מפתחת השבבים מציגה השוואת ביצועים חדשה של טכנולוגיית החלקת התמונה החדשנית אשר מאפשרת אפילו ל-RTX 2070 להציג עליונות על פני ה-GTX 1080 Ti וה-Titan Xp
עם השלמת השקת משפחת Turing לצרכנים הביתיים מתפנה NVIDIA לשיווק מחודש של טכנולוגיות העתיד שלה, אלו שמיועדות להצדיק את תגי המחיר המוגדלים ביום מן הימים. יש הצדקה? מוזמנים לשפוט בעצמכם.
מפתחת השבבים חזרה אל דמו ה-Infiltrator המתקדם והמוכר שמבוסס על מנוע ה-Unreal Engine 4, ברזולוציית 4K, בכדי לספק לנו גרף ביצועים שמשווה בין שימוש בטכניקת ה-TAA (ר"ת Temporal Anti-Aliasing) בכרטיסי דור ה-Pascal לשם החלקת הקצוות המחודדים של הפוליגונים השונים המופיעים על המסך – לבין שימוש ב-DLSS בכרטיסי דור ה-Turing שמתבססים על ליבות הטנזור הייעודיות לשם קבלת אפקט דומה.
עד היום, כל טכניקת החלקת קצוות (או Anti-Aliasing) דרשה כוח עיבוד גראפי בלתי מבוטל שיכל להיות מנוצל לשיפור אלמנטים גראפיים אחרים, משום שליבות העיבוד המרכזיות הן אלו שביצעו את העבודה (הכפלת הקצב או הרזולוציה הנדגמת ומעובדת בפועל וביצוע קונבולוציה של המידע). Turing משנה זאת תודות לתוספת של ליבות חדשות לגמרי שלא היו קיימות בכרטיסי מסך בעבר, הן עבור ביצוע פעולות עקיבת קרניים והן עבור ביצוע משימוש שקשורות בלמידה חישובית – כמו החלקת התמונה באותן טכניקות Super Sampling קיימות באופן יעיל יותר.
בעוד ששימוש בעקיבת קרניים דורש משאבי עיבוד בלתי מבוטלים גם מליבות ה-CUDA המרכזיות שכרטיסי ה-Turing, כך נראה, טכנולוגיית ה-DLSS (ר"ת Deep Learning Super Sampling) מצליחה לספק לנו קצוות חלקים ללא שום פגיעה מורגשת בביצועים בהשוואה למצב בו אין שימוש ב-Anti-Aliasing בכלל – וזה מאפשר לכרטיס מהשוק הבינוני-גבוה כדוגמת ה-GeForce RTX 2070 לספק קצב תצוגה גבוה יותר מדגמים כמו ה-GeForce GTX 1080 Ti ואפילו ה-Titan Xp האימתני באותה איכות תצוגה, כך לפי נתוניה של NVIDIA.
נכון להיום דמו ה-Infiltrator של Epic הוא אחד משתי המחשות ממשיות מרכזיות עבור DLSS, לצד המשחק Final Fantasy XV שתומך ביכולת גם הוא – אך בחודשים הקרובים אנחנו אמורים לראות כמה עשרות כותרים חדשים שיכילו את היכולת הזו, ואם אכן בכולם נראה תוצאות דומות זו תוכל להיות היכולת המנצחת עבור דור ה-GeForce RTX ומחיריו הקשוחים, גם ללא מימושי עקיבות הקרניים שבדרך.
גם המשחק Final Fantasy מסייע להמחיש את ההבדלים בין DLSS לשאר טכנולוגיות ההחלקה
מאמינים ל-NVIDIA או חושבים שמדובר בגימיק שיווקי שלא יזכה לתמיכה רחבה מהיוצרים בסופו של דבר? בואו לדבר על זה בתגובות.
תוצאות בלתי תלויות מאמתות במידה רבה את הנתונים העצמיים של NVIDIA
מקור התמונות: techreport.com