אם לא תהיינה התפתחויות מפתיעות בפרשה, מסתמן כי גוגל תמשיך בפעילותה בסין, זאת לאחר שהושגה פשרה בין גורמים בחברה לממשלה הסינית
נוכחותה של גוגל בסין היוותה מוקד למחלוקות רבות שהתגלעו במהלך השנים. העימותים בין הממשלה הסינית לענקית החיפוש העולמית נגעו במרבית המקרים בנושאים אזרחיים מהותיים ביותר: החל מצנזורה ועד לזכויות אדם. מאז ומתמיד היה זה מאבק בו ניסתה גוגל לספק לעם הסיני מנוע חיפוש שיוכל לדור בכפיפה אחת עם חקיקה פולשנית ודרקונית, בהתחשב בכך שסין (או הרפובליקה העממית של סין, למהדרין) מעולם לא נודעה כמדינה שדמוקרטיה היא נר לרגליה. למעשה, מאז המהפכה הסינית בשנת 1949 ועד ימינו נקטו ממשלות סין לדורתיהן בגישה חשדנית-ספקנית בנוגע לעולם המערבי וכל מה שהוא מייצג, הן בזירה האמיתית והן בוירטואלית.
גוגל, כך נראה, מייצגת היטב את כל מה שהסינים כה חוששים ממנו: פתיחות מרובה מדי. שירותיה של גוגל לא תמיד עולים בקנה אחד עם הציפייה הסינית. הפילוסופיה של החברה לגבי חופש הביטוי, צנזורה ופלטפורמות פתוחות היוותה את מוקד העימות הנוכחי. כאשר גוגל הכריזה בינואר השנה כי היא תפסיק לצנזר את תוצאות החיפוש באתר הסיני שלה, לאחר שחשבונות Gmail רבים נפרצו על ידי האקרים סינים (לכאורה בשליחות המשטר, טענה המקבלת משנה תוקף בהתחשב בכך שמרבית קורבנות הפריצה היו מתנגדים בולטים למשטר הסיני), הודיעה סין כי אין בכוונתה לחדש את רישיון ה- ICP (ספקית תוכן אינטרנטי) של Google בסין אלא אם כן היא תציית לחוקי הצנזורה הלאומית.
בחודש מרץ האחרון, ניתבה גוגל את כל התעבורה שבאה מהדומיין google.cn אל google.com.hk – אתר החיפוש שלה הממוקם בהונג קונג. היה זה נסיון מעניין לעקוף את מגבלות הצנזורה הסינית, שכן הונג קונג (שנשלטה עד 1997 על ידי הבריטים) מהווה מחוז אוטונומי בסין, אשר אינו כפוף לצנזורה בסין רבתי. בגוגל קיוו כי סין תהיה מוכנה לקבל את ההסדר ולחדש את תנאי הרשיון שלה, אך הסינים סירבו בתוקף, וראו בניתוב התעבורה צעד מתריס של גוגל כלפיהם.
בסוף חודש יוני עשתה גוגל מאמץ אחרון בניסיון לפייס את הממשלה הסינית במסגרת פיילוט בו מנוע החיפוש הסיני המצונזר שב לקדמותו, אך קישור לאתר החיפוש בהונג קונג נותר מתחת לתיבת החיפוש. בכך הגיעו הצדדים אל העמק השווה ואל האיזון בין האינטרסים הסיניים לאלו של גוגל.
גוגל, כך נראה, מייצגת היטב את כל מה שהסינים כה חוששים ממנו: פתיחות מרובה מדי. שירותיה של גוגל לא תמיד עולים בקנה אחד עם הציפייה הסינית. הפילוסופיה של החברה לגבי חופש הביטוי, צנזורה ופלטפורמות פתוחות היוותה את מוקד העימות הנוכחי. כאשר גוגל הכריזה בינואר השנה כי היא תפסיק לצנזר את תוצאות החיפוש באתר הסיני שלה, לאחר שחשבונות Gmail רבים נפרצו על ידי האקרים סינים (לכאורה בשליחות המשטר, טענה המקבלת משנה תוקף בהתחשב בכך שמרבית קורבנות הפריצה היו מתנגדים בולטים למשטר הסיני), הודיעה סין כי אין בכוונתה לחדש את רישיון ה- ICP (ספקית תוכן אינטרנטי) של Google בסין אלא אם כן היא תציית לחוקי הצנזורה הלאומית.
בחודש מרץ האחרון, ניתבה גוגל את כל התעבורה שבאה מהדומיין google.cn אל google.com.hk – אתר החיפוש שלה הממוקם בהונג קונג. היה זה נסיון מעניין לעקוף את מגבלות הצנזורה הסינית, שכן הונג קונג (שנשלטה עד 1997 על ידי הבריטים) מהווה מחוז אוטונומי בסין, אשר אינו כפוף לצנזורה בסין רבתי. בגוגל קיוו כי סין תהיה מוכנה לקבל את ההסדר ולחדש את תנאי הרשיון שלה, אך הסינים סירבו בתוקף, וראו בניתוב התעבורה צעד מתריס של גוגל כלפיהם.
בסוף חודש יוני עשתה גוגל מאמץ אחרון בניסיון לפייס את הממשלה הסינית במסגרת פיילוט בו מנוע החיפוש הסיני המצונזר שב לקדמותו, אך קישור לאתר החיפוש בהונג קונג נותר מתחת לתיבת החיפוש. בכך הגיעו הצדדים אל העמק השווה ואל האיזון בין האינטרסים הסיניים לאלו של גוגל.
השבוע, הודיעה גוגל בבלוג הרשמי שלה כי ממשלת סין אישרה שזהו פתרון המקובל עליה, והסכימה לחדש את רשיון ה-ICP של גוגל בסין. מנוע החיפוש של גוגל בסין יחזור להיות מצונזר, אך האם גם יחסיה של גוגל עם ממשלת סין יחזרו להיות על מי מנוחות? ימים יגידו, אך ככל הנראה זהו לא סוף הסיפור.