מאז נפתחה נציגות גוגל בישראל, לפני למעלה משנה, לא שמענו רבות על פעילות החברה בישראל, למעט פתיחת מרכז פיתוח בחיפה ואחד נוסף בתל-אביב. בניגוד לענקיות עולמיות אחרות, שלהן סניפים בישראל, כגון אינטל ומיקרוסופט, שומרת בינתיים גוגל בארץ על פרופיל נמוך, ויום העיון שערכה היום החברה בטכניון הינו האירוע "הפומבי" הראשון מאז הגעת החברה לישראל (יש לציין כי האירוע נערך במיוחד עבור הסטודנטים של הטכניון, ומטרתו העיקרית הייתה גיוס עובדים למרכז הפיתוח של החברה).
במהלך האירוע אפשרה גוגל למשתתפים להתנסות באופן אישי בכלל השירותים המקוונים שהיא מציעה והציבה מספר עמדות מחשב לצורך קיומם של Brain-Teasers, הצגת בעיות שונות בפני הסטונדטים למדעי המחשב ולהנדסת תוכנה, במטרה שאלו יפתרו אותם בצורה החכמה והטובה ביותר – על מנת לאתר סטודנטים מוכשרים במיוחד לעבודה במרכז הפיתוח.
בראיון שערכנו עם ד"ר יואל מארק, מנהלת מרכז הפיתוח של גוגל בחיפה, סיפרה מארק כי במרכז הפיתוח עובדים כיום כ-10 עובדים (לשם השוואה, מספר העובדים של אינטל בישראל נאמד באלפים), אך הסיבה לכך היא לא העדר כח אדם מוכשר בישראל אלא דווקא הסטנדרטים הגבוהים של גוגל. מארק הסבירה כי למרות שאין למרכז הפיתוח שום מגבלה על כמות העובדים שהוא יכול להעסיק בישראל, החברה תבחר להעסיק רק את האנשים המוכשרים ביותר. למעשה, לטענת מארק, הסיבה העיקרית שגוגל פתחה מרכזי פיתוח מחוץ לארה"ב (ובעיקר במדינות מתועשות, ובסמוך לאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים אחרים) היא מיצוי הפוטנציאל בארה"ב.
נכון להיום, מרכז הפיתוח בחיפה עובד בתפוקה מלאה ובחודשים הקרובים תפתח גוגל מרכז פיתוח נוסף בישראל, הפעם בתל אביב, במטרה להרחיב את פעילותה בישראל (לטענת מארק, החברה תכננה מראש לפתוח את שני המרכזים, בחיפה ובתל אביב). כרגע, מלבד עבודה על מנוע החיפוש עצמו, מתמקד מרכז הפיתוח בעבודה על ה-Gmail ועל שירותים מקוונים נוספים של החברה, כגון מעבד התמלילים Writely ו-Toolbars למיניהם.
אחת השאלות המתבקשות העולות בתקופה האחרונה בהקשר של גוגל היא כמובן הרכישה של אתר הוידאו YouTube תמורת 1.65 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה ביותר של גוגל אי פעם. ד"ר מארק הסבירה שהסיבה לכך היא ש-YouTube פיתחו משהו מיוחד באמת, מעבר לטכנולוגיה – חוויית שימוש מדהימה וכמובן, שם המותג. הפופולריות הרבה לה זכה האתר היא משהו שגוגל פשוט לא הצליחו לשכפל, ולכן רכשו אותו על מנת להנות מדומיננטיות גם בתחום זה.
לסיכום, ובתור קוריוז, שאלנו מדוע כל השירותים המקוונים של גוגל מוגדרים כגרסאות בטא, למרות שהם פועלים ונגישים לגולשים מזה זמן רב. מארק השיבה כי זהו בסך הכל "עניין של צניעות". מארק הסבירה כי "כל עוד אנחנו מגדירים את זה כבטא, אנחנו ממשיכים לשפר את זה כמעט מדי יום. השירותים מתחדשים כל הזמן ואנחנו מפתחים אותם. המשתמשים תמיד יכולים להשפיע ולהציע הצעות, ואנחנו מקשיבים להן".
ניכר היה היום כי גוגל מחפשת לגדול ולהרחיב את פעילותה בישראל, שכן ימי עיון לגיוס סטודנטים שמורים לרוב לחברות היי-טק גדולות המחפשות לגייס עובדים רבים ככל האפשר. מוקדם עוד להעריך אם גוגל תהפוך לחברה המעסיקה בישראל עשרות, מאות או אלפי אנשים, אולם תמיד טוב לדעת שחברות בינלאומיות גדולות מאמינות בשוק התוכנה וההיי-טק בישראל.