NVIDIA מתכננת להוציא את ה-GeForce GTX 1050 Ti לפנסיה באמצעות דגם Turing חדש – שיהיה חלש באופן ניכר מה-GTX 1650 על אף ששם הדגם שלו עשוי להעיד אחרת
בחודשים האחרונים קיבלנו מספר השקות כרטיסי מסך שגרמו לנו לגרד את הראש ולהרים גבה, כמו ה-Radeon RX 6500 XT עם ממשק נתונים שגורם לאיבוד ביצועים כמעט בכל המערכות או הקאמבק של ה-GeForce RTX 2060 בתמחור שאינו מחמיא במיוחד – ועתה נראה שבאמצע החודש הבא יהיה לנו עוד כרטיס מסך תקציבי תמוה עם פוטנציאל לבלבל את הקונים אודות התמורה שהם מקבלים לכספם.
ה-GeForce GTX 1630 מיועד להחליף את ה-GeForce GTX 1050 Ti הוותיק משנת 2016 בקצה התחתון של קטגוריית הגיימינג ב-NVIDIA ולקדם את הפרישה לפנסיה של ארכיטקטורת ה-Pascal באופן כללי – תודות להתבססות על ליבת TU117-150 שגורמת אפילו ל-GeForce GTX 1650 להרגיש כמו מפלצת ביצועים אימתנית לפתע (למרות שמבוסס על אותה ליבה גראפית, לכאורה).
ה-GeForce GTX 1630 יכלול 512 יחידות CUDA פעילות, לעומת 896 יחידות פעילות ב-GTX 1650, לצד ממשק GDDR6 של 64 ביט בלבד (חצי מה-GTX 1650), עם 4GB של זכרון במהירות בסיס של 12Gbps שיספק רוחב פס אפקטיבי של 96GBps ומעטפת הספק של מתחת ל-75 וואט ללא צורך בשימוש בחיבורים מספק הכח אלא רק במה שחריץ ה-PCI-Express עצמו יודע לספק.
עם ממשק זכרון זערורי שכזה וחיתוך אגרסיבי במספר יחידות ההצללה הזמינות, נתוניו של ה-GTX 1630 נמוכים יותר מאלו של ה-GTX 1050 Ti אותו הוא מגיע להחליף, למעשה – ועל כן באתר videocardz.com מדווחים כי הביצועים שלו צפויים להיות פחותים לעומת ה-GTX 1050 Ti, לכל הפחות במספר גרסאות של מבחן ה-3DMark הנפוץ (שללא ספק יתורגמו לביצועים מופחתים גם בחלק מהמשחקים).
המעבר מארכיטקטורת Pascal וותיקה לארכיטקטורות Turing ו-Ampere מודרניות יותר הוא חשוב ונכון, אך האם באמת ראוי לבצע אותו גם במחיר של אובדן ביצועים? לא נותר לנו אלא לקוות לתג מחיר מומלץ נמוך במיוחד עבור הדגם החדש אשר יסייע להעלים עין מהחסרונות המסתמנים בו.
באמת מה הטעם ?
בושה לאנווידיה !