למרות שה API החדש של Microsoft (סקירה עליו תוכלו למצוא כאן באתר) עדיין לא שוחרר באופן רשמי, ורחוק כמה חודשים מכך, מסתבר שכבר ישנם שינויים ב"מפרט" הרשמי שלו.
על פי ידיעה שהופיעה אתמול באתר Reactor Critical, מתכננת Microsoft לשלב ב DirectX 9 גרסאות Pixel & Vertex Shader מתקדמות יותר ממה שפורסם (2.0) – 2.1 ואף 3.0, אם כי גם Pixel Shaders בגרסא 2.0 יהיו חלק מהחבילה.
ראוי לציין כי נכון להיום אין אף כרטיס שעונה באופן מלא לדרישות Pixel Shaders 3.0 כדי שיוכרז כתומך בתקן, אך שמועות שמתרוצצות מספרות כי ה NV30 יתמוך ב*חלק* מהאפשרויות של PS 3.0, בעוד שהגרסה המחודשת של ה Matrox Parhelia שצפויה לצאת בעוד כחודש וחצי תתמוך ב PS 2.1.
למרות שמעבדים גרפיים אחרים כגון ה P10 של 3DLabs וה R300 של ATi לא תומכים ב PS מעבר לגרסה 2.0, ישנן שמועות נוספות המצביעות כי הגרסאות העדכניות של מעבדים אלו (דוגמת ה R350) יתמכו בגרסאות PS מעבר ל 2.0 אם כי מידע מדויק בעניין אינו קיים כרגע.
כרגיל, משמעות השינוי עבור כולנו היא אפסית במקרה הטוב שכן רק בזמן האחרון אנו מתחילים לראות משחקים שתומכים בתקן DirectX 8.1 (שיצא לפני כשנה וחצי – פרק זמן במהלכו רובנו מחליפים כרטיס מסך) כדוגמת Aquanox, Commanche 4 ו Dungeon Siege כך שיש לצפות לפרק זמן דומה (אולי קצר במעט) עד אשר משחקים יעשו שימוש בכל מה שיש ל DirectX 9 להציע…
עדכונים ב DirectX 9
Subscribe
Login
0 תגובות
הצג לפי תאריך