אין זו אגדה: Mantle של AMD כאן וגם הביצועים

דרייבר הבטא של Catalyst המכיל תמיכה ב-Mantle זמין להורדה – כרטיסי מסך חדשים מבית זוכים לתוספת מכובדת במשחקים תומכים
 
ההמתנה הסתיימה,Mantle  נכלל בדרייבר הבטא החדש – Catalyst 14.1. לעת עתה מערכות ההפעלה שנתמכות הן 8,7 ו-8.1.

חשוב לציין שעל מנת להתקין את הדרייבר חובה קודם כל להסיר לגמרי את דרייבר ה-Catalyst שקיים במחשב. להלן המאפיינים העיקריים של הדרייבר:

 
תמיכה במעבדי ה-APU החדשים
  • AMD A10-7850K
  • AMD A10-7700K
 סדרות כרטיסי המסך והמעבדים שכרגע נתמכים ע"י Mantle
  • AMD R9
  • AMD R7
  • AMD HD 7000
  • AMD HD 8000
  • AMD A10-7000
  • AMD A8-7000
  • כרטיס המסך R9 290 יקבל שיפור של עד 45% בביצועים (לעומת DirectX) בבאטלפילד 4 ושיפור של עד 200% בביצועים (לעומת DirectX) ב- Star Swarm
בנוסף, AMD ציינו מספר בעיות ידועות בדרייבר החדש
  • כרטיסי המסךHD 7000 ,HD8000 ,R9 280X ,R9 270X  יעברו אופטימיזציה טובה יותר בדרייברים שיצאו בעתיד, כלומר הביצועים שלהם יהיו גבוהים יותר בדרייברים הבאים
  • כאשר משתמשים ב-CrossFire יחד עם Mantle עלולים להיות גמגומים
  • מחשבים מבוססי Enduro או PowerXpress לא נתמכים ע"י Mantle בבאטלפילד 4
  • Eyefinity בתצורת פורטרט אינה נתמכת ע"י Mantle בבאטלפילד 4
  • Eyefinity אינה נתמכת במשחק Star Swarm
  • הרכיב הגרפי במעבדי A10-7850 ו-A10-7700K עלול לעקוף את כרטיס המסך הנפרד כאשר משתמשים ב-Mantle בבאטלפילד 4
  • מחשבים בעלי CrossFire או בעלי כרטיסים דו-ליבתיים של AMD לא תומכים ברזולוציות של מעל 2560X1600 בבאטלפילד 3 ו-4
  • מחשבים בעלי CrossFire או בעלי כרטיסים דו-ליבתיים של AMD לא נתמכים ע"י DirectX9

כפי שאנו רואים, אתרים רבים ברשת מתחילים להציג מבחני של Mantle והתוצאות בהחלט ראויות. באטלפילד 4 מקבל תוספת יפה לאורך כל הקשת של צירופי המעבדים וכרטיסי המסך. תוצאות גבוהות הרבה יותר מתקבלות במשחק Star Swarm – עד 200% שיפור בביצועים לעומת DirectX.

השחקן החדש של AMD עדיין בשלבים הראשוניים ביותר שלו ובאטלפילד 4 ו-Star Swarm הם רק הסנוניות הראשונות אשר מציגות את הטכנולוגיה החדשה. בהמשך אנו צפויים לראות משחקים נוספים אשר משתמשים ב-Mantle תוך כדי שיפור באופטימיזציה של קוד התוכנה אשר יביא לביצועים גבוהים אף יותר.
Mantle מחדד לנו את העובדה שמייקרוסופט לא משקיעה מספיק באופטימיזציה של DirectX לחומרת המחשב. נכון ש-DirectX התקדמה יפה לאורך השנים ואפשרה למפתחים ליצור משחקים יפיפיים, אך אי אפשר להתעלם מההבדל בביצועים בין DirectX ל-Mantle.
 

אז מה אתם חושבים? האם Mantle יצליח להשפיע על עולם משחקי המחשב? אולי בזכות Mantle מייקרוסופט יתעוררו וישפרו את DirectX? שתפו בתגובות!