נעבור כעת למאפיינים המיוחדים של הכרטיס:
- Digital Vibrance Control – השם המפוצץ הזה הוא בעצם טכנולוגיה חדשה-ישנה של nVidia לשליטה ברמת בהירות התמונה בזמן המשחק, מדובר פה במאפיין של הדריברים ולא של השבב עצמו ובגלל זה על ידי שינוי קטן בדריברים ניתן להפעיל את ה- D.V.C גם על השבבים האחרים של החברה.
עם D.V.C | בלי D.V.C |
- TwinView – לאחר שחברת Matrox המציאה את טכנולוגית ה- DualHead, זה היה רק עניין של זמן עד שעוד חברות יעשו כמותה ואכן nVidia עושה זאת עם סדרת ה- GeForce 2 MX.
מדובר פה באפשרות לעבודה עם שני מסכים על אותו המחשב באותו הזמן כדי לקבל שטח עבודה גדול יותר או כדי לצפות בסרט DVD על מסך אחד ולגלוש באינטרנט על מסך שני או כל מה שרק תרצו…
מניסיוני האישי עם טכנולוגיה זו היא לא עובדת כלכך טוב, היה (ועדיין יש) אצלי באג שכאשר אני עובד עם שני מסכים מסך כשולחן עבודה מורחב המסך הימני תמיד כאילו בזום… הבעיה נפתרה כאשר הורדתי את הרזולוציה של המסך הימני אבל אז שני המסכים לא תואמים מבחינת השטח… לוקח זמן להתרגל אבל אחרי שמתרגלים, אי אפשר בל זה…
GeForce 2 MX200 – זול, פשוט, עלוב ונמכר הרבה.
בתחילת השנה שעברה חברת nVidia שיחררה לעולם את סדרת כרטיסי ה- GeForce 2 על כל השבבים הגראפים שבה…
לאחר כחצי שנה בערך החליטה החברה לפצל את שבב ה- GeForce 2 MX לשני שבבים שונים:
GeForce 2 MX200 ו- GeForce 2 MX400 בשני אעסוק אחרכך וזה משאיר אותנו עם ה- GF2 MX200…
בואו ונעמוד על ההבדלים בין שני השבבים הללו:
שם השבב הגרפי |
מהירות הליבה |
צינורות עיבוד |
קצב המילוי המקסימלי |
יחידות טקסטורה לכל צינור עיבוד |
קצב המילוי המקסימלי |
מהירות הזיכרונות |
רוחב הזיכרון |
קצב מקסימלי של תעבורה בזיכרון |
GeForce 2 MX200 |
175 |
2 |
350 |
2 |
700 |
166 |
64 |
1.3 |
GeForce 2 MX |
175 |
2 |
350 |
2 |
700 |
166 |
128 |
2.8 |
GeForce 2 MX400 |
200 |
2 |
400 |
2 |
800 |
200 |
128 |
3.2 |
GeForce 2 GTS |
200 |
4 |
800 |
2 |
1600 |
333 |
128 |
5.3 |
(מהירות הליבה X צינורוד העיבוד = קצב המילוי ב- Mpixels בשנייה)
(קצב המילוי ב- Mpixels לשנייה X יחידות הטקסטורות לכל צינור עיבוד = קצב המילוי ב- Mtexels בשנייה)
הסבר הטבלה – בעוד ה- MX400 וגם ה- MX200 מבוססים על ה- MX הישן והטוב ניתן לראות הבדל משמעותי אחד בין השניים וזאת בדמות רוחב הגישה לזיכרון אשר עומד ב- MX200 על 64Bit בלבד ולכן ביצועי כרטיסי מסך שמבוססים על שבב ה- GeForce 2 MX200 אשר כמו כל כרטיס מסך מודרני פשוט חייב רוחב פס גבוה ככל האפשר ירדו בעשרות אחוזים !
פרט לכך ניתן לראות את הסירוס הרציני שעבר ה- MX בשני צינורות עיבוד אשר גורמים לקצב מילוי הטקסטילים שלו לרדת פלאים… עוד נראה גם את הסירוס שעבר השבב ברוחב הגישה לזכרונותיו אשר ירד ל- 64Bit וגרם לירידת רמת התעבורה המקסימלית ל- 1.3Gb לשנייה.
GeForce 2 MX400 – פחות מסורס – יותר כח.
במטרה לשלוט בנתח שוק גדול יותר חילקה nVidia את שבב ה- MX לשניים והתוצאה היא ה- MX400 עיקרון השבב הוא בעצם שיפור קל ביותר של שבב ה- MX הראשון – תוספת של 25Mhz למהירות הליבה ותוספת של 33Mhz למהירות הזיכרון… שיפור זה אמור לתת ל- MX400 קצת יותר כח בתחרות הקשה מול ה- Radeon 32Mb DDR החזק מבית ATi.
בניגוד למה שהם עשו עם שבב ה- MX200 השאירו הפעם מהנדסי nVidia את רוחב הגישה לזיכרונות על 128Bitכמו בשבב ה- MX הראשון.
כמובן ששתי הטכנולוגיות שמופיעות למעלה (Digital Vibrance Control ו– TwinView) גם הן חלק בלתי נפרד משבב זה.