ראיון עם מהנדס המערכת של קונסולת הדור הבא היפנית מספק לנו אישור רשמי לשימוש בשבבי עיבוד מתקדמים מעידן ה-Zen 2 וה-Navi
דור הקונסולות הנוכחי היווה נצחון משמעותי מבחינתה של AMD, כאשר כל דגמי ה-PlayStation 4 וכל דגמי ה-Xbox One התבססו על חומרות מותאמות אישית שלה והכניסו מאות מיליוני דולרים מדי רבעון אל מאזן ההכנסות שלה. עם זאת, ברור למדי כי הפוטנציאל הנוכחי רחוק מלהיות את הטוב ביותר שיש למפתחת השבבים האמריקאית להציע – בעיקר בשל שימוש בליבות Jaguar חסכוניות שמקורן אי שם בארכיטקטורה ה-Bulldozer הכושלת.
שמועות על כך שקונסולות העתיד מבית סוני ומיקרוסופט ימשיכו את שיתוף הפעולה היעיל והפורה עם AMD מסתובבות להן ברשת כבר זמן רב, אך נראה שעכשיו הן הופכות לאמת מוגמרת, לפחות מצידה של חברת סוני – אולי לקראת חשיפה רשמית שתגיע כבר השנה.
ראיון שפורסם באתר wired.com עם מארק סרני (Mark Cerny) המשמש מהנדס המערכת של ה-PlayStation הבאה צמצם משמעותית מקום לספקות כשאישר כי נראה שימוש בשבב עיבוד ייעודי ומותאם אישית המבוסס הן על ליבות עיבוד מדור ה-Zen 2 והן על ליבה גראפית מדור ה-Navi – טכנולוגיות שעדיין לא הושקו רשמית גם בעולם ה-PC, האמורות להיות יעילות בהחלט תודות לשימוש בתהליך ייצור ב-7 ננומטר שעליו יבוססו גם הקונסולות.
נתונים מספריים פרט לשימוש בשמונה ליבות עיבוד מרכזיות, בדומה לשבבי ה-Matisse הצפויים לנחות בשוק הביתי, עדיין אין לנו בשלב זה, אך מנסיון העבר ניתן לנסות ולנחש כי הקונסולה תציע עוצמה שוות ערך למחשב גיימינג מדרג ביניים בסוף שנת 2019, עם זכרונות GDDR6 שעשויים לפעול לצד זכרונות DDR4 או שאולי אף כתחליף להם.
מדובר בעוצמת עיבוד שתכפיל כנראה פי כמה את הפוטנציאל של ה-PlayStation 4 Pro וה-PlayStation 4 הסטנדרטית – ויש לכך סיבה טובה למדי שכן סרני הצהיר על תמיכה ייעודי בעקיבת קרניים (Ray-Tracing, לא ברור האם באמצעות ליבות עיבוד ייעודיות כמו אצל חברת NVIDIA או בשיטה אחרת) וברזולוציות של עד 8K עם HDR. הקונסולה תכלול גם פתרון אודיו מרחבי חכם מבוסס חומרה וכונני SSD מהירים שמהווה ברכה לאחר דורות ארוכים של כוננים מעוניין איטיים באופן מכאיב שהולידו זמני טעינה והמתנה בלתי סבירים בעליל במשחקים – אם כי עדיין לא ברור כיצד סוני לאזן בין הצורך בנפח אחסון גדול למדי עבור כותרי העתיד לבין המחירים של שבבי ה-NAND בכונני ה-SSD שעלולים להכביד מאוד על מחירה של הקונסולה. סביר להעריך כי נראה כאן שימוש הפתרון היברידי כלשהו, אשר לא ישמח את האלמנטים המכאניים באופן מוחלט.
קונסולת ה-PlayStation הבאה לא תגיע כמעט בוודאות אל החנויות בשנת 2019, כאשר עונת החגים בסוף שנת 2020 נראית כמו אפשרות סבירה יותר גם עבורה וגם עבור הדור הבא של ה-Xbox מאת מיקרוסופט, אך נראה כי היא תהיה דומה יותר מאי פעם למחשב שולחני טיפוסי – וזה משהו שיאפשר גם תמיכה לאחור במשחקי דור ה-PlayStation 4 (סרני אישר זאת באופן רשמי, למעשה), וגם פיתוח נפוץ וקל יותר עבור מחשבים אישיים ולא קונסולות במקביל, עם פחות סיבות כלכליות ועסקיות להעדיף מוצר בודד כלשהו על פני פנייה לקהל יעד רחב למגוון ככל הניתן.
מתרגשים לקראת הדור הבא הבידור בסלון, או חושבים שהעתיד נמצא בכלל במובייל ובסטרימינג המקוון הישיר של משחקים? בואו לדבר על זה בתגובות.
לגבי עקיבת קרניים- הציטוט המעניין הוא :
"with less of a hit on performance"
אולי שמו לב לרעש שיש ברשת על הפגיעה האנושה בכרטיסי RTX בעת השימוש בRTRT.
אתה לא חייב להשתמש בטכנולוגיה הזאת אך זאת טכנולוגיה מאוד מתקדמת שחוסכת שעות של עיבוד
אני מאמין שחברות גרפיקה מעדיפות לקנות quadro rtx 6000 שיחסוך להם זמן רב ושהוא יתקלקל לאחר שנה במקום לחכות שכל פריים יצטרך לרנדלר אותו במשך זמן רב
הטכנולוגיה הזאת עדיין בחיטוליה אבל היא טכנולוגיה טובה שמקדימה את זמנה ואני מאמין שבדור הבא כבר לא יהיו הבעיות האלו
לדבר על ביצועים וגרפיקה זה לא אקטואלי, מעניין אולי 15 אחוז מהלקוחות של המוצר…לדעתי (בצעירותי הייתי מה15 אחוז).
מה עם VR ? הרמה כבר מספיק גבוהה בשביל שזה יהיה מיינסטירם
בקרי שליטה חדשים (לא השתנה כלום משנות ה80!)?
מציאות רבודה
שירות משחקים בסטרימינג אוניליין בלי צורך בקונסולה?