הדגם המומהר החדש מציע גוף קירור מאסיבי תחת כינוי מאסיבי עוד יותר
משפחות כרטיסי המסך המודרניים מבית AMD צמאות לדגמים מתקדמים וייחודיים, בדומה לאלה שניתן למצוא כמעט בכל מקום במסגרת סדרות המוצרים של המתחרה NVIDIA – ולשמחתנו חברות כדוגמת Sapphire ו-XFX (שמתעסקת כידוע אך ורק בשיווק כרטיסים גראפיים המבוססים על ליבות המחנה האדום) מצליחות לספק את הסחורה. ברוב המקרים.
הדגם הבא של היצרנית האמריקאית עונה לשם Radeon RX 5700 XT THICC III Ultra – ומצדיק את השם הבלתי רגיל הזה עם מערך קירור מאסיבי שכולל שלושה מאווררים ותופס מקום של שלושה חריצים (Slots) בלוח האם, על מנת לספק תדרי פעולה מהגבוהים ביותר שפגשנו עד כה עבור הכרטיס המוביל של AMD בעידן ה-Navi עד כה.
הדגם שעשוי להחליף את ה-Radeon RX 5700 XT THICC II וה-Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra אשר הושקו לא מזמן (אך זכו לביקורות לא מחמיאות במיוחד) יציע צמד מאווררי 90 מילימטרים ובנוסף מאוורר 100 מילימטרים מרכזי, כולם בתצורה מודרנית בעלת 11 להבים ואפשרות להפסקת פעולה מלאה בטמפרטורות נמוכות שמאפשרות זאת – יחד עם פלטה אחורית שחורה הכוללת לוגו מאסיבי של XFX, זוג חיבורי 8Pin מספק הכוח ותדר עבודה בסיסי מוגדל של 1,810MHz שמהווה תוספת של יותר מ-12 אחוזים ביחס לדגמי RX 5700 XT סטנדרטיים, ומגיע עד לרמה מרשימה של 2,025MHz במצב הטורבו המירבי.
תדר זכרון ה-GDDR6 הגראפי לא עבר המהרה משלו וימשיך לפעול במהירות אפקטיבית של 14,000MHz כמו במקור – אם כי סביר להניח שמשתמשים המעוניינים בכך יוכלו להאיץ אותו במספר אחוזים נוספים בעצמם אם יבחרו בכך, כאשר תוספת הביצועים המעשית מכך תהיה כנראה מינורית בהתחשב בכך שמבדובר ברוחב פס תעבורתי מרשים למדי של 448 ג'יגה-בייט בשנייה גם ללא שום שיפורים וטיובים.
ה-THICC III Ultra טרם קיבל תאריך השקה או תג מחיר מומלץ, אך עם עלות מקורית של 440 דולר עבור ה-THICC II Ultra נראה כי יש סיבה לצפות למחיר של כ-450 דולר או יותר עבור היצירה הנוכחית – קרוב באופן די מסוכן לתג המחיר הבסיסי של 500 דולר שנושא עימו ה-GeForce RTX 2070 Super בעל הביצועים המשופרים. עם זאת, נראה של-AMD ולשותפותיה לא תזיק הפגנה של קצת חוצפה ובטחון עצמי מוגדל, עם יכולת להוכיח כי השלם עולה על סך חלקיו גם כשתג המחיר הוא לא בהכרח הטוב מכולם במונחי עלות-תועלת.
אנחנו מקווים שב-XFX נעשתה הפקת לקחים כתוצאה מהפידבק שקיבלו דגמי ה-THIC II עבור גוף הקירור והחומרים שבהם נעשה שימוש.