מדידת השהיית התמונה
השהיית תמונה
כידוע, מסכי LCD הם מנגנונים אלקטרוניים מורכבים, בהם נוצר לעתים שילוב של מספר גורמים (כגון אלקטרוניקה ומעבדים תמונה) אשר מוביל לכך שישנו עיכוב בין הזמן בו נקלטת התמונה ועד הזמן שהיא מוצגת על המסך עצמו. נתון זה נקרא באנגלית Input Lag ובעברית בחרנו לקרוא לו השהיית תמונה.
בתמונות הבאות ניתן לראות את השהיית התמונה, במילישניות, לעומת מסך CRT רגיל.
Samsung SyncMaster 244T
העיכוב המרבי שנרשם: 62ms | העיכוב המינימלי שנרשם: 40ms |
EIZO FlexScan S2411W-U
העיכוב המרבי שנרשם: 51ms | העיכוב המינימלי שנרשם: 23ms |
Dell UltraSharp 2407WFP
העיכוב המרבי שנרשם: 32ms | העיכוב המינימלי שנרשם: 20ms |
BenQ FP241W
העיכוב המרבי שנרשם: 33ms | העיכוב המינימלי שנרשם: 0ms |
להזכירכם, המסכים בהשוואה זו (ולמעשה כל מסך LCD) מתעדכנים בקצב של 60 פעמים בשנייה, מה שמוכר יותר כקצב רענון של 60Hz. חישוב פשוט מגלה שלמסך אשר פועל ב-60hz לוקח 16.6ms לצייר פריים או תמונה אחת.
המסך של סמסונג סבל מעיכוב ניכר שמסביר מדוע נתקלנו באי נוחות במשחקים מהירים כמו UT ו-CS. עיכוב של 60ms שקול כמעט ל-4 פריימים מלאים של פיגור וניתן לחוש זאת היטב בעת המשחק. זוהי בעיה מוכרת במסך זה של סמסונג, ולכן הוא אינו מומלץ לגיימרים.
המסך של EIZO הציג תוצאה טובה מעט יותר אך זמני העיכוב שלו גם הם היו גבוהים והממוצע עמד על 33ms – שווה ערך לעיכוב הגבוה ביותר שנצפה במסכים של Dell ו-BenQ.
גם המסך של Dell לא הצליח לעמוד בקצב של מסך ה-CRT אך העיכוב הממוצע עמד על פריים וחצי, כ-20ms בלבד, דבר אשר כמעט ולא משפיע על המשחקיות.
אחרון חביב, המסך של BenQ הפתיע אותנו לטובה והצליח להדביק את מסך ה-CRT, אם כי לרוב העיכוב הממוצע עמד על פריים בודד, כ-16ms בקירוב.