לאחר שחודשים דובר על כרטיסים חדשים ומהפכניים מבית NVIDIA, הכרטיסים הושקו רשמית.
השינוי מרחיק הלכת הראשון שהכרטיסים מביאים, הוא פשוט הגדלה מסיבית של יחידות העיבוד. עוד בליבת ה-G80, הליבה הראשונה מבית NVIDIA שהייתה מסוגלת לעבד DX10, היו יחידות העיבוד מאוחדות, כך שכל יחידה יכלה להקצות עצמה לכל משימת עיבוד גראפית, כשב-GT200 ישנה פשוט כמות גדולה ומשמעותית יותר שלהן. כמה גדולה? תלוי בכרטיס.
בדומה ל-8800GTX ול-8800GTS, שני הכרטיסים הראשונים שהתבססו על ליבת ה-G80 של NVIDIA, גם ל-GTX 260 ול-280 ישנה כמות מעבדים מאוחדים שעד היום נחשבה לנחלתם של כרטיסים כפולים בלבד, דוגמת ה-9800GX2. השיא עדיין נמצא בידיו של ה-9800GX2, אך ה-GTX 280 מתקרב אליו עם 240 מעבדים מאוחדים, כמות זהה של זיכרון גראפי, שגם הוא אוחד, שכן מדובר בכרטיס אחד ולא בחצי מהזיכרון לכל ליבה, רק שבניגוד ל-9800GX2, שהכיל שני בקרי זיכרון ברוחב 256 ביט, מכיל ה-GTX 280 בקר יחיד ברוחב כפול של 512 ביט.
עם השקת ליבת ה-G80, היו ל-NVIDIA שני כרטיסים בקנה, אחד לחובבי החומרה המוכנים להשקיע בעניין כמויות היסטריות של כסף, ואחד לאלו המעט שפויים יותר, שהציע ביצועים נחותים יותר אבל מחיר קצת יותר הגיוני. הסיפור דומה כאן, רק שהפעם הכרטיס השפוי הוא ה-GTX 260, המכיל 192 מעבדים מאוחדים, זיכרון גראפי בגודל קטן יותר מהג'יגה-בייט השלם של ה-GTX 280, העומד על 896 מגה-בייט, בנוסף לבקר זיכרון מוקטן בהתאם, ברוחב של 448 ביט. הזיכרון בו השתמשה NVIDIA הוא אותו זיכרון GDDR3 בו השתמשה גם לכרטיסי 8800 הראשונים, וחבל שכך, שכן מ-ATI בזמנו ראינו גם GDDR4, וגם עכשיו הבטיחה AMD-ATI להשתמש לכרטיסים החדשים מתוצרתה ב-GDDR5, המאפשר תדרי עבודה גבוהים יותר ויכולות אוברקלוק משופרות.
מנוע פיזיקלי מוטמע
אם הנתונים הטכניים הראשוניים אינם מספיקים, ישנו גם הצד של AGEIA בכרטיסים. עם רכישת AGEIA, קיבלה NVIDIA גישה לכל הפטנטים עליהם עלתה החברה במהלך חייה הקצרים, והתוצאה של המהלך היא שכעת מסוגלים הכרטיסים המבוססים על ליבת ה-GT200 לעבד את מנוע הפיזיקה המלאכותית מבית AGEIA בצורה ייעודית. מה ש-NVDIA לא חשבה עליו, הוא שנכון לעכשיו המנוע המתחרה מתוצרת Havok נפוץ הרבה יותר, וכנראה ייתמך בכרטיסי הדור הבא הן של AMD-ATI, והן של אינטל, לכשיצאו בעתיד הרחוק.
בנוסף ליכולת לעבד DX10 בצורה ייעודית, מסוגלים כרטיסי המסך לקחת חלק מתפקידי המעבד הראשי של המערכת, ולתכונה זו קוראת NVIDIA בשם CUDA. אם התוכנה תוכננה לכך מראש, מסוגל כרטיס המסך לתפקד כמעבד לכל דבר, ולהשתמש בכוח העיבוד העצום העומד לרשותו גם למטרות שאינן גראפיקה במשחקים, או ניגון סרטים בהבחנה גבוהה (HD).
מבחינה טכנית, עושה רושם שה-GTX 280 צורך הרבה חשמל, הודות לעובדה כי בדומה ל-9800GX2, הוא מתוכנן לקבל מספק הכוח חיבור אחד סטנדרטי של 6 פינים, וחיבור אחד נדיר יותר של 8 פינים. חיסרון נוסף של הכרטיסים הוא חוסר התמיכה שלהם ב-DX10.1, בו תומכים אפילו כרטיסי הדור הנוכחי מבית AMD-ATI. מצד אחד לא מדובר בחסרון גדול, שכן נכון להיום קטן עדיין מספר המשחקים התומכים אפילו ב-DX10, מה שמציב את הגעת המשחקים התומכים ב-DX10.1 בעתיד המאוד רחוק, אבל עדיין, היינו מצפים מ-NVIDIA שתנסה להשתוות, לפחות תדמיתית, ל-AMD-ATI האהובה בזכות היותה האנדרדוג.