מבחני ביצועים – 3DMark 2001 SE, 3DMark 2003, Super PI
מבחני ביצועים:
מפרט המערכת | |
ABIT KV8 Pro (Rev 1.1) \ EPoX EP-8KDA3+ (Rev 1.0) | לוח אם |
AMD Athlon 64 3000+ | מעבד |
OCZ PC3700 Golden Edition Version 3 512*2 (3-5-5-8) | זכרון |
GeForce Ti4800SE | כרטיס גרפי |
FSP BlueStorm 400W | ספק כח |
כונן קשיח | |
Microsoft Windows XP Professional SP2 | מערכת הפעלה |
בכדי לבחון את הלוח-אם ואת השיפור המתקבל כתוצאה מאוברקלוקינג הרצנו את סט המבחנים הבא:
3DMark 2001 SE
3DMark 2003
Super PI
SiSoft Sandra
PCMark 2004
Unreal Tournament 2004
Far Cry
Halo
תוצאות נתוני הבדיקה בתדר האוברקלוק של 235MHz אינן תואמות משום שכפי הנראה תדר השעון שמקבל הכרטיס מסך מעל לתדרים מסוימים אינו יציב. כתוצאה מכך הדבר פוגם בביצועים של הכרטיס מסך בכמה מקרים בהם הכרטיס מסך הוא האלמנט החשוב בבדיקה. איננו יודעים בוודאות את הסיבה לכך אך אנו יכולים לשער שהדבר נובע כנראה בגלל קשיים בנעילת ה- PCI/AGP המתעוררים מעבר לתדרי מערכת מסוימים.
משום מה, ברירת המחדל של המערכת במהירות בסיס היא 204MHz וממה שיצא לנו לבדוק המערכת יציבה תחת אוברקלוק מינורי זה. מאחר ואוברקלוק זה מעניק למהירות השעון של המעבד תוספת של 40MHz החלטנו להוריד את מהירות הבסיס בחזרה ל-200MHz על מנת שההשוואה עם מערכות אחרות תהיה אמיתית.
3DMark 2001 SE
מבחן מוכר וידוע העושה שימוש ב-DirectX 8.1 ובגרסאות ישנות יחסית של Pixel/Vertex Shaders. התוכנה מנפקת תוצאה המתבססת יותר על כוחו של המעבד והזיכרון (לעומת ה-3DMarks החדשים יותר), ולכן תצביע על הבדל בביצועים בין ערכת שבבים זו או אחרת, ותעזור לנו בסיווגו של לוח אם ליעוד מסוים (במקרה זה גיימינג למשל).
כפי שניתן לראות, ה-8KDA3+ מוביל לכל אורך הדרך בהפרשים השומרים על עצמם עם עליית תדר המערכת. ההפרש הקבוע יכול להצביע על יתרון ברור של לוח-אם אחד על פני משנהו במבחן זה, אך נשארו לנו עוד מספר מבחנים שיכריעו את הכף.
3DMark 2003
ממשיכו הישיר של 3DMark 2001, אך הפעם נעשה שימוש ב-DirectX 9 ובאפליקציות מתוחכמות יותר של Pixel & Vertex Shaders. בניגוד ל-3Dmark 2001, בו מורגש כל שינוי קטן עקב מעבד או זיכרון, 3DMark 2003 מתבסס, באופן כמעט בלעדי, על איכות הכרטיס מסך.
מניסיון קודם ומהבנת אופן פעולתו של המבחן, ניתן לראות שהשפעת איכות הלוח-אם יורדת לערך כמעט אפסי. אולם, יחד עם זאת, נבחין ביתרון קל ל-8KDA3+ לכל אורך הדרך.
Super PI
התוכנה מחשבת את ערך ה-PI החמקמק (היחס בין הקוטר להיקף המעגל) עם מיליוני ספרות לאחר הנקודה על-מנת להשיג דיוק מקסימאלי.
מכיוון שמהירות מציאת הספרות אחרי הנקודה תלויה יותר במהירות השעון הטהורה של המעבד ופחות בגורמים שונים כגון התדר או הלוח-אם, התוצאות הזהות שהתקבלו אינן מפתיעות. בכל התצורות שבהן הרצנו את המערכות התקבלו תוצאות זהות לחלוטין.