השנה משקפות המציאות המדומה ימצאו בידיים של משתמשים רבים וב-NVIDIA מכינים שלל הפתעות שיסייעו לכם להריץ משחקים רבים בעזרת התאמה וחסכון במשאבים
כשהשקותיהם של ה-Oculus Rift וה-HTC Vive מתוכננות בהמשך השנה, לפחות בגרסה המסחרית הראשונה, ידוע כי 2016 הולכת להיות שנה של מציאות מדומה. זאת, כשעד עכשיו טעמנו את הטכנולוגיה בעיקר דרך הדגמות בתערוכות שונות במהלך שנת 2015. על פניו, טכנולוגיית המציאות המדומה הפעם לא מוכנה לוותר ולהתפשר. חברות הפיתוח רוצות רזולוציה גבוהה, מספר תמונות לשניה מירבי וכמובן איכות תמונה גבוהה ומציאותית ככל האפשר. משקפות המציאות המדומה לא יהיו טרנד חולף, אלא מהפכה של ממש בחוויית השימוש לשחקני המחשב.
NVIDIA: הכח הגרפי הדרוש גבוה פי שבעה מהסטנדרט של היום
על פי ענקית הליבות הגרפיות כדאי מאוד שנבין אילו משאבים דרושים להרצה של תמונה איכותית במיוחד דרך משקפות המציאות המדומה. לטענתה אנחנו צריכים להכפיל את הכח הגרפי שהנתון לרשותינו פי 7 כדי להתאים אותו לחווייה המתקדמת שנקבל במציאות המדומה.
לצורך השוואה, שקופית זאת מתארת את כמות המגה-פיקסלים לשניה אותם המחשב צריך לעבד ב-1920X1080 ב-30 תמונות לשניה לעומת 3024X1680 ב-90 תמונות לשניה, שהם בעצם שני מסכי 1512X1680 מחוברים במשקפות. כמובן ש-30 תמונות לשניה הן תת-סטנדרט ואם נתיחס לסטנדרט שהוא 60 ונפחית מעט את הפחד שיוצרת NVIDIA בקרב משתמשים, מדובר על כח דורש שהוא מעל לפי 3 בפועל. כך, אם יש לכם GTX 970 ותרצו להשתמש במשקפות מציאות מדומה ברזולוציית 3K כמו שמתואר, כדי לקבל את הביצועים אותם אתם מקבלים ב-FullHD תזדקקו לכח דומה הניתן משני כרטיסי GTX 980 Ti.
הדרכים בהן NVIDIA עוזרת למצב
אז, המצב הוא שכדי לקבל חוויית משחק טובה עם המשקפות הללו בהגדרות גבוהות צריך לשפוך אלפי שקלים על כרטיסי מסך. ובכן, יש כמה דברים שצריך לזכור שיעזרו בהמשך השנה לשפר משמעותית את המצב ולחסוך להם את ההוצאות הכבדות.
האחד ואולי העיקרי הוא כרטיסי מסך חדשים. במהלך השנה תערבב שוב NVIDIA את הקלפים עם סדרת כרטיסי מסך חדשה המבוססת על זינוק אדיר בתהליכי יצור ושימוש בטכנולוגיות. משהו ששמענו עליו כבר כמה שנים טובות. כך, תוכלו לקבל כח גרפי גדול משמעותית פר אותו מחיר עם מוצר חדש, מה שיצמצם את הפער הכספי בהשוואה להיום. השני הוא תוכנית VR Ready.
עוזרת להתאמת המשחקים למשקפות
אחרי שדאגתם שברשותכם חומרה חזקה מספיק, נכנס הצד התוכנתי. הכירו את Multi-res Shading.
כדי להפחית כמה שיותר בכח הגרפי הדרוש להצגה בכל משקף, משתמשת NVIDIA בפיתוח שטרתו היא להתאים את התמונה לזוויות הראיה של העין האנושית. כך, לא כל שטח המסך יציג תמונה אלא רק השטח החשוב באמת, רק זה ששדה הראיה שלנו יהיה ממוקד עליו. בנוסף, בקצוות יעשה שינוי ועיוות התמונה כדי ליצור תחושת שדה ראיה אנושית כמה שיותר. אותן קצוות יכילו פחות מידע ויעובדו ברזולוציה נמוכה יותר. טכנולוגיה זאת צפויה להפחית בעשרות אחוזים את כח העיבוד הדרוש תוך כדי פגיעה מינימלית ככל האפשר בחוויית השימוש.
תוכנית VR Ready של NVIDIA היא משהו עליו גם הכריזה. מדובר התג אותו תראו על כל החומרה הנמכרת שמתאימה מבחינת כח העיבוד לשימוש במשקפות המציאות המדומה. דרישות המינימום כוללות:
- כרטיס מסך Geforce GTX 970 או Geforce GTX 980 נייד
- מעבד Core i5 4590 ומעלה
- ממשק USB 3.0
- זיכרון RAM בנפח 8 גיגה-בייט או יותר
- ממשק HDMI 1.3
- מערכת הפעלה חלונות 7 SP1 או חדשה יותר
שימו לב, דרישות אלו זהות למה שהציגה Oculus למשקפות ה-Rift שלה בעבר. נשמע כבד? ובכן, נכון להיום בהחלט מדובר בדרישות כבדות, לפחות גרפית. אמנם, הן יראו בינוניות יחסית לאחר השקת החומרה החדשה של NVIDIA בהמשך השנה, ועוד יותר בשנה הבאה עם הגעת ליבות גרפיות משופרות.