אנוידיה מאפשרת שימוש ביכולת ה-Dynamic Super Resolution בדרייבר הרשמי האחרון שלה גם לכרטיסי מסך המבוססים ליבות Fermi ו-Kepler
לפני מספר שבועות, השיקה יצרנית הליבות הגראפיות אנוידיה זוג כרטיסי מסך חדשים בסדרת ג'יפורס 900 – GTX 980 ו-GTX 970 אשר מיועדים לפלח שוק עליון, המבוססים ארכיטקטורה חדשה הנקראת מקסוול. ארכיטקטורה זו מציגה ביצועים גבוהים מאי-פעם תוך שמירה על צריכת חשמל הנמוכה בעשרות אחוזים מסדרות כרטיסי המסך הקודמות שלה.
יחד עם זאת, החברה הציגה בין היתר תכונה חדשה המכונה Dynamic Super Resolution או DSR בקצרה. תכונה זו מאפשרת לכרטיס המסך לעבד כל תמונה ותמונה על רזולוציה גבוהה יותר מזו שהמסך שלכם מסוגל לספק, ולאחר מכן להקטין את התמונה בהתאם לרזולוציה הטבעית של המסך. כחלק מתהליך הקטנת הרזולוציה, פיקסלים משולבים יחדיו ליצירה של תמונה סופית איכותית יותר, עם פחות קצוות משוננים (אפקט הדומה ל- Antialiasing).
הבעיה היא ש"טריק" זה היה זמין עד כה רק לבעלי כרטיסי המסך החדשים שלה מסדרת ג'יפורס 900, והיה חסום לבעלי כרטיסי מסך המשוייכים לדורות כרטיסי המסך הקודמים. כעת, שוחרר מנהל התקן בגרסא 344.48 אשר מתיר את השימוש ב-DSR גם לבעלי כרטיסי מסך הכוללים ליבת פרמי או קפלר – אלו הנמצאות בכרטיסי ג'יפורס בסדרות 400 עד 700 כולל.
תכונה זו תורמת גם ליכולות של כלל כרטיסי המסך בסדרות אלו. בעלי כרטיסי מסך חזקים יכולים כעת לסחוט יותר מיץ מן הכרטיס לצורך הצגה של תמונה איכותית אף יותר, והיות ו-DSR גוזל פחות משאבים מאשר Antialiasing, לאלו שכרטיס המסך כן מתאמץ מעט – יוכל להציג תמונה חלקה יותר ללא שימוש ב-Antialiasing.
לפי מה שאני רואה זה עוד לא זמין בגרסאות ה-M.
זה פשוט כמו לעלות את הSCALING עדיין גומר לגמרי את הביצועים..
יש לי 750M והופיע לי העדכון ל344,48 (עדיין לא התקנתי אותו).
הוא רושם שהוא מוסיף תמיכה בDSR אבל לא רשום כלום לגבי תמיכה או אי תמיכה בסדרת M.
אני מתאר לעצמי שהם דחפו את העדכון לכולם.
אני מודיע לא שואל.
התקנתי את העדכון ולא נוספה האופציה.
עדכנתי ל344.48 אבל אני לא יכול להפעיל את הDSR
לא מוגדרות לי custom resolutions אבל זה משנה שלא הפעלתי את המחשב מחדש מאז שהתקנתי?
התקנתי את העידכון הנל וממש סבבה עובד.
יש לפחות דרך אחת לדעת על בטוח… :cwm40:
תארתי לעצמי P: פשוט הייתי באמצע משהו ולא יכלתי להפעיל מחדש בכל מקרה כבר הפעלתי עכשיו וזה לא השתנה אבל בכל מקרה מצאתי את הפיתרון בדיון הרשמי אצל Nvidia ומסתבר שאני צריך לבטל את הסימון הבא בהגדרות של העכבר
^ פתרון מעניין 🙂
בלי קשר יש פה איזו טבלה תמיכה למעוניינים:
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3597
לאלו שלא מצליחים:
תקליקו על הOFF של הDSR ויפתח לכם חלון עם אפשרויות הסקלה, פשוט סמנו את כולם ואת הSMOOTH תשימו על 100%
עכשיו יופיעו רזולוציות נוספות במשחקים ושולחן העבודה:
הנה כך:
אם אני מפעיל את ה DSR, אני יכול לוותר לחלוטין על AA, או שעדיין יש צורך בזה?
=1stcowgirl;4968097]לאלו שלא מצליחים[/
1stcowgirl נראה לי התבלבלת עם הניסוח
כי אי אפשר שלא להצליח בזה(כל עוד עומדים בדרישות) מאחר וזה בסך הכל להיכנס ללוח הבקרה של Nvidia ולאפשר לכן זאת לא בעיה אבל במקרה שלי הייתה בעיה שלא היה אפשר לאפשר את הDSR ופתרתי אותה, לגבי משתמשים נוספים שלא מצליחים אולי כי יש להם בעיה שונה זה כבר עניין אחר כמו במקרה שלי שבגלל אותה בעיה הם לא מצליחים להפעיל את האפשרות ולא בגלל שהם לא יודעים איך.
כשאני בוחר רזולוציה נמוכה יותר מהרזולוציה הטבעית בשולחן העבודה/משחקים ולא משנה באיזה מהמסכים זה פשוט נראה גרוע מטושטש והצבעים לא לגמרי אותו הדבר וכשאני בוחר רזולוציה גבוהה יותר זה אותו הדבר רק שבמקרה הזה אני כבר לא רואה חלק מהאזורים של שולחן העבודה/משחק ולמשל בFHD אני בקושי רואה את הקצוות של שורת המשימות אז מעל אני בכלל לא יראה וזה כמובן מה שקורה גם בתוך משחק, ברזולוציה הטבעית הכל נראה מעולה כמובן ולכן בגלל זה לא ברור לי מה עוזר לי DSR אם בעצם הוא עושה ההפך?(לפחות בשבילי)
בכל מקרה לדעתי מי שרוצה לשחק על רזולוציה כ"כ גבוהה על High/Ultra… פשוט עדיף לו לקנות מסך 4K וכרטיס מסך יקר כדי לפחות שזה יראה טוב או להסתפק ברזולוציה יותר נמוכה.
אפשר לבטל את ה A.A בכדי לשמר ביצועים ולשחק עם ה Smoothness בדרייבר בכדי לקבל את אפקט ההחלקה המתבקש. ה MFAA יהיה זמין רק בגרסאות דרייבר עתידיות. FXAA ו TXAA מבחינתי מטשטשות את התמונה, MSAA עדיין הבחירה המועדפת מבחינתי אם וכאשר נעשה שימוש בטכניקת A.A (לפחות עד שה MFAA יהיה זמין).
הSmoothness היה על 100% ועדיין נראה מטושטש והצבעים לא נראים טוב בנוסף לא רואים אזורים מהמסך בגלל שהרזולוציה גבוהה מהרזולוציה הטבעית של המסך.
מה קורה אם אני מפעיל DSR על מסך 4K נקבל רזולוציה X4 ?
7680×4320 ? מה זה 8K? שמישהו עם מסך 4K ינסה חח ויעלה צילום מסך של הדסקטופ
^בדיוק חשבתי על זה P:
אבל למה צריך צילום מסך של שולחן העבודה מספיק לראות איזה רקע של 8K לא?
ושוב רוני עם:
Tommato -> Tommeto
לראות פרופורציה בין איקונים לבין שטח ריק
אולי נחפש עכשיו בגוגל דסקטופ 8K
סתם אבל מעניין אם זה באמת יעבוד DSR ב 4K
אוקיי… זה הורג ביצועים ואני לא כל כך יכול לראות הבדל.
אני ממליץ לכולם להישאר עם מספר הפיקסלים שהמסך נותן לכם.
ברגע שהמסך ינסה להריץ רזולוציה יותר גבוהה ממה שהוא מסוגל.
זה פשוט יהיה מכוער וכבד יותר על המערכת שלכם.
המקרה הנדיר ביותר שאני יכול לחשוב עליו שזה יהיה הגיוני. זה אם קניתם מסך שהוא אמור להיות 1440 אבל הוא עובד על 1080
ואני בספק אם קיים כזה דבר.
אולייייי אפשר לראות טיפה הבדל אבל זה לא שווה ירידה בפריימים.
זה היה מדהים אם זה לא היה משפיע על ביצועים אבל אנחנו חיים במציאות לא במטריקס. אני חושב?!?!
חושב שיש מה להתלהב מהטכנולוגיה
אולי היא כבר הייתה קיימת שנים אני אישית לא הייתי מודע
האפשרות הפשוטה הזאת בעקרון אחד הדברים היעילים ביותר שראיתי מגיע עם עדכון דרייבר
מקפיצה מדרגה את כל המשחקים שלך עכשיו אני מנסה את זה על כל בספריה
אלו שכרטיס שלך מפיק 60 פריימים בשימוש ב 30 אחוז כוח עכשיו ינצלו עוד קצת מהכרטיס שלך והמשחק נראה אפילו חד יותר והכרטיס תמיד מנוצל
מה גם שזה כלי סימולציה לאיך משחקים ירוצו במסכים עתידים שאתה רוצה לרכוש והיית צריך לסמוך על בנצים
עכשיו אני מריץ כל מיני דברים ורואה בול איך הם היו רצים באזור של 1440P
ואם היה לי מסך 1080 סטנדרטי הייתי יכול לבחון כל משחק ב 4K בעצם זה פתח אפשרות לשילוב תוצאות 4K בבנצים בקלות בלי צורך במסך
ובכלל מקרב את כל דור ה 4K בצורה מלאכותית שיש חוסר במסכים אז כנראה בראו את הטריק הזה בדיוק במקום
צריך לעשות השוואה בין משחק שרץ ב 4K אמיתי על מסך 4K
לבין משחק שרץ על מסך 1080 עם DSR מדמה 4K
לפי דעתי אמורות לצאת בדיוק אותן התוצאות כי באמת הכל מרונדר ב 4K
The GPU will perform like it would when rendering to a 4K display, perhaps a little slower due to the overhead caused by scaling the image down to the target resolution.
http://techreport.com/review/27102/maxwell-dynamic-super-resolution-explored
כן הגיוני בדיוק כמה ששערתי
אגב קיבלתי אישור שלמי שיש מסך 4K האופציה של DSR בכלל לא תופיע ככה שאי אפשר כלום
אגב, כבר כמה זמן שנמעס לי לעדכן את הדרייברים של אנווידיה. אני אנסה היום לעדכן, אבל הבעיה היא שמשום מה אנווידיה החליטה שהיא צריכה לסרוק את המשחקים במחשב שלי ולהוריד כל הזמן כל מיני שיפורי "EXPERIENCE" למשחקים שאני בכלל לא משחק.
פעם כשעדכנת דרייביר של אנווידיה ידעת שאתה מעדכן דרייביר, עכשיו אני לא יודע מה זה כל הזבל הזה שאנוידיה שמה לי על המחשב שלא קשור לדרייבר.
URL="http://www.geforce.com/geforce-experi
אז תבטל את ההפעלה של ה
שמתי לב אגב שהפעלת הDSR מבטלת את האפשרות להגדיר רזולוציות מותאמות אישית במסך
COLOR=#545454][FONT=arial][B]scorched earth) scorch) [/B][/FONT][/COLOR]ב- 4K…
פיצ'ר נחמד מאוד.
יכול לשפר נראות בכותרים ישנים.
לא ממש רלוונטי למשחקים חדשים אלה אם בזבזת כסף על מחשב חזק מדי ויש לך "יותר מדי ביצועים"
מישהו יודע במה המשחק צריך לתמוך כדי לאפשר DSR?
תמיד רציתי לשחק
scorched earth) scorch) ב- 4K…
אז לא שווה להפעיל את זה עם 760 wf3 2gb??
מה לגבי latency?
הכרטיס מסך צריך לכווץ את התמונה שהוא רנדר לפני שהוא שולח למסך.
השאלה היא אם זה משמעותי.
שאלה טובה, אבל זה משהו שצריך כלים רציניים בשביל לבדוק…
אני רק יכול להניח שההשפעה קטנה עד אפסית.
עכשיו אני הולך לעשות ניסוי
נסחוב את הטלויזיה מהסלון 37 אינץ 1080 נחבר למחשב וננסה DSR מדמה 4K
נראה איך זה יתפרס על גבי 37 אינץ ואיך זה במשחקים
כבר עשיתי את זה פעם אבל לפני DSR
לשבת 30 סנטימטר מול המסך ולשחק משחקי נהיגה למשל זאת חוויה מעולה
30 סנטימטר ממסך 37 אינטש??? אתה בכלל רואה את כל הפריים?
זה בדיוק העניין בגלל שזה קרוב והקצוות של המסך בדיוק במצב גבולי בתפיסה של העיניים אז כל המשחק נהיה יותר immersive
url]https://www.youtube.com/watch?v=u85n3nhqPFU[/url]
[url]https://www.youtube.com/watch?v=HDxGKq8Dz88[/ur
סרטוני Shadowplay שצילמתי עם 4K DSR על מסך 1440P
שדופליי יכול להקליט ב 4K?
כי בסרטונים שהעלת המקסימום איכות זה 1440P
אולי שחקת ב 4K וצילם לך ב 1440P
בכל מקרה רץ לך חלק במידה וזה משחקיות 4K ככה זה רץ על 780IT יחיד?
אני מול 32' ואני יושב במרחק של 70ס"מ או קצת יותר מהמסך אם אני ישב במרחק של 30ס"מ אני לא יראה את כל המסך P: ובכלל זה עינוי לעיניים מבחינתי :cwm24:
ברזולוציה של 2k על מסך 24 אינץ fud עם760 wf3 oc יהיה אפשרי לשחק בצורה נורמלית?
כי לפי הבדיקה שלך לא ממש אפשרי לשחק משהו
הבדיקה שעשיתי היא על 4K ומקבל 15 פריימים ברוב המשחקים לא שחיק
חוץ ממשחקים ישנים יותר או קלילים יותר שאפשר להשיג אפילו 60 פריימים גם ב 4K
אבל 2K או 1440P בטח אפשר להשיג FPS יותר "שחיקים"
אבל לא נראה לי אופטימלי 760 בשביל 1440P קצת גבולי ואפילו מתחת לזה
למה אתה מתכנן לקנות מסך? מה מצאת 24 אינץ 2K תן לינק גם אני מחפש
אני כרגע עם מסך 24 רגיל לא 2K
שאלתי כי אני כן רוצה לעבור ל 2K או 4K בקרוב
אני תכף מביא 970 G1 ועושה לו OC ככה שזה יספיק לדעתי
אז למה שתלא תנסה בעצמך לשים DSR ולנסות לשחק משחק עם רזולוציה 2K במסך שלך עכשיו
טענתי עכשיו RYSE SON OF ROME
שחקתי ברזולוציה דומה למסך 1440P 2,560 x 1,440
3686400 פיקסלים
שחקתי ב 1920*1536 שזה יוצא 3932958 פיקסלים
קבלתי 26-30 FPS
30 זה לא ממש שחיק אבל אני אבדוק את העניין
מניסוי DSR שלי במשחק היחיד שמותקן אצלי (red faction Armageddon)
1080 עם 8x AA ו anisotropic x16 עובד על 60 קבוע
בעוד 2K עם 2xAA + anisotropic x4 רץ על ~45 ונראה פחות טוב
כל מה שמקבלים ברזולוציה יורד עקב הורדת איכות פילטרים ובכל מקרה FPS יותר נמוך.
משמע- זה רלוונטי לקומץ בעלי מערכות אוברקיל (מחשב חזק מדי או משחקים ישנים למדי)
או למי שרוצה להשתעשע כמה דקות ולראות כמה לא משתלם עדין כל עניין ה-4K
והכי גרוע, במצב דסקטופ הכל מטושטש לגמרי כמו תמונת צבעי מים, כאילו מרחו את הפיקסלים.
אם זה היה מאפשר שטח עבודה נוסף זה היה אדיר (לתוכנות עריכה גרפיתסרטים)
חבל מאוד שזה כך, אולי ישתפר בעתיד…
לגבי המרוח
בלוח של נווידיה מתחת למקום שהפעלת DSR
יש לשונית בשם SMOOTHNESS
אני חושב
תוריד את זה ל 0 או 10 וזה יחדד הכל
עדיין כל הטקסט קטן אבל
כאשר אני מפעיל משחק עם DSR דרך ה nvidia experience אני אמור לראות אותו באותה הרזולוציה הטבעית של המסך שלי (1920×1080) רק עם אפקט AA משופר המגיע דרך הרינדור ברזולוציה הגבוהה יותר ?
אני שואל זאת מכיוון שכשניסיתי לשחק BF3 עם DSR על 2560×1440 ו 25% smoothness שמתי לב שהרזולוציה גדלה במעט – כל העצמים במשחק נראים קטנים יותר.
חשבתי שאני אמור לראות הכל באותו הגודל, כלומר ברזולוציה הטבעית + אפקט AA טוב יותר. יש מצב שלא הבנתי כמו שצריך את הפיצ'יר הזה שנקרא DSR ?
אני די בטוח שקינפגתי הכל כמו שצריך מכיוון שכשאני מפעיל את המשחק דרך ה nvidia experience הוא רושם לי "DSR" ליד שדה ה resolution.
האמת אפילו לא צריך להפעיל את המשחקים מהלוח של נווידיה
אחרי שהפעלת DSR במצב ON תכנס רגיל לכל משחק ובהגדרות שלו יהיה אפשרות של רזולוציות גבוהות מהמסך שלך
כמובן הכל יוצג בסוף כדי להתאים למסך חוץ מאלמנטים של UI של האינטרפייס במשחקים שהם נהיים קטנים יותר שמתי לב
כאשר אמרתי AA טוב יותר התכוונתי לכך שהוא מרנדר הכל בחזרה לרזולוציה הטבעית ובכל אתה משיג אפקט של AA.
הכל ה DSR אמור לרנדר בחזרה לרזולוציה הטבעית הוא להישאר על הרזולוציה הגבוהה יותר ?
אז כנראה שלא כל כך הבנתי מה הקטע בפיצ'ר הזה שנקרא DSR. למה לא פשוט להגדיר custom resolution גבוה יותר דרך ה control panel ולהחליף לרזולוציה גבוהה יותר במשחק ?
אז nvidia לא חידשו יותר מדי בקטע הזה.
האמת שלא אהבתי את המראה ברזולוציה גבוהה יותר גם אם התמונה נראית חדה יותר. זה תמיד נתן לי תחושה שמשהו לא טבעי.. לא במקום..
תודה.
לדעתי אתה רואה את אותו שטח תמונה כמו הרזולוציה הטבעית רק ב PPI יותר גבוהה מה שמתבטא בכאילו פילוטר AA, למעשה כל פיקסל במשחק יותר קרוב בגודלו לגודל הפיקסל של המסך עצמו. הרי שאתה מסתכל על האותיות אתה לא רואה קצוות משוננים וזאת למרות שהכל מורכב מריבועים. הרזולוציה פשוט מספיק גבוהה על מנת שהעין לא תבחין בשינון. ולכן אפשר לוותר על AA במסכי 4K.
אם היית מריץ את המשחק עם מסך שהרזולוציה הטבעית שלו היא 2K לדוגמה היית רואה יותר פרטים בפרפריה של המסך. זה לא מה שקורה ב DSR
שטח תמונה כמו הרזולוציה הטבעית רק ב PPI יותר גבוהה מה שמתבטא בכאילו פילוטר AA, למעשה כל פיקסל במשחק יותר קרוב בגודלו לגודל הפיקסל של המסך עצמו. הרי שאתה מסתכל על האותיות שאתה קורא עכשיו אתה לא רואה קצוות משוננים וזאת למרות שהכל מורכב מריבועים (הפיקסלים מרובעים). הרזולוציה פשוט מספיק גבוהה על מנת שהעין לא תבחין בשינון. זו גם הסיבה שאפשר לוותר על AA במסכי 4K. אני מבין שרק המפה התלת מימדית עוברת התאמה מחדש לרזולוציה הטבעית אבל כל שאר ה-GUI (כוונת, מד חיים או מיני-מפה וכו') נשארים באותה רזולוציה ועקב הגדלה של PPI הם נראים יותר קטן.
אם היית מריץ את המשחק עם מסך שהרזולוציה הטבעית שלו היא 2K או 4K היית רואה יותר פרטים בפרפריה של המסך. זה לא מה שקורה ב DSR.
תודה.
ממה שקראתי הם אכן עושים את זה באופן יותר מתוכחםיעיל אבל עדין יש איבוד FPS של 10-25% ביחס לרינדור ללא דחיסה.
ז"א שאם ב DSR של 4K למסך 1080 אתה מקבל 30FPS
ברינדור עבור מסך 4K תקבל ~40 FPS
4K זה גבוה מדי בשבילי, ניסיתי 2K.
אני בכל מקרה לא מתכוון לשחק עם DSR. הכל מרגיש לי לא כל כך טבעי ולמען האמת אני בקושי שם לב לשיפור בחוויה.
מהניסיון (המועט) שלי החוויה היא פחות טובה כשמשתמשים ב DSR
לא יודע אם זה פורסם כבר אבל פה יש סקירה יפה בעניין
http://techreport.com/review/27102/maxwell-dynamic-super-resolution-explored
לפי ההשוואות זה די בולט ש DSR מפיק תוצאה יותר יפה מ AA
אפשר למדוד את זה. תריץ באנץ' בחלון ברזולוציה הטבעית (תוודא גם שאתה לא מוגבל בזכרון vram), ואז תעלה רזולוציה בשולחן העבודה. ככה אפשר לבודד את עלות ה-downscale מעלות הרינדור של המשחקאפליקציה.
ניקח בחשבון שבהפרש כלולה עלות הרינדור של שאר שולחן העבודה הריק, אבל נניח שזניח…
http://www.geforce.com/whats-new/articles/dynamic-super-resolution-instantly-improves-your-games-with-4k-quality-graphics
היתרון של DSR על downsampling "רגיל" הוא ככל הנראה בבחירה יותר טובה ואו יעילה של האלגוריתם לביצוע downsampling.
זה לא משהו פורץ דרך, אבל זה פיצ'ר יעיל מאוד לשיפור איכות התמונה, ונחמד לדעת שnvidia מצאו לזה פיתרון איכותי עם ביצועים טובים.