דרייבר הבטא של Catalyst המכיל תמיכה ב-Mantle זמין להורדה – כרטיסי מסך חדשים מבית AMD זוכים לתוספת ביצועים מכובדת במשחקים תומכים
ההמתנה הסתיימה,Mantle נכלל בדרייבר הבטא החדש – Catalyst 14.1. לעת עתה מערכות ההפעלה שנתמכות הן חלונות 8,7 ו-8.1.
חשוב לציין שעל מנת להתקין את הדרייבר חובה קודם כל להסיר לגמרי את דרייבר ה-Catalyst שקיים במחשב. להלן המאפיינים העיקריים של הדרייבר:
תמיכה במעבדי ה-APU החדשים
- AMD A10-7850K
- AMD A10-7700K
סדרות כרטיסי המסך והמעבדים שכרגע נתמכים ע"י Mantle
- AMD Radeon R9
- AMD Radeon R7
- AMD Radeon HD 7000
- AMD Radeon HD 8000
- AMD A10-7000
- AMD A8-7000
- כרטיס המסך R9 290 יקבל שיפור של עד 45% בביצועים (לעומת DirectX) בבאטלפילד 4 ושיפור של עד 200% בביצועים (לעומת DirectX) ב- Star Swarm
בנוסף, AMD ציינו מספר בעיות ידועות בדרייבר החדש
- כרטיסי המסךHD 7000 ,HD8000 ,R9 280X ,R9 270X יעברו אופטימיזציה טובה יותר בדרייברים שיצאו בעתיד, כלומר הביצועים שלהם יהיו גבוהים יותר בדרייברים הבאים
- כאשר משתמשים ב-CrossFire יחד עם Mantle עלולים להיות גמגומים
- מחשבים ניידים מבוססי Enduro או PowerXpress לא נתמכים ע"י Mantle בבאטלפילד 4
- Eyefinity בתצורת פורטרט אינה נתמכת ע"י Mantle בבאטלפילד 4
- Eyefinity אינה נתמכת במשחק Star Swarm
- הרכיב הגרפי במעבדי A10-7850 ו-A10-7700K עלול לעקוף את כרטיס המסך הנפרד כאשר משתמשים ב-Mantle בבאטלפילד 4
- מחשבים בעלי CrossFire או בעלי כרטיסים דו-ליבתיים של AMD לא תומכים ברזולוציות של מעל 2560X1600 בבאטלפילד 3 ו-4
- מחשבים בעלי CrossFire או בעלי כרטיסים דו-ליבתיים של AMD לא נתמכים ע"י DirectX9
כפי שאנו רואים, אתרים רבים ברשת מתחילים להציג מבחני ביצועים של Mantle והתוצאות בהחלט ראויות. באטלפילד 4 מקבל תוספת ביצועים יפה לאורך כל הקשת של צירופי המעבדים וכרטיסי המסך. תוצאות גבוהות הרבה יותר מתקבלות במשחק Star Swarm – עד 200% שיפור בביצועים לעומת DirectX.
השחקן החדש של AMD עדיין בשלבים הראשוניים ביותר שלו ובאטלפילד 4 ו-Star Swarm הם רק הסנוניות הראשונות אשר מציגות את הטכנולוגיה החדשה. בהמשך אנו צפויים לראות משחקים נוספים אשר משתמשים ב-Mantle תוך כדי שיפור באופטימיזציה של קוד התוכנה אשר יביא לביצועים גבוהים אף יותר.
Mantle מחדד לנו את העובדה שמייקרוסופט לא משקיעה מספיק באופטימיזציה של DirectX לחומרת המחשב. נכון ש-DirectX התקדמה יפה לאורך השנים ואפשרה למפתחים ליצור משחקים יפיפיים, אך אי אפשר להתעלם מההבדל בביצועים בין DirectX ל-Mantle.
אז מה אתם חושבים? האם Mantle יצליח להשפיע על עולם משחקי המחשב? אולי בזכות Mantle מייקרוסופט יתעוררו וישפרו את DirectX? שתפו בתגובות!
ל3: אני רוצה לצאת איתך לדייט!
האם Mantle בא במקום DirectX
השוואה של ביצועים אבל
מה עם השוואה לNVIDIA עם DIRECTX ביחס לMANTLE בATI ?
מרשים אבל נועד לכשלון.
אולי אני מדבר שטויות כי אין לי יותר מדי השכלה בנושא, אבל היתה פעם חברה שהחזיקה API משלה, קראו לה 3dfx ולAPI קראו Glide. ראינו איך זה נגמר. קשה לי להאמין שחברות פיתוח יסכימו להשקיע זמן נוסף בשביל אופטימיזציות לAPI אחר שתומך רק בסט אחד של כרטיסי מסך, בשעה שהרבה יותר זול ופשוט להשקיע במשהו כמו DirectX שבו תומכים כל כרטיסי המסך. אני מבין שנכון לרגע זה כל קונסולות הדור הבא מכילות כרטיסים של AMD, אבל אם נניח חברת פיתוח כלשהו תחליט להתמקד בMantle זה לדפוק את כל הגיימרים שמחזיקים כרטיס מהחברה הירוקה והפסד של כסף וזמן.
פשוט חרטא
אני בינתיים רק סובל מנחיתות בביצועים בגלל Mantle
R9 290, I7 4770K
לי זה דווקא נראה מבטיח
לא נראה שבבאטלפילד 4 הפריע לDice להוסיף תמיכה גם בDirectX וגם בMantle אין סיבה שאחד יבוא על חשבון השני.סביר גם שבמשחקים עתידיים התרומה שלו לביצועים תיהיה גדולה יותר.
מאז שיצאו המעבדים מרובי הליבות היו איתם לא מעט בעיות מבחינת הניצול המקסימלי של העוצמה שלהם וmantle בדיוק מטפל בבעיה הזאת כשהוא משפר את התיאום בין הליבות.
למען האמת
אני משחק CS GO ברשת ואני רק מרגיש שמשהו כבר לא חלק יותר .
זה יהיה זמין גם לGEFIRCE
אבל מה שלא מובן זה למה הם דורשים כרטיס מסך תומך DX11 ???
למה בעלי 4XXX HD או 200 לא יכולו להשתמש בו …
באסה
זה כן אגדה ותו לא
לאחר שבדקתי את הדרייבר נוכחתי לדעת חד משמעי שזה לא משפר בשום דבר את הביצועים בFPS , אולי למי שיש גם מעבד של AMD ירגיש שיפור , חזרתי ל13.2 הרישמי והטוב.
ל-3
אתה שוכח ששלושת פלטפורמות המשחקים הגדולות, משתמשות בכרטיס גרפי של AMD. המשמעות היא, שיותר קל למפתחים לפתח עם mantle, ואח"כ לעשות התאמות ל-PC עם GPU של nVidia..
ל-3 יש הבדל רציני
מדובר בחרה גדולהענקית שיכולה להניע את זה טוב
וגם אל תשכח דבר חשוב שכרטיסי מסך עדיין תומכים ויתמכו ב DX