אך יש בו כדי לרמוז על ביצועי כרטיס המסך בעוד כשנה מהיום – כאשר משחקים שעושים שימוש ב DirectX 9 יתחילו להופיע בשוק.