להיט נולד? Wolcen: Lords of Mayhem - מבחני הביצועים • HWzone
מחשביםמעבדיםכרטיסי מסךגיימינגביקורותכתבות נבחרות

להיט נולד? Wolcen: Lords of Mayhem – מבחני הביצועים

משחק ה-ARPG המצופה הושק רשמית ואנחנו אספנו אותו לסשן מבחני ביצועים עם שלל וקונפיגורציות מעבד על מנת לראות כמה טוב הוא פועל כאשר הוא במיטבו

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


פרויקטים שאפתניים במיוחד באתר המימון ההמוני הם לא דבר חדש. ידוע שהרבה מהמשחקים שמתחילים שם אפילו לא מסיימים ויוצאים לאוויר העולם כלל, וחלק גדול מאלה שכן יוצאים מתקשים לעמוד בהבטחות.

בשנת 2015 חבורה של מפתחים צעירים מצרפת החליטו לנסות את מזלם בקיקסטארטר עם פרויקט שאפתני במיוחד, שהיה ידוע שגדול בכמה מידות עליהם וללכת על פיתוח של כותר ARPG (ר"ת Action Role-Playing Game) במבט איזומטרי. בזמנו נקרא המשחק Umbra והוא מבוסס על מנוע ה-CryEngine. הצוות הקטן הצליח לגייס מעל ל-400 אלף דולר (!) בזכות רעב הציבור להתמכרות חדשה, משחק שימלא את זמנם בתקופת יובש בתחום.

חמש שנים קדימה, וכעת תחת השם Wolcen: Lords of Mayhem, אולפן Wolcen Studio כולל כ-40 עובדים וסוף כל סוף השיק את המשחק המצופה

המטרה היא פשוטה – גרפיקה וקרב מעולה, מגוון רחב של צורות משחק ללא תבניות מוכנות, אקשן מהיר ומספק. המשחק יצא לאוויר העולם ביום חמישי, אך בשל ההצלחה הגדולה ומהירות הפיתוח המואצת בזמן האחרון, עבודות תחזוקה על השרתים נעשות נכון לזמן כתיבת שורות אלו.

אמנם, Wolcen גם מאפשר משחקיות מלאה ללא התברות לשרת, וכן כלים מלאים ויד חופשית למודינג ושינוי המשחק במצב זה. משחקיות אינליין מתבצעת ללא כל שינויים לטובת הוגנות ותחרותיות.

כחובב גדול של משחקי ARPG לקחתי על עצמי את זמן תחזוקת השרתים כדי לבחון את המשחק עם שלל קונפיגורציות חומרה על מנת לראות איזה מחשב יוכל להתמודד איתו בצורה ראויה.

ויזואלית, Wolcen הוא אחד ממשחקי ה-ARPG המרשימים ביותר אך לכל האלמנטים המיוחדים ולגרפיקה המתקדמת גם מחיר בצורת בצורת מכבידים על מערכות מחשב מודרניות, במיוחד בהתחשב בצוות הקטן שעומד מאחורי המשחק הזה ובהתאמת המנוע (שנועד במקור למשחקי יריות בגוף ראשון) לסוג המשחק הזה.

דרישות מערכת – Wolcen: Lords of Mayhem

מעבד:

  • מינימום – Intel Core i5 4570T 2.9Ghz או FX6100 3.3Ghz
  • מומלץ – Intel Core i7 4770S 3.1Ghz או FX8320 3.5Ghz

כרטיס מסך:

  • מינימום – Geforce GTX 560 Ti או HD 6850
  • מומלץ – Geforce GTX 1060 או RX 570

זיכרון:

  • מינימום 8GB
  • מומלץ 16GB

כל מערכות ההפעלה מחלונות 7 ומעלה תומכות במשחק Wolcen. בחנו שלל כרטיסי מסך בכותר תחת ההגדרות הגבוהות ביותר כדי לראות אילו ביצועים אנחנו מקבלים ברזולוציות FullHD 1920×1080 ו-WQHD 2560×1440 הנפוצות. נעשה שימוש במעבד i9 9900K בבחינות כרטיסי המסך:

את המשחק בחנו במצב Offline לאורך המשימה הראשונה עד ההגעה לעיר Stormfall. מדובר בחלק יחסית קל אך אמין לבחינות במשחק. בחלקים מאוחרים יותר המשחק נעשה כבד בצורה משמעותית, ולכן הייתי ממליץ בחום לקחת מרווח של עד 30% מהביצועים שנצפים כאן כדי להעריך בשלבים המאוחרים יותר עם יותר אפקטים ויזואליים על המסך.

במשחק אקשן מהיר שכזה אם רוצים טובים תחת רזולוציית FullHD והגדרות מירביות, כרטיס המסך RX 580 8GB לחלוטין מספק את הסחורה. בהתחשב במחירו היחסית נמוך, ובירידת מחיר לאחרונה גם ל-GTX 1660 (הלא Super), אין כל בעיה להינות מהגדרות מירביות תוך שמירה על 60 לשניה לאורך רוב המשחק.

לרזולוציית 2560×1440 כרטיס המסך RX 5600 XT החדש עושה עבודה נהדרת עם 80 ממוצע לשניה. כמובן שמדובר בחלק קל יחסית של המשחק, ולכן זה "ביטוח" טוב מול סצנות כבדות יותר בהמשך. לחלופין, הוא גם מתאים למסכי 1920×1080 בתדר רענון גבוה. כדי להינות מכל העולמות, נראה שרק 2080 Super עומד במשימה של רזולוציה גבוהה עם התאמה לתדר רענון גבוה, וגם זה בחלק קל של המשחק. יתכן וטלאים עתידיים יהפכו את Wolcen לקל יותר.

ישנה סצנה בתחילת המשחק שכוללת כמות גדולה של דמויות בכניסה הראשית לעיר. שמנו לב שמדובר בסצנה כבדה במיוחד, וזו הזדמנות נהדרת לראות איך Wolcen משתמש במשאבי העיבוד שלו עם שונים.

קונפיגורציות של ארבע, שש ושמונה ליבות על Wolcen עם 7 3700X
קונפיגורציית 4 ליבות עם ובלי HyperThreading
מעבד בקונפיגורציה של 6 ו-8 ליבות עם HyperThreading

תמיד מעניין לראות איך משחק יחסית כבד מתמודד ומחלק עומסים לליבות מעבד מודרניות. בהתחשב בזה שהפרויקט התחיל בתקופה שבה מעבדי Zen של בכלל לא היו קיימים, נראה שחלוקת העומס יחסית טובה על כמות נימים כה גבוהה כמו שה- 7 3700X.

לקחנו את 2080 Super והרצנו שוב את בחינת כרטיס המסך ברזולוציית FullHD 1920×1080. זאת, על מנת לראות כמה פריימים לשניה יכולים המעבדים תחת הגדרות שונות להפיק.

בין Core i9 9900K לבין Ryzen 7 3700X כצפוי, ה-9900K בהגדרות ברירת-המחדל שלו מוביל את הביצועים ב-Wolcen גם עם כמות ממוצעת וגם מינימאלית של פריימים לשניה. כיבוי של שתי ליבות לא משנה יותר מדי, אך מפחית מעט את הכמות המינימאלית לשניה. דוגמת i7 8700K מייצגים את השני ברשימה.

ה-Ryzen 7 3700X צמוד בביצועים למה שפרקטית נחשב ל-Ryzen 5 3600X כאשר ההבדל יושב על סטיית תקן. בירידה לארבע ליבות עיבוד בלבד, ניתן לראות צניחה משמעותית המירביים יחד עם 2080 Super. כמות הפריימים המירבית לשניה יורדת למשהו שיותר יתאים לכרטיסי מסך דוגמת 2060 Super.

באופן מפתיע, מעבד אינטל בקונפיגורציה של 4 ליבות ו-4 נימים (בדומה למעבדי Core i3 היום) מצליח לעקוף במעט את ביצועי ב-4 ליבות ו-8 נימים. זאת, בהתחשב בזה שמעבד עם 4 נימי עיבוד בלבד בילה רוב המבחן ב-100% מאמץ.

זמן ניפוץ מיתוס – שימו לב שבקונפיגורציה של 4 ליבות ו-8 נימים במעבד אין ליבה אחת אשר עובדת בשיעור 100% ובכל זאת הביצועים נמוכים משמעותית מקונפיגורציות אחרות. זה שמעבד לא כולל ליבות שמתאמצות לחלוטין לא אומר ששדרוג שלו לא יניב תוצאות משופרות. 

עד כאן עם דיווח הביצועים לכותר המעניין הזה. כל שנשאר לקוות הוא שאלו שאוהבים את הז'אנר יוכלו להינות, ושאולפני Wolcen ימשיכו מכאן רק למעלה כדי להפוך את החוויה לאיכותית ככל שניתן.


תגיות
Back to top button
Close
Close