מבחני הביצועים - חלק שני
במשחק Metro Exodus הכבד ניתן לראות שברזולוציית 1080P שלושת כרטיסי המסך המהירים ביותר יעניקו חוויה דומה למדי, אם כי כמות הפריימים המינימלית של ה-RX 6800 XT מעט נמוכה. עליה ל-1440P מראה שבכותר זה נושק ה-RX 6800 XT לביצועי RTX 3090. בחזית של RX 6800 מול RTX 3070, ניתן לראות תוספת ביצועים של 6% בין שני הדגמים שבחנו.
במשחק Hitman 2 ניתן להבחין בצוואר בקבוק מעבד על רזולוציית 1080P עם חלק גדול מכרטיסי המסך שמבחנו. כאשר עוברים ל-1440P בהגדרות גבוהות יותר, ניתן להבחין שביצועי RX 6800 XT זהים לאלו של ה-RTX 3080 OC שנבחן. כשעולים ל-4K מוביל במעט ה-3080 אך כשמחשיבים את ההמהרה הקלה שהוא קיבל, ניתן לקרוא לזה תיקו.
ביצועי RX 6800 גבוהים מאלו של RTX 3070 שנבחן ב-12% תחת 1440P.
במשחק Horizon Zero Dawn רואים ביצועים מעט מעורבבים בין כרטיסי המסך השונים. תחת רזולוציית 1440P, ה-RX 6800 XT מציג ביצועים זהים לאלו של ה-RTX 3080 OC שנבחן. כשעולים ל-4K, הוא נמצא מעט מאחור בכמות פריימים לשניה ממוצעת, אך יותר במינימום לשניה שנמדד. כרטיס המסך RX 6800 מציג את אותם הביצועים שאנחנו רואים אצל RTX 3070 ב-1440P, בתוספת אחוזים בודדים על מנת להחשב מהיר ממנו.
בהשוואה למשחקים אחרים, אנחנו רואים ש-Red Dead Redemption נהנה במיוחד מכרטיסי המסך החדשים של AMD. כאן, מוביל ה-RX 6800 XT את הטבלא כאשר הוא מדלג בחינניות מעל RTX 3090 בשלוש הרזולוציות שנבחנו. ה-RX 6800 מציג ביצועים צמודים לאלו של ה-RTX 3080 OC בכותר זה.
המשחק Gears 5 מתנהג בצורה קצת משונה עם כרטיסי המסך של NVIDIA, כאשר מצאנו את ביצועי RTX 3080 עוקפים בלי סיבה מוצדקת את אלו של ה-RTX 3090 שנבחן. בכותר זה, RX 6800 XT נמצא כ-5% מתחת ל-RTX 3080 OC ב-1440P ועל כך אפשר לקרוא "תיקו". אמנם, הבדל הביצועים ב-4K מעמיק אל התחום הדו-ספרתי, שם מציג RTX 3080 OC ביצועים הגבוהים ב-13%.
בכותר זה מהיר RX 6800 מ-RTX 3070 שנבחן ב-7% תחת 1440P וב-5% תחת 4K.
בכותר המירוצים GRID, מציגים צמד כרטיסי המסך המתקדמים גם מ-NVIDIA וגם מ-AMD ביצועים שהם פרקטית זהים, כאשר יתרון קטן ב-1080P הולך ל-RX 6800 XT על פני השאר. ברזולוציית 4K הבדל הביצועים מתבהר טיפה, כאשר RX 6800 XT מוצא את עצמו בין RTX 3080 לבין RTX 3090. ה-RX 6800 בכותר זה נמצד אל RTX 3080 OC מאחור, ומוסיף 22% על פני RTX 3070. מרשים.
כך נראות תוצאות הביצועים הגרפיים ב-3DMark Time Spy, כאשר RX 6800 XT משתווה ל-RTX 3080 ואחיו הקטן, ה-RX 6800 עוקף במעט את RTX 2080 Ti ואת RTX 3070.
השקת כרטיסי המסך מסדרת RX 6800 מסמלת תחילה של עידן בו יחלו לצאת אל אוויר העולם משחקים שתומכים ב-DXR (ר"ת DirectX RayTracing). ב-3DMark מיהרו להטמיע מבחן ביצועים אשר עושה שימוש בפרוטוקול האוניברסלי הזה לצרכי Ray Tracing. נכון לעת זאת, כנראה בזכות כל חומרת ה-Ray Tracing שבליבות Ampere של NVIDIA, ניתן לראות הפרש ביצועים עצום לטובת ה-RTX 3080. יתכן ונראה שיפורים נוספים בצד של AMD שכן ממש לאחרונה יצא טלאי בתוכנה ששיפר כ-15% ביצועים בשביל להגיע למה שאתם רואים כאן.
אם נבסס את ביצועי DXR באופן כללי לפי מה שאנחנו רואים כאן, התמונה לא נראית חיובית במיוחד עבור הדור הראשון של AMD שתומך ב-Ray Tracing ברמת החומרה. אמנם, מבחנים כאלה לחוד, ומשחקים לחוד. אנחנו כמובן נשארים עם אצבע על הדופק לבדיקות מחשקים עתידיים שיתמכו ב-DXR, וכאלה הקיימים שיקבלו עדכוני תמיכה ב-DXR.
צריכת חשמל – כלל המערכת
את צריכת החשמל של המערכת מדדו מהשקע, וצריכת החשמל הזאת מתיחסת בעיקר לעת משחק ולא מאמץ כללי של המערכת שמותח גם את כרטיס המסך וגם את המעבר למקסימום האפשרי. ניתן לראות ש-RX 6800 XT מציג צריכת חשמל שנמוכה בעשרות וואטים מאשר כרטיסי המסך מדגמי RTX 3080 ו-RTX 3090. זאת, כצפוי ממעטפת החום נמוכה יותר שיש לו.
צריכת החשמל של מערכת המחשב נותרה זהה לחלוטין בין RX 6800 לבין RTX 3070 OC שנבחן. כתוצאה מכך, אפשר להבין שחשמלית ה-RX 6800 הינו כרטיס יעיל הרבה יותר, שכן ביצועים גבוהים יותר.
הגיע הזמן לנתח ולסדר את כל נתוני הביצועים ולהגיע למסקנות בעמוד הבא.