ההכרזה החגיגית והלא-ממש-מפתיעה של Apple מציגה את הדור הבא של הטאבלט שהחיה את השוק – מהיר יותר, קל יותר, דק יותר ומשוכלל יותר.
את ה-iPad של Apple לא צריך להציג. אחרי ש-Apple כבשה את שוק הנגנים עם ה-iPod וזכתה לדריסת רגל מהותית בשוק הסמארטפונים עם ה-iPhone, היא התפנתה להחיות את שוק הטאבלטים הדועך – וגרמה לזה להיראות ממש קל. בתוך כמה חודשים בלבד הפך שוק הטאבלטים לשוק הכי לוהט בעולם הטכנולוגיה, עם מכשירים חדשים שצצים במהירות שיא, בתקווה לזכות במעט מההצלחה של ה-iPad.
בחודשים האחרונים נראה היה שהתחרות מתחילה להיות רצינית, עם מכשירים עוצמתיים ומרשימים כמו ה-Xoom שאיימו לערער את השליטה הבלתי מתפשרת של Apple בשוק, אבל Apple חיכתה בסבלנות ונתנה למתחרותיה לעבוד. כעת, אחרי אינספור שמועות וספקולציות שהסתובבו ברשת במשך חודשים ארוכים, Apple מוכנה ומציגה את יורש העצר – הכירו את ה-iPad 2.
המכשיר החדש יציע את אותו המסך של ה-iPad המקורי – פאנל IPS עם תאורת LED אחורית בגודל 9.7 אינץ' וברזולוציה של 1024×768, יחד עם שבב Apple A5 חדש המכיל מעבד כפול ליבה במהירות 1GHz (המציע עד פי 2 ביצועים מה-A4 של ה-iPad המקורי וה-iPhone 4), ליבה גרפית שמציעה ביצועים טובים עד פי 9 מזו של ה-Apple A4, וכל זאת באותה צריכת הספק כמו שבב ה-A4, מה שאומר שאורך חיי הסוללה נותר כ-10 שעות.
ה-iPad 2 יכיל 2 מצלמות – מצלמת VGA קדמית המסוגלת להעביר וידאו ב-30FPS, ומצלמה אחורית שמציעה צילום באיכות 720p וב-30FPS, יחד עם זום של X5. הטאבלט יציע את אותם נפחי הזכרון הפנימי של קודמו (32GB, 16GB או 64GB), תמיכה בקישוריות Bluetooth ו-Wi-Fi, ג'ירוסקופ, מד תאוצה ותמיכה בכמות גדולה יותר של רשתות סלולריות בהשוואה לקודמו.
גם המראה החיצוני של ה-iPad 2 לא נותר זהה, כאשר המכשיר עובר "דיאטה" רצינית ומגיע לעובי מרשים של 8.8 מילימטר בלבד (לעומת 13.4 מילימטר ב-iPad – קיצוץ של 33 אחוז בעובי), יחד עם השלה של כ-90 גרם ממשקלו, שמביאה אותו למשקל של כ-600 גרם בלבד. המכשיר יכיל "גריל" גדול יותר לרמקול שלו (בהתאם לשמועות שהסתובבו ברשת לפני כמה חודשים), והקונים יוכלו לבחור גם את צבע המכשיר – לבן או שחור.
ה-iPad 2 יגיע עם מערכת ה-iOS (כמובן) בגירסה 4.3 שתציע דפדפן Safari משופר, שיפורים לתוכנת ה-AirPlay ותוכנות חדשות שיעשו שימוש במצלמות המכשיר (ל-iPad המקורי לא היו מצלמות כלל), כמו תוכנת ה-FaceTime המדוברת, iMovie ועוד.
נראה שה-iPad 2 לא מתיימר להציע חידושים מרחיקי לכת שעוד לא ראינו בתחום, אלא מהווה מעין גירסה מרועננת ל-iPad הראשון שבאה לעדכן חלקים קריטיים בכדי שתוכל להמשיך ולהתחרות במכשירים האחרים בשוק, אך עושה רושם שעל מה ש-Apple לא תציע ברמת הטכנולוגיה או הפיצ'רים היא תכפר בעזרת מחיר אטרקטיבי למדי וזמינות כמעט מיידית. ה-iPad 2 יהיה זמין ברחבי ארצות הברית (בחברות Verizon ו-AT&T) כבר ב-11 במרץ, כאשר מספר גדול של מדינות אחרות יזכו לראות את המכשיר החל מה-25 במרץ, ומה בדבר המחיר? גירסת ה-Wi-Fi בלבד בנפח של 16GB (הזולה ביותר) תעלה 500 דולר (זול בכמאה דולר מה-Xoom בגירסתו הבסיסית), כאשר מכשיר התומך גם ב-Wi-Fi וגם ברשתות דור שלישי, בעל נפח אכסון של 64GB (היקר ביותר) יעלה 830 דולר.
Apple לא הסתפקה בתאריך הזמינות הקרוב והמפתיע של ה-iPad 2 ובתמחור אטרקטיבי, והוסיפה לאלו גם קיצוץ במחיריו של ה-iPad המקורי (הגירסה הבסיסית ירדה במחירה מ-500 דולר ל-400 דולר, לדוגמא).
אל ה-iPad 2 יוצעו לכם כמה אביזרים נוספים, כמו "כיסוי חכם" ש"עוצב ותוכנן לצד המכשיר" המכיל חיישן קירבה (Proximity Sensor) ש"יעיר" את המכשיר ברגע שתתקרבו אליו, ויכניס אותו למצב המתנה כשלא תהיו לידו – כיסוי פלסטיק יעלה לכם 40 דולר, בעוד שכיסוי עור יעלה 70 דולר.
כמו כן, חיבור Thunderbolt חדש ונוצץ לא תמצאו ב-iPad 2 (אף על פי שגם שמועות כאלו הסתובבו ברשת בימים האחרונים), אך תוכלו לרכוש דונגל ייעודי שיאפשר לכם להעביר וידאו באיכות 1080p בעזרת חיבור HDMI.
המנכ"ל סטיב ג'ובס, שטרוד בתקופה האחרונה בבעיות הבריאותיות שלו, נכח באירוע ההשקה ולא פסח על ההזדמנות לספר לעולם על הישגיה של חברת הענק שלו – 100 מיליון מכשירי iPhone נמכרו עד עתה, וכ-15 מיליון מכשירי iPad נמכרו בשנת 2010, "יותר מכל טאבלט אחר אי פעם", מה שמתורגם גם לכ-90 אחוז נתח שוק והכנסות של כ-9.5 מיליארד דולר, Yikes!
Apple תתקשה, סביר להניח, להגיע לנתח שוק זהה השנה, כאשר התחרות משמעותית הרבה יותר, אך מצד שני עושה רושם שה-iPad 2 הוא בדיוק מה שחובבי Apple יכלו לבקש – גירסה משודרגת של המכשיר המוכר והנמכר. "אם זה לא שבור – אל תנסה לתקן את זה" הוא אולי מוטו שלא שכולם יסכימו איתו, אך נראה שעבור Apple הוא בהחלט יעבוד.