העדכון החדש של הדפדפן הנפוץ מכולם מוסיף כמובטח חסימה של הפרסומות המעיקות והמציקות ביותר ברשת ללא צורך בהתקנת תוספים כלשהם
הסטטיסטיקה העולמית מצביעה על כך שלפחות חצי מכם קוראים כתבה זו בהתבסס על אחת מגרסאותיו של דפדפן הכרום (Chrome), מבית גוגל כמובן – וזה גם אומר כי כעת אתם נהנים משירות סינון הפרסומות המובנה של מוצר זה, בתור ברירת מחדל.
בגוגל הבטיחו זאת עוד בחודש דצמבר 2017 וקיימו – והחל מה-15 בפברואר כל הגרסאות העדכניות 'ל הדפדפן המצליח מגיעות עם יכולת לסנן ולחסום פרסומות מסוגים שונים שאינן עומדות בתנאים ובהגדרות המוכתבים בידי הקואליציה לפרסומות טובות יותר, Coalition for Better Ads, שהוא גוף גדול ששם לעצמו מטרה לבצע את הרגולציה המתבקשת בתחום אשר תשנה את הגישה השלילית שהתפתחה לה לאורך השנים לפרסום ברשת.
פרסומות שמקפיצות חלון נוסף, ממלאות את רוב המסך, בוהקות ומנצנצות באופן מוגזם או פועלות באמצעות ניגון אוטומטי של אודיו או וידאו אמורות להיעלם מהאינטרנט שלכם בכרום, בעוד שפרסומות סבירות ומעודנות יותר ימשיכו להופיע כרגיל, וכל זה ללא צורך בהתקנת תוספים כדוגמת AdBlock או Adblock Plus. היכולות אמורות לפעול גם בגרסאות המובייל של כרום, מה שיהווה בונוס חשוב בהתחשב בכך שגרסאות אלו אינן תומכות בתוספים חוסמי פרסומות מצד ג׳.
ההשפעה של החוסם המובנה לא תמיד תהיה מורגשת מיד, משום שהאתרים שבהם קיימות פרסומות חורגות יקבלו בחלק מהמקרים התראות ודרישות לשינוי לפני החלת החלת החסימות והסנקציות, אך בטווח הארוך אנחנו אמורים לקבל אינטרנט נקי וידידותי יותר לצרכנים, בייחוד לאלו שאינם בעלי ידע מתקדם יחסית ושאינם עושים שימוש בחוסמים ותוספים ייעודיים כלשהם במסגרת הגלישה שלהם.
עבור גוגל עצמה, מדובר בנסיון להילחם למעשה במפתחות תוספי החסימה הפופולריים ביותר, באמצעות כלי שייטיב הן עם הגולשים והן עם הגופים המסחריים והמפרסמים, באופן שבסופו של דבר יועיל גם לה עצמה בתור מפתחת הפלטפורמות המקשרות ביניהם. מה דעתכם על המיזם? בואו לספר בתגובות.
אסרב בנימוס להצעה המפתה של גוגל. חוסם פרסומות מהמפרסמת הראשית של הרשת זה לא רעיון טוב
האירוניה שפרסומות שלה הם הכי נוחות שיכולות להיות, ולא מציקות אף פעם…
הפרסומות של גוגל ברוב המקרים לא מציקות, חוסמות חצי מסך, עם אודיו אוטומטי,וכו'… ואתה תמיד יכול ללחוץ על האיקס כדי לא לראות יותר את התוכן.
הפרסומות של גוגל הן לא "מעיקות והמציקות". נראה לי שמדובר בפרסומות קופצות או פרסומות עם סאונד או פרסומות שחוסמות חלק מהתוכן של האתר.
הפרסומות של גוגל (לפחות ממה שאני הספקתי לחוות עד היום) היו בסדר גמור. לא הציקו לי אף פעם.
יופי שיתחילו מלהסתיר את הפרסומת "הורד את כרום" או "האתר הזה נצפה הכי טוב בדפדפן…" .
מיזם טוב אני אישית לא אוהב את הרעיון של לחסום פרסומות ולמנוע רווח אבל בגלל הרבה פרסומות מציקות אני חייב לשים חוסם פרסומות אם עכשיו הפרסומות יהיו נורמליות אני יוכל להסיר את החוסם ולחזור לתמוך באתרים שאני גולש בהם
רעיון פרסומי גאוני. היא מנסה לשלוט בתחום של חוסמי הפרסומות ובכך לוודא שהפרסומות שלה לא נחסמות. צעד חכם מאוד.
למה אני לא רואה את האפשרות?
הגירסה שלי Version 64.0.3282.167 (Official Build) (64-bit)
"התוספת החדשה והחשובה של כרום תתווסף כברירת מחדל באופן הדרגתי לכל המשתמשים"
אני גם לא רואה אצלי אפשרות חא בפלאפון לא בוינדוס ולא ב אובונטו
"התוספת החדשה והחשובה של כרום תתווסף כברירת מחדל באופן הדרגתי לכל המשתמשים"
מעניין אם גם פרסומות שטוענות לך פרסומת בטאב שלך, מעבירות את האתר שהיית בו לטאב חדש ועוברות אל הטאב החדש גם יחשבו שפרסומות מציקות ויחסמו.
יש אתרים שכל קפיצה כזאת מאפסת את התוכן של האתר (שיכול לכלול שדות טקסט או דרופ-דאון ליסט…) ואז צריך לכתוב הכל מחדש.
אל תדאג, תהיה בטוח שגוגל מכירה את כל זה 😉
וגם אחרי שיחסמו את זה, יגיעו עוד טריקים מעצבנים חחחחחחח
חלונות קופצים – נחסם, אז טאבים קופצים – נחסם ועכשיו הקפצת האתר לטאב חדש ומעבר לפרסומת, וכאשר זה יחסם, נראה מה עוד יעזו…
השאלה המעניינת היא מה גוגל תעשה לתוספים שחוסמים פרסומות כגון אד בלוק? האם היא תוציא אותם מהחנות?
אם כן, היא תסתכן בתביעה של האיחוד האירופי והרגולציה האמריקאית על שימוש לרעה בכוח מונופולי…
ad block ו- addblock plus עושות עבודה מצוינת ומאפשרות לחסום הכל. עדיף.
הם לא מנסים להתחרות בתוספים האלה, אתה מפספס את המודל העסקי שלהם כי אתה לא חושב 2 צעדים קדימה.
לא הבנתי על איזה מודל עסקי מדובר.. כל חברה או גוף אחר יכול מעתה ואילך להציג פרסומות שלא ייחסמו על ידי גוגל גם לא דרך גוגל. הרי אסור לגוגל לחסום את כל הפרסומות ולהשאיר רק את הפרסומות שלהם, לא? זו אפליה..
קודם כל, מותר להם לעשות מה שהם רוצים…
מעבר לזה, המודל הוא לא לחסום את כולם חוץ מעצמם, והוא גם לא לפתח חוסם פרסומות שיתחרה ו"ינצח" את adblock, הם רוצים פשוט לייתר את השוק של חוסמי הפרסומות – שחוסמים גם את הפרסומות שלהם (adsense).
קהל היעד של המטרה הזאת הוא לא אנשים טכנולוגיים שמתקינים חוסמי פרסומות בתור פרנציפ והשתמשו בפיירפוקס עם אדבלוק בזמן ש-IE עדיין תפס 90% מהשוק, אלא כל האנשים ה"רגילים" שגילו את חוסמי הפרסומות פשוט כי הם לא היו מסוגלים להתמודד עם האינטרנט (נסו להיכנס רגע ל-YNET..) בלי זה.
ברגע שהדפדפן יחסום את הפרסומות המציקות של האינטרנט, וישאיר רק פרסומות לגיטימיות, האינטרנט יהיה מקום נחמד יותר לגלוש בו.
ואז, באופן דיי וודאי, פחות אנשים יתקינו חוסמי פרסומות צד-3. כמה פחות? לא יודע. אבל דיי וודאי להניח שפחות.
ואז, בהגדרה, הרווח של גוגל יעלה.
זה המודל.
האם עדיין יהיו אנשים שיתקינו אדבלוק ויחסמו הכל? בוודאי.
האם גוגל רוצים לשכנע אותם "לעבור לחוסם שלהם"? בוודאי שלא, הם לא מעוניינים לחסום את הפרסומות באינטרנט, אין להם שום כוונה לפתח חוסם פרסומות מתקדם – יש להם אינטרס בדיוק הפוך.
כל מה שהם רוצים זה לגרום לאינטרנט להיות ידידותי יותר, על מנת לגרום להורדה של אחוז השימוש בחוסמי פרסומות (ולו באחוזים בודדים – זה שווה ערך למיליוני דולרים!), והם עושים את זה על ידי חסימת פרסומות. גאוני!
בסה"כ זה צעד מעולה, כי שמים גבול לטירוף הפרסומות, זה כמו שברחוב נתקע פרסומת באמצע הכביש על מחסום שיפתח אחרי כל פעם שרכב נעצר לפניו ונאלץ לצפות בו, מה שבאמת לא תורם לפרסום.
יש אתרים שהתאוות ממון עולה להם לראש, לא יודע איך זה עוזר להם להרוויח אם בעיקר כל האתר שלהם פרסומות…
זה כמו שבכבישים מהירים ישימו שלטי ענק עם פרסומו…. אה רגע……
קצת התבלבלת חחחחחח
שלט ענק של פרסומת לצד כביש מהיר זה לא פרסומת מציקה, היית צריך לרשום למשל, מחסום באמצע כביש מהיר עם פרסומת ענקית עליו (ואז כולם צריכים לעצור בגלל הפרסומת), או למשל להטות את הכביש מהיר בשביל לתקוע שלט פרסומת על אותו הקו הישר (ואז כולם עושים סיבוב רק בגלל איזה פרסומת)
ראית איך נראה נתיבי איילון באיזור תל אביב??
בדיוק כמו שYNET נראה בלי חוסם פרסומות….
המטרה של שלטי פרסום זה לגרום לך להפסיק להסתכל על מה שהסתכלת עד עכשיו ולהסתכל על השלט. ממש לא מה שאתה רוצה לעשות בזמן נהיגה. אבל הנה זה קיים. חוקי? יאפ. הגיוני? תלוי את מי שואלים…
לגמרי צודק בהקשר הזה, מעניין למה המשרד תחבורה לא עושה עם זה משהו (העיקר מאשימים חחחחח)
הסבר איך החוסם פרסומות בכרום יעבוד:
הדפדפן יבדוק אם האתר נמצא ב"רשימה השחורה", אם הוא לא אז לא תתבצע חסימה של פרסומות
אם כן החסימה תתבצע בעזרת EasyList המוכר.
איך אתר נכנס לרשימה השוחרה?
גוגל תסרוק אתרים האם הפרסומות שם עומדות בסטנדרטים שהיא קבעה (כלומר לא מציקים/מפריעים), אם לא הוא נכנס לרשימה.
בעלי אתרים יכולים לערר על ההחלטה ו/או לתקן את הפרסומות ולבקש בדיקה מחדש.
כמו שאתם רואים המטרה של גוגל זה לא לחסום פרסומות באופן רחב ובטח שלא להתחרות בחוסמי הפרסומות הקיימים,
כל המטרה זה "לחנך" את בעלי האתרים לא להציג פרסומות שמציקות לגולשים וכך למנוע את המצב שיותר ויותר גולשים מתקינים חוסמי פרסומות שפוגעות גם בגוגל.