מסמך עדכני מציג שיפור משמעותי בהתנהלות של הוט אל מול לקוחותיה בתחום תשתית האינטרנט, לצד מגמה שלילית הפוכה ומפתיעה עבור המתחרה המרכזית בזק
בתחילת השבוע פרסם משרד התקשורת דו"ח מפורט המסכם את פניות הציבור בנושא טלקום בשנת 2015 ומשלל הנתונים הסטטיסטים המפורטים בו, דווקא זה הנוגע לתשתית האינטרנט הוא זה שמשך את ליבי.
אם מתעלמים לרגע אחד מחברת Unlimited, שהפריסה שלה מאוד מצומצמת, האפשרויות היחידות העומדות בפני מי שמעוניין בתשתית לאינטרנט הן בזק (בטכנולוגית xDSL) ו-HOT (בטכנולוגית DOCSIS).
אמנם בשנה האחרונה, עם פתיחת השוק הסיטונאי, נוצרה אפשרות לרכוש את את התשתית ממגוון ספקיות אינטרנט (כמו 012, נטוויז'ן, אקספון וכד'), אך כידוע, אצל כולן, היא מבוססת על הטכנולוגיה של חברת בזק ועדיין לא קיים שוק כזה על התשתית של HOT.
בעמוד 8 של הדו"ח משווה המשרד את מספר התלונות המוצדקות שהוגשו אליו לגבי כל אחת מהחברות ואת הדירוג שלהן על פי גודל החברה. מההשוואה הזו עולה שחל מהפך כמעט מושלם בין בזק ל-HOT, שמן הראוי לשים אליו לב.
למרות שמצבה של בזק הוגדר כ-"תקין", הרי שבפועל היחס בין מספר התלונות המוצדקות נגדה ב-2015 לחלקה בשוק עלה פי 3 – מ-0.33 ב-2014 ל-0.9 בשנה שעברה. לעומת זאת אצל חברת HOT נרשם שיפור משמעותי והיחס הזה ירד בחצי – מ-2.29 ל-1.1.
כלומר, מיחס של 10 תלונות מוצדקות נגד הוט לעומת 1 בלבד נגד בזק ב-2014, ב-2015 נרשם בינהן שיוויון בכמות התלונות המוצדקות.
משרד התקשורת משער שההתדרדרות של חברת בזק נובעת מפתיחת השוק הסיטונאי אך לדעתי העובדה שבזק מתקשה מאוד לספק את המהירות המאפיינת את חבילות האינטרנט שהיא משווקת, מהווה גם היא גורם משמעותי.
כידוע, לקוח שרוכש חבילה של 100M בתשתית VDSL (ואין זה משנה אם ישירות מבזק או דרך השוק הסיטונאי), מקבל בפועל כ-60M עובדה שככל הנראה משפיעה על שביעות הרצון שלו.
לעומת בזק, חברת HOT, באמצעות הטכנולוגיה שלה, מצליחה לספק את המהירות המובטחת בחבילות התשתית שלה ואין ספק ששביעות הרצון של לקוחותיה מכך היא גבוהה יותר.
אמנם לבזק יש בארסנל הטכנולוגי פתרונות למצב הזה (כמו Vectroing ו-G.Fast) אך הן עדיין לא מיושמות באופן נרחב והאחרונה מביניהן אף נמצאת בשלבי ניסוי בלבד.
בכל מקרה עד ליישומן המלא של טכנולוגיות הללו, התשתית של HOT – המספקת היום חבילות המגיעות למהירות של עד 500M, תמשיך להיות עדיפה וכך גם שביעות הרצון ממנה.
ב-NetCHEIF תוכלו למצוא סקירות ומדריכים נוספים בנושאי נתבים ורשתות ביתיות
חשבתי שאני אולי משוגע אבל מסתבר שלא… הבאנדל של בזק ובזק בילנלאומי זוועה, איטי בצורה מחרידה.
וגם יקר יותר בהרבה מהמתחרים בטענה שהוא האיכותי ביותר….עאלק.
אני כבר שבועות דוחה מעצלנות את המעבר לחברה אחרת, אבל די חלאס נמאס.
אני גם עם בזק ובזק בינלאומי ובזמן האחרון אני שם לב שאני מכבה את האלחוטי ועובד עם 4G כי זה פשוט עובד יותר מהר…
כנראה שאני לא היחיד…
כלקוח לשעבר בחברת hot אני מעדיף להישאר אצל בזק לקבל מהירות של 60 מתוך כל ה 100 והעיקר להתרחק כמה שיותר מחברת hot שירות גרוע ביותר. מתעללים בלקוח אלופים במהירות בדיוק כמו במהירות בלקחת כסף ..
סקר שיקרי בכל מה שקשור לשירות שלהם לדעתי.
שאלו את גוגל .
במעלה אדומים גם עם מודם ראוטר תומך וקטרוניג איכותי פרטי אני מקבל רק 24 מגה בחבילה של עד 40,וזה חבל מאוד.:(
ייקח זמן רב מאוד עד שאוכל לסמוך על חב' כמו HOT עם פרטי האשראי שלי. סיפורי הזוועה (המאומתים) שהגיעו לא פעם גם לחדשות, ההתנהלות שלהם מול כאלו ששכרו/ רכשו דירה שבעבר הייתה מחוברת לתשתית שלהם, האיומים וביקורי הבית הלא חוקיים וכו'.
אם שביעות הרצון מבזק עדיין חמעט טובה יותר למרות שבחלק המהקרים היא מספקת כחצי מרוחב הפס, זה אומר הרבה מאוד.
אני מאמין שהם מנסים להשתפר, אבל כמו עם אייברי, ייקח זמן רב כדי לבנות אמון אחרי התנהלות שכזו.
מי שמרוצה בבזק אלוהים לא חילק לו שכל וזה עובדה אני מכיר 50 אנשים שהיו בבזק ועברו להוט והם אמרו איזה הבדל.
אתם פשוט לקוחות ממורמרים אתם האחוז הקטן שלא נחשב.
הוט מספקת 100 מגה בזק מספקת מ-100 רק עד 60 מגה ויש גם הרבה ניתוקים.
AQ King:
אתה מודע לעובדה שזה תלוי בפריסה באזור, נכון? ואני, למשל, לא יכול להיות לקוח ממורמר כי מעולם לא הייתי בהוט, אבל המליצו לי ללמוד מטעויות של אחרים. לא ייתכן שאתה לא מודע לכל הבעיות שיש בהתנהלות של הוט, מהמתנה של שעות ארוכות לנציג טלפוני ועד לדרכים ה…יצירתיות שהם מצאו להיכנס לבתים של אנשים ואז לשלוח מכתבי איומים לתשלום.
חברות יכולות להשתנות, אני מאמין שהם עושים צעדים נכונים בכיוון, אבל מבחינתי עדיף לקבל רוחב פס חלקי ולהיות רגוע מבחינות אחרות, יעבור זמן עד שאוכל לבטוח בחב' עם הסטוריה כזו.
אתה לא שותף לדעה? זכותך, אבל אל תעמיד פנים שאין לה בסיס.