האם DirectX 12 יאפשר לכרטיסי AMD ו-NVIDIA לעבוד ביחד?

7 תגובות

על מידע חדש המגיע מהאתר Tom's Hardware, המעבר ל-DirectX 12 יאפשר למשתמשים ולגיימרים ספציפית להרכיב מחשבים המכילים כרטיסים גרפיים מ-AMD ו- יחדיו

Nvidia-vs-Amd-3D-Wallpaper
כרטיסי ו- עובדים יחדיו – חלומו של כל גיימר

האם ייתכן ש-DirectX 12 ישנה את שוק מחשבי הגיימינג לחלוטין? מידע חדש שנודע לאתר "Tom's Hardware" מצביע על כך ש-API (או Application Programming Interface) חדש, המהווה חלק בסיסי מ-DirectX 12, יאפשר לכרטיסי AMD ו-NVIDIA לעבוד יחדיו בהרמוניה. המידע, שמגיע מ-"מקור הקרוב לנושא" (שכביכול מועסק על ידי מיקרוסופט), אומר כי מערך כזה (הכולל כרטיס מתוצרת AMD וכרטיס מתוצרת NVIDIA) מתאפשר בזכות כך שלעומת טכנולוגיות קודמות, DirectX 12 "מתקרבת" (או יותר נכון שולטת על החומרה ברמה בסיסית יותר מאי פעם) יותר לחומרה – בדומה לדרייברי ה-Mantle של AMD – מה שגורם לסוג הכרטיס, ליצרן הכרטיס או לדגם שלו להיות נתונים זניחים.

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


לא רק ש-DirectX 12 יהיה מסוגל להשתמש בכרטיסי AMD ו-NVIDIA במקביל (פתרון שכבר ראינו בעבר מחברת "LucidLogix" הישראלית), אלא עבור המערכת שני הכרטיסים השונים יתנהגו ככרטיס אחד, המעבד את המידע הגרפי ביחד והמחלק את העומס ביחד לשני הכרטיסים הפיזיים. בנוסף, שיטת עיבוד חדשה המוטמעת ב- 12 עתידה להוריד את זמן ההשהיה במשחקים ולייעל את הדרך בה מספר כרטיסים גרפיים עובדים יחדיו.

כיום, במערך הכולל (לדוגמה) שני כרטיסים גרפיים במחשב אחד, נעשה שימוש בשיטת חלוקה בשם "AFR" (או Alternate Frame Rendering). שיטה זו אומנם מחלקת בהצלחה את הכמות הכוללת של הפריימים הדרושים לעבד בזמן משחק בין שני הכרטיסים במערכת, אך שיטה זו דורשת מכל כרטיס להחזיק בכל מידע הגיאומטריה והטקסטורה של המשחק בו זמנית, מה שמכפיל את כמות הזיכרון הנדרש מהכרטיסים. בכדי לפתור את הבעיה הטמיעה מיקרוסופט שיטת חלוקה חדשה בשם "SFR" (או Split Frame Rendering), המאפשרת למפתחי המשחק לחלק את מידע הגאומטריה והטקסטורה של המשחק בין כלל הכרטיסים והליבות הגרפיות הפועלות במחשב בצורה שווה, מה שיאפשר לכל ליבות לעבוד על חלק ספציפי של כל פריים בעצמו ובכך כלל הליבות הגרפיות יעבדו ויתחלקו בעבודה שווה בשווה.

150225_413203_directx12v5
על פי כל המבחנים, המידע וההבטחות, 12 מתגלה כהמשיח הבא לשוק הגיימינג והמחשבים בכלל

השיטה החדשה צפויה להוריד את זמן ההשהיה שחווים משתמשים רבים בגלל שיטת ה-AFR הנוכחית, שיפור הנובע מכך שלעומת AFR שיטת ה-SFR אינה דורשת מרווח ביטחון של כארבעה או חמישה פריימים ראשוניים לפני שניתן להתחיל ולהציג את המשחק כולו.

אנחנו כמובן נצטרך לחכות להשקה הרשמית של חלונות 10 (שעתידה לקרות בחצי השני של השנה הנוכחית) עד שנוכל לשים את ידינו על המוצר הגמור שהוא 12, כאשר עד אז נסתפק בעוד חדשות טובות בנושא המגיעות אלינו מדי שבוע.