חדשות בסלון
כידוע, לפני כארבע שנים החל עידן חדש בכל הקשור לבידור סלוני עם הגעתה לשוק של קונסולת ה-Xbox 360. מאז, נמכרו למעלה מ-28 מיליון יחידות של הקונסולה ברחבי העולם ויותר מ-17 מיליון משתמשים נרשמו לרשת ה-XBOX Live. במהלך השנים התפתחה רשת זו ואפשרה, בנוסף למשחקי רשת בין משתמשים מרוחקים, גם הורדה בתשלום של משחקים, סדרות וסרטים.
אך מאז ההשקה של מגוון השירותים הללו, רשת ה-XBOX Live נותרה כמעט ללא כל שינוי, עד לפני מספר חודשים. או אז הודיעה מיקרוסופט על שינוי מרחיק לכת בממשק המשתמש במטרה לשלב רשת חברתית כחלק אינטגרלי מה-XBOX Live, כפי שעשתה Sony כבר מלכתחילה עם קונסולת ה-PlayStation 3.
![]() |
השנה בתערוכת ה-CES הודיעה מיקרוסופט על שירות מרחיק לכת חדש שיהפוך את רשת ה-XBOX Live למקום מפגש וירטואלי, שיקרא Prime Time. השירות החדש אמור להציע למשתמשי הקונסולה להשתתף באירועים המתוכננים לשעות קבועות בימים קבועים, ממש כמו סדרות טלוויזיה, כדוגמת משחקים המוניים – השירות צפוי לעלות לאוויר כבר בחודשים הקרובים.
שירות נוסף שהושק בחודש נובמבר אשתקד הוא פרי שיתוף פעולה עם חברת Netflix, שעוסקת בהשכרת סדרות וסרטים בהבחנה גבוהה דרך האינטרנט, שמאפשר למשתמשי XBOX Live Gold (שירות מנויים בתשלום) ליהנות ממבחר של כ-12 אלף סדרות וסרטים. פיצ'ר מעניין נוסף, שצפוי לראות אור בשבועות הקרובים, הוא אפשרות שליטה בחשבון ה-Netflix באמצעות טלפונים סלולאריים מבוססי Windows Mobile.
פרויקט נוסף שהוצג בתערוכה החל למעשה את דרכו כדרך ללימוד תכנות בקרב ילדים, אך הפך מהר מאוד לאפליקציה המיועדת לקונסולת ה-XBOX 360, שמאפשרת לשחקנים ליצור משחקים באמצעות ממשק משתמש ידידותי ופשוט, ולהפיץ אותם ברשת ה-XBOX Live. האפליקציה, הנקראת Kodu, מחליפה את כתיבת שורות הקוד בממשק ויזואלי המאפשר עיצוב משחקים פשוטים וקלילים. פיתוח המשחק מתחיל בעיצוב הסביבה, יצירת דמויות וחפצים מתוך מאגר התוכנה ותכנותם לביצוע פעולות מסוימות במקרים מוגדרים מראש. יש לציין שממשק הבנייה של התוכנה דומה למדי לממשק הבנייה של "לגו רובוטיקה" – הן במראהו והן באופן פעולתו, מה שעלול לעורר בעתיד מחלוקות משפטיות מצד לגו.
![]() |
חיים ברשת
גם חבילת ה-Live של מיקרוסופט זכתה למקום של כבוד בכנס, כאשר הוצגו פיצ'רים מעניינים רבים ששולבו בגירסאות החדשות של תוכנות המסנג'ר, המייל ואלבום התמונות – וכן אפשרויות שנמצאות כעת בפיתוח וישוחררו לקהל הרחב ברבעון הקרוב. בין האפשרויות הזמינות כבר עכשיו ניתן למצוא כלי לקביעת תמונה דינאמית במסנג'ר שמשתנה בהתאם לאמוטיקון (סמיילי) אותו שולח המשתמש.
אפשרות שצפויה להצטרף בקרוב לשירות ה-Live Mail היא מנגנון חיפוש ממוקד שישולב בתיבת הדואר עצמה, ויאפשר חיפוש יעיל ושליפת מידע מהירה יותר.
מלבד זאת מיקרוסופט הקימה רשת חברתית מזערית, הנקראת Live Home, שאוספת נתונים משירותי ה-Live השונים ומציגה אותם בעמוד הפרופיל של המשתמש. בעתיד, כך הובטח לנו, תתאפשר העברת מידע גם מרשת הפייסבוק (אשר מיקרוסופט רכשה 1.6% ממנה לפני כשנה, תמורת 240 מיליון דולר).
בנוסף הוצג בתערוכה מודל ניסיוני של מחשב מבוסס ענן מחשוב, שנלקח הישר ממעבדות המחקר של מיקרוסופט. המודל, שצפוי להשתלב במעבדות מחקר ובכיתות לימוד בעתיד, מאפשר שילוב מקורות מידע רבים – הכוללים גם קבצי מולטימדיה – על מנת ליצור סביבת עבודה עשירה וממוקדת יותר. לא נמסר מידע לגבי זמינות המוצר בשוק, אך סביר שיעברו עוד מספר שנים בטרם יבשיל דור המוצרים הראשון.