חשים דגדוג לבצע שדרוג (נוסף) אם לא הרגשתם צורך אובססיבי ובלתי מוסבר להחליף את המחשב שלכם או רכיבים מסוימים בתוכו אז כנראה שהכותרת לא מתארת אתכם. האנשים צמאי ההמצאות, הפטנטים, החידושים הטכנולוגיים והמוצרים החדשניים ביותר, שכן מתחברים לכותרת, חיים בינינו ויחד איתנו ולא שולחים אותות מצוקה, כאשר הם בעלי הבדל קטן אחד ומיוחד – הם שומעים ראשונים על כל חידוש טכנולוגי שפורץ לאוויר העולם עוד בשלבי הניסוי וההרצה שלו והם גם גאים להיות הראשונים שרצים וקונים את המוצר הסופי בהתרגשות רבה, היות וליום הקנייה ההיסטורי קדמה המתנה דרוכה של כמה חודשים או שנים מלאי מתח וציפייה. תקופה מייגעת זו מלווה בעדכונים שוטפים מאתרי אינטרנט ועיתונים כתובים, המוקדשים לנושא זה במיוחד או מקציבים לו מדור נפרד. תוכניות טלוויזיה ורדיו הן פלטפורמה נוספת, כשהן עוסקות ודנות בעניין זה ומשודרות ברוב המקרים במתכונת שבועית, שלרוב לא מספקת את הצמאים לביטים ובייטים. המיעוט הטכנופובי דואג לעצמו ויוצר במה מחתרתית מזן חדש ממנה הוא ניזון באמצעות שמועות מפה לאוזן או בעזרת קהילות ופורומים מיוחדים ברחבי הרשת בהם הוא דואג להיות חבר או אף יוצר אותם. לכל אמצעי מדיה יש את היתרונות והחסרונות הבולטים שלו, כשאין תחרות לרשת אינטרנט בכל מה שקשור למהירות, קלות ונוחות העלאת המידע לאוויר לאחר היוודע דבר הידיעה והפונקציות הנוספות, המאפשרות לשלוח את קישור הכתבה לחבר, להדפיס אותה או לשמור את המידע הטקסטואלי והחזותי שבה כקובצי טקסט או תמונה לצורך שימוש עתידי. מול כל אלה קיים חיסרון, ש"הקופסה" עתירת האינצ'ים והקרינה הופכת ליתרון – האלמנט החזותי. בטלוויזיה ניתן לראות רצף של תמונות, המוקרנות בתדירות של עשרים וארבעה פריימים לשניה, שיוצר אשלייה נעימה של מציאות ואפקט אכזרי של התמכרות. בקרב אנשי המחשבים, שגם כך נחלקים לקטגוריות שונות, ישנם עוד כמה קבוצות של מורעלים באמת, שלא רק קונים, משתמשים ומסתפקים בטכנולוגיה הקיימת, אלא לוקחים את כלי העבודה הדרוש לידיים, משנים, מוסיפים, ממהירים, קודחים ומשפצרים את אשר קנו במשכורתם האחרונה, כמה דקות לאחר שזו נכנסה לחשבון הבנק הפעיל שלהם. אגב, הפירוט החודשי של כרטיס האשראי שלהם מסגיר אותם מייד, בכך שהוא מכיל פירוט נכבד של חנויות ורשתות מחשבים או אצל אלה ש"הסתדרו" גם רשימת ספקיות ציוד וחומרה, המוכרות רכיבים מסוגים שונים לדילרים. תקופת מיתון זו יכולה לגרום לאותן ספקיות להתגמש עם לקוחות פרטיים ולמכור להם רכיבים מסוימים, גם אם הם לא דילרים כבדים, שקונים בכמויות גדולות, אפשרות שבד"כ אינה קיימת בימים כתיקונם. כאן הכתבה עולה מדרגה ומתחילה להיכנס לקרביים של הקהילה המסוגרת, שהתכונות הבולטות בקרב אנשיה הן מקוריות, יוזמה, יצר התחרות, אך מנגד גם טמאות וחוסר היכולת להסתפק בקיים. שלא כמו בהימורים בקזינו או בהשקעות בבורסה, מי שיודע מה הוא עושה כאן יכול להגיע כמעט תמיד לתוצאות חיוביות, משופרות ומעניינות, עם גורם סיכון קטן בהרבה ביחס לאסכולה הקודמת.
לעיתים, מתקיים תרחיש מעניין בו המכשיר, שמשמש אותם לצורכי שאיבת מידע מופיע בגרסתו החדשה והמשופרת באותו מכשיר "ישן" כידיעה או כתבה. רק תארו לעצמכם, שאותו מכשיר היה בעל תכונות אנושיות טיפוסיות ואז אולי הוא היה בוחר "לפספס" בטעות את אותה ידיעה או אפילו מחליט לשבש את הכתבה או לשבות בדרכו הייחודית באמצעות באגים שגרתיים, שהם חלק אינטגרלי כמעט מכל מוצר טכנולוגי מורכב, או במקרה הרע ע"י שביקה מוחלטת, פן ישמע או יראה הטכנופוב את המכשיר החדשני, שעתיד להחליף את הותיק וכל זאת עבור עוד כמה אינצ'ים או מגה בייטים בודדים. שימו לרגע דיגיטלי אחד את עצמכם במקום אותו מכשיר.
איך אתם הייתם מרגישים אילו הייתם מוחלפים במישהו אחר קצת יותר טוב ? נעלבים ? מפגינים ? פונים לתקשורת ? מארגנים עצומה ? שוקלים הסבה מקצועית ? מנסים להוכיח כי הנתונים היבשים על הנייר אינם משקפים את המציאות ? ממרידים את שאר העובדים ? פותחים חברה מתחרה ? מכשילים את המועמד ? או מקבלים את ה"חדשות" ברוח טובה ומנסים למצוא מקום טוב יותר (המלצת הכותב) ? אולי. אך אל תשכחו שלבני האנוש ניתנה האפשרות "לשדרג" את עצמם מבלי להחליף חלקים פנימיים, אלא באמצעות יכולות מנטליות ואישיות גבוהות, מוטיבציה, שקדנות ואמונה רבים. לצערי, אפשרות זו עדיין לא קיימת באמצעים הטכנולוגיים הקיימים בשוק, שאני יודע עליהם, אלא אם כן יש לכם משהו לחדש לי.
מעבר לכל אלה מדובר באפשרות לבהות במכשיר או ברכיב הנסקר מכל הזוויות והכיוונים האפשריים, שהרי ידוע כי תמונה אחת שווה אלף מילים, אז מה נגיד על רצף של המון תמונות, המוקרנות במהירות ? אין ספק שצריך לשדרג גם את האמרה עתיקת היומין הזו כדי שתתאים לתקופה עמוסת הפיקסלים בה אנו חיים.
אגב, למישהו יש תלונות ? לא מספיקים להדביק את הקצב ? הכל קורה כל כך מהר ? עבורכם המצאתי את המושג – סלואופוביה. אחרי הכל הטכנו כבר פסה והקלאב טרנס איז היר טו סטיי, עובדה שאולי לא הייתה נכונה אלמלא צ'ימו באיו היה מפיק להיטי טכנו נוספים כתגובה להצלחתו של "אסי מגוסטה מי", שממשפטיו הלא כל כך מובנים אני מפזם בהתלהבות עד היום (בקרוב ההופעה הפומבית).
הכותב אמנם לא נמנה בין אנשי הקהילה המדוברת (ולא מקנא בקהילה המהמרת), אך הוא עוקב ומתרשם מפועלם באמצעות אתרי אינטרנט, בהם קיים פירוט נרחב אודות הניסויים והשיפצורים מעשה ידם של אנשי הקהילה, בהם הם מתגאים קבל עם ועדה ודואגים לתת להם במה מכובדת כדי אולי להרשים, אולי להשוויץ או אולי כדי להעניק השראה ורעיונות לאחרים באשר לדברים, אשר ניתן לעשות בזמן הפנוי – מצרך נדיר לא רק בקרב אנשי ההיי-טק.
תופעה זו מאוד טבעית וקיימת כמעט בכל תחומי החיים בצורות שונות: אופנה – קנית בגד שאהבת אותו באופן כללי, אך כשהגעת הביתה קיצרת אותו, הסרת ממנו את הכפתור המציק ותפרת עליו תווית של חברה נחשבת; מזון – קנית גבינת 5%, אך לפני שהכנסת את פרוסת הלחם השחור עם הגבינה לפה, מזגת אותה אל הצלוחית החביבה עליך, הוספת לגבינה קצת מלח, עירית, שום קצוץ, שמיר ופטרוזיליה ורק אז המשכת בארוחת הבוקר המזינה שלך, כך שאין ספק, שהמשפט "תמיד יש מקום לשיפור" חל כמעט על כל תחומי החיים.
סיגייט בישראל – עדכונים מהשטח
9 דקות קריאה
חלונות XP עדיין יותר פופולרית מחלונות 8.1
0 דקות קריאה
אופס: סין עושה טיזינג ל-Windows 9
2 דקות קריאה
אתם אשמים בבעיות אבטחה
2 דקות קריאה