מסך הגיימינג החדש של המותג Zowie מבית חברת BenQ ינסה לבדוק כמה מהר זה כבר מהר מדי
מסכים תומכי טכנולוגיות ה-FreeSync של AMD וה-G-Sync של NVIDIA, כאלה שמסוגלים להציג קצבי רענון גבוהים של 100 הרץ ומעלה, הפכו בתקופה האחרונה למוצר חובה עבור כל גיימר שמכבד את עצמו – וגם במקרה הזה, כמו בקטגוריות מוצרי גיימינג אחרים, נראה כי השמיים הם הגבול.
מי שמדגימה זאת עכשיו היא חטיבת הגיימינג של חברת BenQ העונה לשם Zowie (אותה היא רכשה בסוף השנה שעברה), שמשיקה מסך מדגם XL2540 – שמסוגל להציג תמונה באופן מעשי בקצב רענון של לא פחות מ-240 הרץ, כלומר בקצב של 240 פריימים בשנייה.
ה-XL2540 מציע פאנל TN (הטכנולוגיה היחידה המהירה מספיק לקצב תצוגה שכזה נכון להיום) בגודל 24.5 אינץ' וברזולוציית 1080p צנועה מחברת AU Optronics, עם זוויות צפייה אנכיות ואופקיות של כ-160 מעליות, יחס ניגודיות סטטי של 1:1,000, בהירות ממוצעת גבוהה של 400 ניט, זמן תגובה (מאפור לאפור) של מילישנייה אחת ותמיכה בטכנולוגיית ה-FreeSync של AMD.
המסך הטרי מיועד באופן מובהק לגיימינג, או לגיימינג תחרותי ליתר דיוק, וכולל צמד חסמי פלסטיק משני צדדיו אשר יהיו שימושיים בעיקר כשיעמוד באולם מלא אורות ומסכים נוספים של מתחרים או שותפים לקבוצה. בנוסף, הוא כולל גם מעטפת דקה שמקטינה את מימדיו הכלליים ואף בקר מעגלי קטן שמאפשר להחליף בין הגדרות תצוגה במסך בלחיצת כפתור בודדת או בגלילה כמו זו של עכבר.
אנחנו לא משוכנעים כי יש אדם כלשהו בעולם הזה שיהיה מסוגל להבחין באופן מעשי בין קצב תצוגה של 144 הרץ או 180 הרץ לבין קצב תצוגה מהיר עוד יותר של 240 הרץ, אך למרות זאת נראה שזה טרנד חדשה שכבר נמצא בעיצומו – והמסך של BenQ יזדקק להתחרות במוצרים עדכניים דומים מבית אסוס ואייסר שמאופיינים בקצב רענון מירבי זהה. נותר לנו לקוות שהתחרות המצטברת הזו תסייע לכל הפחות לירידת המחירים עבור דגמי ה'אולטרה-גיימינג' האלה.
נהדר או מיותר? ספרו לנו מה דעתכם!
נו, מי הטרול הראשון?
העין הננו-ביונית לא יכולה ללכוד יותר מ-6000 פריימים ב-12K לשניה.
בנימה יותר רצינית, כבעלים של 144HZ, לא הולך לחזור למסך בעל refresh rate נמוך יותר, אלא אם הסיבה ממש טובה
אני כבר רואה תגובות של "אבל העין האנושית לא יכולה לראות יותר מ 24 פריימים לשניה"
אם היה אפשר לסנכרן את קצב ריענון המסך לקצב הרענון של העין שלנו לא הייתה צריך יותר מ24fps
הלוואי שלמישהו היה כסף בשביל מסך כזה xD
למעשה אין מספר מדוייק של פריימים בשנייה שהעין האנושית יכולה לראות, וזה משתנה מאדם לאדם, אך 250 פריימים זה רף נפוץ ולכן כנראה שבצאת מסך זה לחנויות אנו מתקרבים לרבייה בתחום קצבי הרענון של מסכים. בנוגע למסך עצמו, קצת מבאס הפאנל הלא איכותי וחוסר התמיכה בגיסינק, אבל כנראה ששום דבר לא מושלם.
יותר מ60 זה מיותר לחלוטין. יותר מ-100 זה כבר לא אנושי..
לא מסכים איתך.. לפני כמה חודשים עברתי למסך של 144hz ותאמין לי, ברגע שאתה רואה אפילו מהדברים הכי קטנים כמו להזיז את העכבר אתה לא תוכל לחזור ל60 (:
טעות
ההבדל הוא משמעותי
רק גיימרים יכולים להבחין בזה האדם הממוצע לא יראה את ההבדל
גיימרים ה לא סופרמן ולא רואים דרך עופרת.. אתה לא תבדיל בין שום תדירות מעל 100 הרץ. למשל בין ה114 שלך לבין ה240 שהנוכלים האלה מוכרים
גבר זה פשוט לא נכון. תנסה ותבין שרואים הבדל ברור בין 144 ל60. אני לא יודע איך זה 240 אולי זה באמת יותר מדי אבל אני לא אגיד משהו לפני שניסיתי בעצמי.
לא אמרתי שלא מבדילים בין 60 ל144.. אמרתי שמעל 100 לא מבדילים. ומעל 60 זה פשוט מיותר
הבדל ממש גדול מ60 ל 120-144. לא רק זה אוטומטתית יש יתרון על היריב שלך….ומשש לא מיותר
אני לא מאמין שיש אשכרה אנשים שמאמינים למיתוס הזה של העין לא יכולה לראות יותר מ60 פריימים לשנייה…
מבזק חדשות העין יכולה לקלוט אינפורמציה אופטית בצורה לא מוגבלת הדבר היחיד שמגביל אותה זה המוח וידוע שמוח כמו שריר יכול להתרגל למצבים מסויימים כמו שבן אדם שלא רגיל למשחקי מחשב בהתחלה חווה כאבי ראש עד שהוא מתרגל לשחק מספר רב של שעות או כמו רפלקסים של חשיבה או מבחני טיס שמעבירים לטייסים
המוח שלנו מסוגל להגיע לאין גבול יכולת ניתוח של תמונות לשנייה או לפחות להרגיש הבדל
לדוגמה אח שלי לי לקח זמן להתרגל ל144HZ יום אחד העברתי ל60HZ על שולחן העבודה רק כדי להרגיש הבדל וגם במשחק והרגשתי הבדל קטן בשולחן העבודה והבדל גדול במשחק(אשכרה 60 פריימים נהיו לי מינימום מבחינתי)
לאומת זאת אחי שבא אליי לבית שיש לו עיניים הרבה יותר טובות משלי ישר קלט שמשהו מוזר עם המסך הוא הגיע בתדהמה וגם שגם הראתי לו DOOM ב144 פריימים הוא טוען שהרסתי לו כי הוא לא מסוגל לשחק משחקים ב30 פריימים על הקונסולות יותר ו60 הפך למינימום שלו גם
זה כמו מישהו שנולד עיוור שרואה בפעם הראשונה
בהצלחה עם הכרטיסי מסך 🙂
הוא ברזלוציה של 1080,ככה שהגיוני שיש כרטיסים שיעמדו בכמות פריימים הזאת…
SLI titan xp can do the work (ואולי לא)
לא נראה לי..
Alex Katz
Tom Taborovski
מעניין (אבל פרט לקצב רענון המסך די מעפן)
הפרטים האחרים חוץ מהרזולוציה לא מעניינים
1080P
כן אבל לגיימינג מעניין אותך יותר קצב רענון מאשר רזולוציה
קשה לי להאמין שתצליח להבדיל בין 144 ל240
פלוס לא מספיק רזולוציה משפיעה המון על החוויה
Lior Gershon
כל מי שאומר שיותר מ60 fps זה מיותר אין לו מושג על מה הוא מדבר, כנראה שהוא אף פעם לא ניסה יותר מזה, וכנראה שהוא שחקן קונסולה שחושב שגם 30 זה מספיק טוב.
240 פריימים, בהחלט בהצלחה עם כרטיסי המסך.. חבל מסך כזה אם אין כרטיס מסך שיכול להוציא מספר כזה של פריימים, לפחות במשחקים של היום.
Nadav Smoler
אני מסכים אתך שאם היה אפשר לסנכרן את קצב הריענון של העין עם קצב הריענון של המסך, היה שיפור ניכר, אבל עדיין היה צריך בערך 200 fps כדי לקבל חווית תנועה ראליסטית מלאה.
תדלג לדקה 3.5
חלק מהיוטיוברים הגדולים (ליינוס ביניהם) הוכיחו שרואים את הבדל בין 120HZ ל144HZ (למרות שכפי שהם בעצמם מציינים – הוא בכלל לא משמעותי).
אני מבטיח לך שהרוב המוחלט של האנשים ישימו לב להבדל בין 144 ל240 כי הקפיצה מאוד גדולה.
מה שכן, לפי איזשהו סרטון שראיתי ביוטיוב, כנראה 250~ זה כבר יהיה הגבול עבור העין האנושית (כלומר ההבדל בין 300 ל1000 כבר לא יהיה מורגש), לא זוכר את שם הסרטון.
בנימה אישית, אני כן מחפש את ה120HZ בכל המשחקים מלבד מלבד 2 ז'אנרים:
מרוצים – שם באמת אין הבדל מעל 45HZ.
בFPS אפילו ה144 לא מספק אותי.
גבר, צר לי לאכזב אותך, אבל זה שאתה חושב בדרך זו אחרת לא הופך את זה לעובדה.
אם אתה לא רואה צורך מעל 60 – הרווחת, תוכל לחסוך כסף בקניית מסך.
כמעט הקאתי שהסתכלתי על המסך הישן שלי של 60 HZ ד"א
לפי מה שאני הבנתי הם נתקעו באזור ה250 מילישניות (כלומר פריים אחד ב1/250 השנייה). לכן גם אמרתי שכנראה לא יהיה הבדל בין ה300 ל1000HZ.
חוץ מזה מסכים ב100%.
.רק שכחו להגיד כמה ghosting יש כאשר המסך הזה רץ על 250fps. הפרדטור ז35 נמרך כמו משוגע ב 200 הרץ, ורק הורדה ל 120 פוטרת את הבעיה.
מיותר
ניסית או שאתה סתם אומר?
טוב סליחה, אני אמחק לך את הדירוג, אבל אני ממליץ לך לערוך את התגובה שלך כדי לא להטעות אנשים עם מידע שגוי.
צודק, אני אלמד לפעם הבאה