גוגל, הדוד סאם של האינטרנט
כמו הדוד סאם שמנסה לפשר ולתווך במאבק הישראלי פלסטיני המתמשך, כך גם ענקית האינטרנט גוגל (Google) מנסה לתווך בין הגולשים לבין שלל אתרי האינטרנט הקיימים ברשת.
גוגל, כמו אמריקה, מספקת לחברות קידום האתרים "מפת דרכים" שתוכל להוביל אותם אל השלום המיוחל – אל ראש תוצאות החיפוש. אך כמו בקונפליקט המזרח תיכוני – כמה קרבות הוכרעו, אך המלחמה רחוקה מלהסתיים….
גוגל פניה לשלום. ממש כמו הדוד סאם, היא פועלת ללא הרף לספק תוצאות רלוונטיות עד כמה שניתן לשאילתות הגולשים, ומעניקה לנו הזדמנות ליהנות מכלים יעילים שיסייעו לנו לעבוד איתם. אבל אנשים כמו אנשים, תמיד מחפשים את דרכי הקיצור ואת ה"טריק", ובמקום לחבק בשתי ידיים את המתווה והכלים של גוגל – בוחרים דווקא לנסות ולהתחכם.
זה קורה בחברות קידום אתרים רבות, גדולות וקטנות כאחד, והמתחכמים למיניהם נענשים – מוקעים מתוצאות החיפוש למשך תקופות ארוכות.
כל הזמן מוצאות חברות קידום אתרים שונות דרכים "להערים" על גוגל, אך לאחר זמן מה, אותן חברות מוצאת עצמן בעונש. נשאלת השאלה מדוע חלק מהחברות לא מאמצות את ההנחיות של גוגל? למה הן בוחרות בדרכי הקיצור ולמה דווקא את התווי האסור?
הפעם לא נסקור את השיטות הללו לקידום אתרים, אלא נציג שיטה סטנדרטית יותר, שיטה אותה מאשרת גוגל והצוברת יותר ויותר תאוצה.
קידום אתרים – בהתחלה החליפו קישורים
בעבר קידום אתרים נשען כמעט בלעדית על תלות בין אתרים שותפים ומקדמי אתרים. אך התלות הזו הייתה לא פעם תלות בין מתחרים. חברות קידום אינן ששות לעזור לחברות קידום אחרות, המתחרות בהן, אך הן היו תלויות אחת בשנייה כדי לא להיות תלויות אחת ליד השניה.
"יחסי תלות אלו אינם כורח, הם עניין של בחירה בעולם קידום האתרים" אומר דודי שוקרון, מנהל המותג אלקטרו קידום אתרים. "המטרה היא להגיע לעצמאות בעולם התחרותי של קידום האתרים. אתרים באינטרנט אינם שונים מאתרים או ממגרשי בניה בעולם הממשי – אלו הם אתרים המכילים נדל"ן לכל דבר וככל שלאתר או לחברת קידום אתרים יש יותר שטחים – העצמאות שלהם מובטחת".
אחד האלמנטים החשובים ביותר בעולם הקידום הוא בניית מערך הקישורים. זהו נושא שתמיד מעסיק את העוסקים במלאכת קידום אתרים ויש שחושבים שנושא הקישורים – הוא תורה בפני עצמה. ואולם, מקדם אתרים אשר מחזיק מגוון רחב של דפים איכותיים (נדל"ן אינטרנטי איכותי), יוכל ביתר קלות לחלק את הקישורים שלו, בלי תלות בשותפים או מתחרים.
"האידיאולוגיה הבסיסית שלנו – The Google way, or the highway, דחפה אותנו ליצור שיתופי פעולה עם אתרים חזקים ברשת, להם הצענו קידום אתרים בתמורה לאחזקת נדל"ן באתרים שלהם. הנדל"ן הזה הוא הבסיס לתשתית הענפה שלנו, תשתית המאפשרת לנו את העצמאות המיוחלת" אומר שוקרון.
![]() |
קידום אתרים – יצירת קשר טריטוריאלי
אם נחזור לעולם המושגים של המזרח התיכון, נדבר על ההשקעה הרבה שהשקענו על מנת לייצר רצף טריטוריאלי כך שנוכל לקבוע את מקומנו בארץ המובטחת. את הרצף הטריטוריאלי ברשת מניחים בעזרת קישורים ואת העובדה הזו נראה כי כבר כולם יודעים. כעת נשאלת השאלה איך עושים את זה נכון וכיצד קובעים את מקומנו ברשת על בסיס תשתית עצמאית.
ובכן, אם פרסמתם מאמר ברשת על מנת ליהנות מן הקישורים היוצאים ממנו לאתר שלכם, חזקו את המאמר גם בעקיפין באמצעות קישורים איכותיים המורים אליו מאתרים אחרים. בצורה כזו תייצרו רצף טריטוריאלי בלתי תלוי שמחזק את האתר המקודם.
בדיקות וניסויים של חברות קידום אתרים מראים כי מוטב שלא להוציא יותר מקישור או שניים מאתרים בעלי טראפיק נמוך או בינוני, אך ניתן להוציא עד 5 קישורים מאתרים חזקים במיוחד. ככל שתוציאו יותר קישורים מכל מאמר – כך תוציאו כוח מן המאמר, אשר בתורו אמור לספק לכם כוח בחזרה.
אם הצלחתם לייצר את התשתית הנכונה והתחלתם לשתף פעולה עם אתרים חזקים, הגיע הזמן להשתמש בנדל"ן שרכשתם לעצמכם. אך מה קורה במקרה של רכישת נדל"ן טוב אך כזה שאיננו רלוונטי לאתר שאתם מקדמים? יש פתרון – תייצרו את הרלוונטיות בעצמכם!
כתבו לפחות שני מאמרים הרלוונטיים לאתר המקודם ופרסמו אותם באתר החזק ודאגו להטמיע קישורים ביניהם – כך בעצם תייצרו רלוונטיות באתר החזק. אל תשכחו לייצר קישורים מדף הבית של האתר החזק למאמרים החדשים שלכם באתר זה וכך תיהנו מקישורים איכותיים ובלתי תלויים, ותמנעו מן התלות בחסדיהם של מקדמי אתרים מתחרים.
"נדל"ן איכותי יכול להיות שלכם בשתי דרכים" אומר לנו שוקרון, "הדרך הראשונה היא כאמור שיתופי פעולה עם אתרים חזקים, אך ניתן גם לבנות אתרי תוכן איכותיים בעצמכם. הרעיון הוא פשוט וכל שאתם זקוקים לו הוא רעיון טוב שישרת צורך של גולשים, כמו למשל באתר שלנו – פורום קידום אתרים."
"הקמנו את הפורום הזה מאחר והבנו כי קיים ואקום בעולם הקידום. יש לא מעט בעלי אתרים וחברות קידום אתרים שזקוקים לא פעם לעצה טובה, לחיזוק, לפלטפורמה עניינית שתספק תשובות מקצועיות לדורשי התשובות. כיום יש לנו פורום פעיל, בועט ונושם בעל תנועת גולשים ערה שמספק צורך של אלפי אנשים ובעלי מקצוע, אך בד בבד מהווה חלק אינטגראלי מן התשתית שבאמצעותה אנחנו מחזקים ומקדמים את לקוחותינו."
אין זה משנה כיצד תשיגו את עמודי הרשת האיכותיים, אבל אותם עמודים, אותו נדל"ן אינרנטי, הוא הכלי שלכם לקידום האתר אותו אתם רוצים לקדם.
קידום אתרים אינו נגמר פה, וזו כמובן תורה שלמה, אבל השגת קישורים איכותיים היא השלב הראשון שלכם.