רשמית: ה-Skylake של אינטל מבטיח שיפור גדול בעיבוד גראפי, שיפור צנוע בעיבוד כללי • HWzone
מחשביםמעבדים

רשמית: ה-Skylake של אינטל מבטיח שיפור גדול בעיבוד גראפי, שיפור צנוע בעיבוד כללי

שקופיות רשמיות מענקית השבבים מדברות על שיפור של כ-11 אחוזים ביכולות העיבוד הכלליות בדור המעבדים החדש שלה, בתוספת לחסכוניות ולשיפור של 40 עד 50 אחוזים ביכולות הליבה הגראפית המובנית

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


ההשקה של דור ה-Skylake נמצאת מעבר לפינה, ולפי כל הדיווחים והנתונים שאנחנו מקבלים לא תביא עימה בשורות פורצות דרך באמת עבור חובבי הביצועים המירביים. עתה, מספר שקופיות רשמיות לכאורה של עלו לרשת, ומציעות תמונה כללית מפורטת אודות השיפור בביצועים שממתין לנו בכל גזרה ובכל רמה.

עבור ליבות העיבוד הכלליות (ליבות ה-CPU), באינטל מצהירים על שיפור של בין 10 ל-20 אחוזים בביצועי ליבה בודדת ובביצועים מרובי ליבות בהתבסס על אחד מתתי המבחנים שמרכיבים את מבחן הביצועים SPECint. הנתון הזה נשמע לא רע בכלל, אך בהתחשב בכך שבאינטל דיברו על שיפור דומה גם במסגרת דורות מעבדי ה- הקודמים, נראה כי אנחנו מסתכלים כאן על שיפור של פחות מ-10 אחוז בביצועים הממוצעים הכלליים, לפחות עבור הדגמים הנייחים והניידים מסדרות ה-H וה-U שעבורם מדובר באיטרציה שישית מאז שהחלה מהפיכת ה-.

nskpr

במסגרת הליבות הגראפיות המובנות, המצב אופטימי הרבה יותר. באינטל ממשיכים להשקיע משאבים ו"שטח רצפה" גדולים בכל השבבים שלהם במטרה לספק ביצועי עיבוד גראפי ראויים שידחקו את הכרטיסים הדיסקרטיים של ו- אחורה (אל עבר השוק הבינוני והגבוה), ובדור ה- הם מצפים שנראה שיפור של בין 16 אחוז ל-50 אחוז בביצועים, בתלות בסדרה הספציפית שבמסגרתה מתבצעת ההשוואה.

הביצועים הגראפיים של הליבות המובנות של הינם מרשימים למדי כבר היום, אך עד שבחברה לא יתחילו להציע מנהלי התקנים איכותיים יותר עם תמיכה רחבה ואחידה, כנראה שכל מי שגיימינג נמצא בעדיפות גבוהה עבורו בכל זאת יזדקק לכרטיס מסך ייעודי – אז נקווה שבענקית השבבים פועלים לשיפור גם בתחום הזה.

כפי ששיערנו עוד קודם, גם דור ה-Skylake יתמקד בראש ובראשונה בשיפור היעילות והיכולות בצריכת הספק מזערית – וכך נראה שאת הקפיצה הגדולה ביותר קדימה נראה בסדרת ה-Y (הדור השני של מעבדי ה- M), עם שיפור של עד 17 אחוז בביצועי העיבוד הכללי ושיפור של עד 41 אחוז לביצועי הליבה הגראפית המובנית. כל אלו בתוספת שיפור חזוי של עד כ-30 אחוז (!) בחיי הסוללה עבור מפרט מקביל מדור ה- הנוכחי.

nskpr2

השקופיות המודלפות מאשרות גם את עניין שילובן של הרבה יכולות ומאפיינים מתקדמים היישר בערכות השבבים של הדור החדש (במקום באופן חיצוני על המעגל המודפס, כפי שהיה עד עתה) – חומרת מצלמה דו מימדית עם תמיכה ברזולוציות (בתוספת למצלמות התלת מימד בטכנולוגיית ה-RealSense), תמיכה בטעינה אלחוטית בתקן ה-A4WP, קידוד ופענוח של תקן ה-HEVC העדכני, ממשק מגע למסך וחיישנים, מעבד אותות דיגיטלי משודרג עבור קול ודיבור וגם ממשקי eMMC 5.0, SDXC ו-USB כולם יהווה חלק אינטגרלי ממעבדי ה-Skylake הניידים, באופן שאמור להביא לחסכון בחיי ובחסכון בהוצאות עבור יצרניות וספקיות המחשבים.

nskpr1
מעבדי ה-Skylake הניידים מסדרות צריכת ההספק האולטרה נמוכה יהיו דומים לשבבי וטאבלטים (בארכיטקטורת ה-ARM) יותר מאי פעם בעבר

כעת, נראה כי כל הקלפים כבר על השולחן – ונותר לנו רק להמתין בסבלנות ולגלות האם פוטנציאל ההמהרה יהיה האס הגדול והמפתיע של מעבדי ה- הנייחים, או שלא ממש.

קישורים נוספים


תגיות

9 תגובות

  1. לא מבין למה אינטל לא עושה דגם או שתיים ללא ליבה גראפית ומשקיעה במעבד עצמו יותר? הרי רובנו עם כרטיס חיצוני ללא צורך בליבה הגראפית איזה מין הגיון יש להם שם לא לעשות דגמים כאלה?? :s07:

  2. לא מבין למה אינטל לא עושה דגם או שתיים ללא ליבה גראפית ומשקיעה בכוח העיבוד יותר? הרי רובנו עם כרטיס חיצוני ללא צורך בליבה הגראפית איזה מין הגיון יש להם שם לא לעשות דגמים כאלה??  :s07:

    יש לי תיאוריה.
    נשמעת הגיוני.
    לא יודע אם היא נכונה.

    אתה רואה את זה כיחידת עיבוד גראפית, אולי הם רואים את זה כיחידת חישוב לשימושים נוספים המרחיבה את יכולות העיבוד, ובשל כך חלק אינטגראלי ממעבד.
    בדיוק כמו שיש צורך ביכולות חישוב יעילות של FLOATING POINT בנוסף לINTEGERS.

    כך שגם אם אתה לא תשתמש בCPU לחישובים גראפים, הרכיב הזה יאפשר סטנדרטים טובים יותר של פיתוח תוכנות, ותמיד יהיה שם לשם כך.

    אם הרכיב הזה לא היה קיים בכל CPU, הרי שמנעת מתעשיית התוכנה לפתח קוד יעיל וביצועים אחידים בין מחשבים.

  3. לא חושב שהתיאוריה הזאת נכונה, את הGPU אם אני לא טועה לא חייבים כי הוא יכול להיות מוחלף במלואו ע"י GPU חיצוני, הפנימי פשוט לא פעיל. לCPU אין תחליף, וצריך אותו בשביל להריץ כל דבר במחשב, לא רק פיתוח תוכנות.
    נראה לי פשוט יותר קל להם לפתח מוצר אחיד. אני לא בטוח אבל נראה לי עלות שטח הסיליקון לכל שבב (עלות תפעולית ללא עלויות פיתוח וכו') גם ככה לא כזאת משמעותית לעומת כל השאר, ככה שזה לא יחסוך הרבה להוריד את הGPU.
    למעבדי ה-Extreme החריגים (ששונים משמעותית, למשל סוקט אחר) אין כרטיס גרפי מובנה.

  4. כדי שאם הכרטיס מסך ישרף לך תוכל עדיין להשתמש במחשב עם הכרטיס המובנה

  5. אחלה אפשרות נחמדה אם כרטיס נשרף היא לא סיבה להקדיש 60% משטח המעבד לליבה גרפית.
    אינטל מכינה משטח המראה לליבות גרפיות חזקות הרבה, הרבה יותר. כך נראה.

  6. אני מניח שהסיבה האמיתית לשיפור העלוב בביצועי העיבוד הכללי – היא שאין להם שום סיבה להציג חידושים משמעותיים בגזרת המעבד. הם כרגע די מונופול, ואם יש להם קלפים חזקים בשרוול הם שומרים אותם למקרה שמשהו יתעורר ב-AMD, לכן הדחיה התמידית של ההכרזות, לכן אין כמעט חדש בכל גרסה של מעבד, ומשקיעים איפה שקל כרגע להציג "שיפור". ברגע שיקום מתחרה (אם יש כזה מועמד בכלל) אנחנו נראה זינוקים אדירים וטכנולוגיות חדשות שהם יכניסו לעולם העיבוד שישמרו אותם הרחק בחזית מכל המתחרים. כרגע אין סיבה.

  7. גם אני חשבתי על האופציה הזו, אבל אני לא בטוח שזה נכון.
    נניח וזה נכון אגב, אינטל למעשה עוצרת את הקידמה בצורה די רצינית. היכולת שלנו להתקדם ולפתח דברים חדשים היא קודם כל תלוי בכוח העיבוד הזמין.
    מעבר לזה, אני חושב שבעוד שAMD מדשדשת, שאר החברות שמפתחות שבבים המבוססים על ARM דווקא מציגות מוצרים מרשימים.
    כרגע בתחום המובייל אינטל לא ממש שחקנית רצינית, אז הנה תחום בו הם כן צריכים להשתפר בכוח עיבוד, כרגע ההצלחה שלהם די חלשה.
    השיפור במעבדים שולחניים קיים ולא נעלם לשומקום, הם פשוט יצרו מצב בו מי שרוצה וצריך את כוח העיבוד הזה פשוט נדרש לשלם יותר, מדובר כמובן על מערכות XEON.
    זה יותר רווחי עבורם כנראה, בעוד שהמשתמש הביתי, רובם לפחות, מתקשים לנצל I5, וחלקם יכולים להפיק תועלת מהליבה הגראפית במשחקי קאזואל. אלו אנשים שלרוב לא יקנו כרטיס מסך נפרד.

    ולמרות כל זה, עדיין גם אני בוקשי רואה הצדקה לליבות הגראפיות המטופשות האלו.

  8. אין צורך לשפר את יכולת העיבוד הכללי. כן יש צורך לשפר את הביצועים הגרפיים

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close