כבכל שנה גם הפעם ראינו את CeBIT המפוארת, הגרנדיוזית, ומלאת ההילה והזיקוקים.
דוכנים יוקרתיים ומפוארים, מחשבי על המציגים את פועלם על מסכי ענק, אנשי שיווק מחויטים ולא מעט השקות מוצרים מרתקות, כל אלה היו מנת חלקם של התערוכה הגדולה בעולם, שהכילה השנה לא פחות מ-5,845 חברות מציגות מ-77 מדינות שונות. מנתוני הסיכום עולה כי עניין החברות בסביט פוחת משנה לשנה, וזאת לאחר נקודת השפל בתערוכה אשתקד שבה הציגו מעט מעל 6,000 חברות ב-36 אולמות שונים. מארגני האירוע השנה הפיקו את הלקחים וכתוצאה מכך צמצמו את התערוכה לשישה ימים בלבד, במקום שבעה, ואף הפחיתו את מספר האולמות – 23 בהשוואה ל-36 בשנה שעברה. המהלך התברר כמוצלח מבחינת כמות המבקרים, שגדלה ב-3% משנה שעברה, למרות הקיצוץ בימי התערוכה.
האירוע השנה עמד בסימן השמירה על הסביבה. בכמעט כל ביתן אשר ביקרנו בו התנוסס בגאון שלט המצהיר על טכנולוגיה חדשנית כזו או אחרת שתגרום למהפכה בצריכת האנרגיה או פליטת החום. ניכר כי מהפכת אל גור פרצה גבולות חדשים והגיעה לתחום המחשוב והטכנולוגיה, ובתגובה מרכזות היצרניות מאמצים ומשאבים רבים למען המטרה. עם זאת, רק הזמן יגיד אם אכן מדובר במהפכה אמיתית או בעוד טרנד עכשווי פופוליסטי שהתאגידים מנצלים לטובתם. אנו נשאיר את הפרשנות לכם, הקוראים, ולא ניכנס בעצמנו לעובי הקורה, אך רק נצביע על האירוניה שברצון לשמור על הכדור ירוק בעוד שביקורת מבחוץ ומבפנים מופנית כלפי תהליכי הייצור במזרח, חוסר הפיקוח וניצול העובדים.
מגמה מתחזקת נוספת היא החשיפה לתחום האוברקלוק והמודינג. מומחי אוברקלוק בעלי שם עולמי גויסו על ידי מספר חברות למטרה אחת – ניסיונות שבירת שיאי עולם בתוכנות בנצ'מארקינג המוכרות ועל ידי כך משיכת קהל לביתן. בעוד שבשנים האחרונות ראינו כיצד מגמה זו הולכת ומתעצמת, הפעם היא הפכה מתופעה צדדית ומרתקת למרכז העניינים. גם חובבי המודינג לא נשארו מקופחים, ומספר יצרניות שיתפו פעולה עם גורמים מהתחום שביצעו עבודות אומנות ואף סיפקו אמצעי קשר לאלה המעוניינים במארז מושקע ומותאם אישית.
'כפר מחשוב ירוק' באמצע התערוכה | אוברקלוקינג בטירוף |
למרות ההיענות הרבה מצד הצרכנים והעיתונות, היצרניות לא חלקו את אותה ההתלהבות באירוע. לתערוכה אומנם הגיעו כ-495,000 מבקרים ומתוכם כ-100,000 אזרחי מדינות אחרות, אך מספר ההשקות הרועשות ומסיבות העיתונאים היה קטן מתמיד. ניתן לציין לחיוב רק את אירוע ההשקה של AMD, שהרשימה בנוכחותה באירוע לאחר תקופת יובש אפופת מסתורין. המתחרות הגדולות NVIDIA ואינטל בחרו שלא לבצע השקות דומות, וזאת למרות שבשבועות הקרובים אנו צפויים להכיר את מוצריהן החדשים, שרובם אף הוצגו בתערוכה דרך יצרניות החומרה. השמועות מסביב מרמזות על כך שיצרניות רבות אינן רואות את הצורך בהשקעה כספית כה גדולה באירוע יקר באירופה. אנו מניחים כי דווקא הזחיחות היא זו שמנעה משתי הגדולות להשתתף באופן פעיל באירוע, היות ובשלב הנוכחי הן מרגישות שישנה הפוגה במרוץ התמידי, וניתן לנצל את הזמן להתארגנות מחדש לעתיד.
מארגני האירוע ראו כי טוב וגם בשנה הבאה התערוכה תתפרש על פני שישה ימים בלבד. בעוד שכרגע פנינו מועדות ל-Computex המעניינת לא פחות, אנו צופים כי גם בשנה הבאה נדווח לכם ישירות מהשטח מהתערוכה הגדולה בעולם שבהנובר, גרמניה. עד הפעם הבאה, צוות HWzone מאחל לכל הקוראים המשך שנה טכנולוגית פורייה.