סוני אריקסון – קו מוצרים 7/2006 אתה הולך ברחוב, השמש למעלה, השמיים כחולים והרחוב מלא אנשים. פתאום מעבר לפינת הרחוב אתה שומע שיר בוקע מהרדיו, שיר שחיפשת כבר המון זמן ואתה משתגע ופשוט לא יודע איך קוראים לו. אתה מתקרב ומקליט כמה שניות מתוכו באמצעות הטלפון הסלולארי, לאחר מכן אתה מעביר את הקובץ שהוקלט לחיפוש באינטרנט באמצעות אותו מכשיר ולאחר כמה שניות אתה מקבל את כל המידע על השיר, כולל אמן, דיסק וכמובן שם השיר. זה לא חדש שמכשיר סלולארי בימים אלו הוא הרבה יותר מסתם אמצעי לביצוע לשיחות. מדובר באביזר אופנתי, יוקרתי ובעל פונקציות רבות – מצלמות, נגני MP3, משחקים ונגני וידאו הם רק חלק מהדברים שניתן למצוא כיום כמעט בכל פלאפון ממוצע והיצרניות השונות מחפשות כל נישה ואפשרות לקסום לנו, הצרכנים, כדי שנקנה דווקא מהן – בין אם זה דרך עיצוב, תכונות מיוחדות, אביזרים או סתם פרסום מאסיבי. בשבוע שעבר, סוני אריקסון הזמינה אותנו למסיבת עיתונאים כדי לספר לנו מעט על עצמה ועל מהלך החדירה שלה לשוק הישראלי. מדובר בשחקנית חדשה יחסית בשוק הסלולארי, שהוקמה בשנת 2001 כתוצאה ממיזוג ענקי שדובר עליו רבות בעבר אך לא נרחיב על כך כעת.
זה לא מספיק לך ואתה רוצה אותו כאן ועכשיו ? עוד מספר לחיצות והשיר כבר יורד למכשיר הסלולארי שלך. נשמע כמו חלום ? נשמע רחוק ? לפי סוני אריקסון זה כבר ממש כאן.
בתחילה נוצר הרושם כי מיזוג זה מתנייע בקושי רב, אך כיום מדובר בחברה מצליחה עם גידול משמעותי בשוק העולמי ומגוון מכשירים נחשקים שכבר מוזכרים באותה נשימה יחד עם סאמסונג ונוקיה.
סוני אריקסון וישראל
אם נדבר על השוק הישראלי, הרעב כל כך לפלאפונים (ורק כדי לסבר את האוזן, מדובר בשוק של מעל ל-100%, כלומר אין זה מוזר לראות היום אנשים עם יותר מפלאפון אחד), נגלה כי סוני אריקסון הצליחה תוך זמן קצר יחסית, ובשוק רווי מאוד, להשיג נתח שוק של כ-7% משוק ה-GSM בשנה האחרונה, עם צפי לגידול של לפחות 50% בנתח השוק שלה, ועד סוף השנה צפויה החברה להגיע לכ-10.5% מכלל שוק ה-GSM בארץ.
בנוסף, דיברו נציגי החברה על היקף מכירות בסדר גודל של כ-90 מיליון שקלים ועל השקת 7 דגמים חדשים בשנה החולפת.
מיותר לציין שהחדרת מותג חדש לשוק רווי איננה משימה קלה, והדבר מצריך (מעבר למוצרים אטרקטיביים) גם פרסום והחדרת מוצר אגרסיביים. נציגי החברה סיפרו על השקעה בכל המדיות (אינטרנט, טלויזיה, והמדיה הכתובה) בסדר גודל של כמיליון דולר והגדלה נוספת של תקציב זה בכ-50% בשנת 2006.
בנוסף לפרסום, דיברה החברה על מתן חסות לטורניר טניס הנשים הקרוי "WTA TOUR" אשר ייערך בישראל בחודש אוקטובר, ועל החדרת מוצריה לסרטים (\'צופן דה-וינצ\'י\' וסרטו החדש לש ג\'יימס בונד שעתיד לצאת בקרוב). באמצעים אלו, מנסה החברה להחדיר את מוצריה לתודעת הצרכן בכח, ועל פי הסקרים שהוצגו לפנינו הדבר אכן עובד – חלק נכבד מהשוק הישראלי מבין ויודע מה זה סוני אריקסון ובהחלט שוקל לרכוש את מוצריה, ולראיה מספיק לראות את הטירוף שיצר מכשיר ה-W800 כדי להבין את סדר גודל התופעה.