מפתחת השבבים מסנטה קלרה חוותה עוד רבעון איכותי, אך נאלצה לפגוע בשורת הרווחים שלה בעקבות כשלון יישום טכנולוגיית המודמים התוכנתיים
כחודש אחרי יריבתה המרכזית AMD, גם מפתחת השבבים NVIDIA חשפה לעולם את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הפיסקלי השני של שנת הכספים 2016 (במילים אחרות, עבור חודשי אפריל-יולי 2015).
אין וויכוח על כך שביצועיה הכלכליים של NVIDIA טובים משמעותית מאלו של מפתחת ליבות ה-Radeon, אך גם במקרה הזה יש אכזבה שפוגעת בשורה התחתונה. מבחינת הכנסות, הרבעון המדובר היה חיובי מאוד עבור החברה, שרשמה הכנסות של 1,153 מיליון דולר, המהוות עלייה של 5 אחוז מהתקופה המקבילה בשנת 2014.
עסקי כרטיסי המסך של NVIDIA המשיכו לפרוח עם הכנסות כוללות של 959 מיליון דולר שהיוו עלייה של 9 אחוזים לעומת אותו רבעון בשנה שעברה, וחיפו על הכנסות נמוכות יותר מעסקי שבב ה-Tegra שלה, שנמצאים בעיצומו של מעבר משמעותי מעולם הסמארטפונים והטאבלטים ואל עולם הקונסולות הנייחות, ובעיקר אל עולם הרכב.
למרות כל זאת – הרווח הנקי של NVIDIA לרבעון הוגדר כ-26 מיליון דולר בלבד (לעומת 128 מיליון דולר באותה תקופה ב-2014). זאת בשל רישום הפסד ערך משמעותי של 90 מיליון דולר מרכישתה של מפתחת המודמים הסלולריים הבריטית Icera, לפני כארבע שנים. במונחים קצת יותר פשוטים – ב-NVIDIA מודים כי הרכישה ההיא נכשלה למעשה, וכעת הטכנולוגיה של אותה Icera ליישום מודמים סלולריים תוכנתיים בהתבסס על חומרת ARM סטנדרטית (בשונה מחומרה ייעודית נפרד במודמים "רגילים") שווה רק חלק קטן ממה ששילמה עליה NVIDIA בעבר.
קצת חבל לראות טכנולוגיה מבטיחה שכזו "הולכת לפח", אך בהתחשב ביציאתה של NVIDIA מעולם הסמארטפונים שהחלה כבר לפני כשנה כנראה שלא מדובר במכה קשה מדי עבורה, ובטווח הארוך נראה אותה ממשיכה לשפר את הכנסותיה ורווחיה בהתבסס על השווקים החדשים והישנים בהם היא מתיימרת למצב את עצמה כמובילה בלתי מעורערת.
קישורים נוספים