עבור לתוכן

לא להאמין ! JRPG למחשב- The Last Remnant.

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

אני דיי מסכים עם מה שכתבת.

אבל לפעמים (לטעמי לפחות) אני מעדיף לשחק משחק ליניארי מאשר לטבוע בהחלטות (יש לי בעיה בבחירה, אני לא כל כך החלטתי).

אולי אתה צודק, הם כבר לא ממש RPG's מהסיבה שהשחקן לא יכול לקבוע החלטות לגבי אופי דמותו וכו'.

רוב הJRPG's הרבה יותר אפיים (epic) לדעתי, אני לא מכיר משחקי RPG מערביים עם בוסים ענקיים וכו', ואותי משום מה זה מאוד מושך. כששיחקתי בMass Effect לא ממש הרגשתי את חוזק העלילה (wow הצלתי את הגלקסיה, ביג דיל), לעומת זאת מהרגע הראשון שישבתי לשחק Final Fantasy X הרגשתי שהעלילה הרבה יותר סוחפת ומעניינת.

פורסם

RPG, בראש ובראשונה נקרא ככה גלל הRole Playing, אתם משחקים דמות, והדמות היא אתם כל RPG מערבי מודע לזאת מהתקופה שRPGים היו Pen and Paper בלבד. אתם, השחקן שופכים את עצמכם, את האגו או האלטר אגו שלכם על הדמות שאתם משחקים בה, ומעצבים אותה כפי שאתם רואים את עצמכם בסיטואציה הזאת, או כפי שאתם רוצים להראות בה. אפשר לשחק מנאייק רצחני, אפשר להיות האביר על הסוס הלבן, ואפשר להיות הבחור שלא אכפת לא מכלום שפשוט איכשהו נסחב לכל החרטוט הזה על גורל העולם, הגלאקסיה, המימד או בית הקפה השכונתי..

כל RPG מערבי מעולה הזה, בין אם ע"י שאין כמעט פרטים על הדמות עצמה מעבר למה שאתם קובעים בתחילת המשחק ובדרכו כמו בMass Effect, KOTOR, OBLIVION, ושאר הRPGים שיצאו לאחרונה, או בין אם זה חירטוט אחר כמו זה שאיבדתם את הזכרון כמו בBaldur's Gate 2. זה לא משנה, RPG מערבי נותן חופש בעיצוב הדמות מהתחלה, עד לסוף המשחק. בJRPG זה כמו להיות קשור לקרנוע שהולך על מסילה, הכל קבוע מראש ואין כמעט שום דבר שמשתנה.

איפה הRPG כאן? זה שיש עליית רמות? יופי, כל J"RPG" וכן לא מגיע לRPG להיות מחובר לJ בשום צורה מנצל את זה בצורה אייומה, רוצה להתקדם? תגיע לרמה 874 ע"י זה שתהרוג אין ספור ייצורים ללא שום תכלית.

תראה לי RPG יפני אחד שבאמת נותן לבנות דמות, אתה יכול לנסות עד מחר, אין כאלה.

דובי בהרבה מהם אתה כן בוחר איך לפתח את הדמות

רק שזה לא חופשי לגמרי כמו בRPG מערבי

אבל כן יש "מקצועות" בהרבה JRPG ואתה מחזק את הדמות לפי המקצועות שאתה רוצה

ואני לא מסכים שאתה חייב לשחק את הדמות שלך

אולי יש כמה דמויות מפגרות בJRPG

אבל לשחק את עצמך היה משעמם מאוד לפחות לדעתי

והזכרתה את RE אחת מהסדרות האהובות עלי

אתה באמת חושב שאפשר להכניס עלילה הגיונית למשחק אם זומבים ?

אפילו בסרטים זה לא אפשרי

זה זומבים לעזאזל

ואני אוהב את העלילה בRE לא כל דבר צריך להיות הגיוני תצא מהבועה הזאת

גם אנימה כמו נארוטו שמבחינתי חזרה להיות מעניינת בפרק הקודם (הסדרה היפנית)

חזרה להיות מעניינת והקרב לא היה הגיוני בעליל

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
  • מחבר

יצא לא מזמן באנצמארק למשחק, מן סרטון קצר שמכמת איך המשחק ירוץ על המחשבים. אני חייב לציין שהמשחק קליל ורץ מעולה גם על מחשבים פחות מודרניים (מנוע Unreal3).

התעצלתי לעדכן אבל עכשיו יצא גם דמו !

להורדה.

פורסם

יאללה , עכשיו שיוציאו איזה tekken או משהו כזה למחשב :)

פורסם
  • מחבר

הלוואי !

אמור לצאת Street Fighter 4 למחשב, אבל הוא בכלל לא משתווה לטקן.

פורסם

לMass Effect יש הרבה בעיות, בעיקר זה שיש הרגשה לפעמים שהמשחק יצא חצי אפוי אבל עלילה זה לא אחת מהן, סוף פתוח יופי למה מצפים ממשחק שתוכנן מראש כטרילוגיה זה עדיף מאיזה קשקוש מאולץ בשביל לקשר למשחק הבא, ועם כל הכבוד כן סיימת את העלילה של המשחק בצורה דיי טובה. Saren מת, Sovereign הושמד, כל מה שנאמר זה שיש צי שלם של Reapers שרק מחכה להגיע זה לא Cliff Hanger בשום צורה.

וזה לא קשור לFF או לא, בFF לא שיחקתי חוץ מ3 או 2 לא זוכר מה היה על הAppleים בבית הספר בזמנו, הכתיבה של כל המשחקים היפניים גרועה ברמות, והעלילה כלכך מונפצת שנראה שכמות הסמים שמישהו היה צריך לקחת בשביל לחשוב עליה. תקח לכל הרוחות את העלילה של Metal Gear Solid 4, זה בדיחה פשוט, מישהו שנשלט ע"י הרוח של האח התאום הרשע של Solid Snake דרך היד הקטועה של אותו אח תאום בגלל שהיא הועברה לגוף שלו..

נו באמת, כמה צריך לעבוד בשביל להמציא סיבה למה מישהו מנאייק יהיה הרשע של המשחק הזה שצריך לייצר עלילה שנראת כך שבמקום חייל משובט שמזדקן בגלל שהזריקו לו ווירוס יותר שישבור לעצמו את הירך תוך כדי שהוא מנסה לעצור אותו, פשוט יותר להביא מגרש שדים?

ועם כל הכבוד MGS זאת כנראה הסדרה שהכי נושקת למערב מכל משחק יפני אחר, הבעיה שלי עם כל הסדרה בניגוד למשחקים יפניים אחרים בסגנון ולא JRPG דווקא היא זה שבMGS אי אפשר לדלגל על העלילה, זה אמור להיות החלק העיקרי במשחק, שיחקתי ברוב המשחקים של הסדרה מאז עידן הPS1 או שזה כבר היה 2 כולל בMGS4(ולא יותר מידי בו, כי עם כל הכבוד 20 דקות של סרטון פתיחה לא משאירים יותר מידי זמן לשחק כאשר משחקים על קונסולה של חבר), המשחקיות עצמה דיי גרועה, שום דבר לא הולך חלק ובהתחשב שבMGS4 הנשק הראשון שמקבלים זה אקדח שהורג(טוב מרדים או משהו כזה) במכה אחת ולעולם לא נגמרים לו הכדורים גם הקרבות לא משהו, ולפחות מהשעה וחצי שעתיים הראשונות של המשחק אין קטעים שבאמת דורשים התגנבות, לא כאשר יש אקדח שהורג במכה אחת, לא ששאר הנשקים היותר "רציניים" דורשים יותר מכמה פגיעות בשביל להרוג את היריב ועם AI ששואף ל0 אני לא יודע איפה באמת נכנסים האקשן והטקטיקה כי שהשם של המשחק מפרסם אותם. בפעם האחרונה שבדקתי אוייביים שהולכים עם הראש בקיר ובמלוא מובן המילה היו צריכים להעלם מעולם המשחקים בערך בשלב הטירה בQuake1..

משחקים יפניים אחרים גם עם עלילה מפגרת וכתיבה איומה, כמו סדרת RE לפחות מפצים על החסרונות האלה בזה שהעלילה לא באמת משנה כאשר יש עיירה מלאת זומבים שצריך להשמיד, ולא ממש מרגישים שמפסידים שום דבר כאשר מדלגים על דיאולוג גרוע שתורגם בצורה איומה.

אבל אם נחזור לנושא, המשחקים ששיחקתי, או יותר ניסיתי לשחק עד שאמרתי מה זה השלשול המילולי הזה, הם Tales of Vasperia, Eternal Sonata, וLost Odyssey, שלכל אחד היו את החסרונות שלו. הדבר העצוב ביותר הוא שLost Odessey אפשר להגיד שהיה הסביר מכולם, למרות שמערכת הקרבות שלו היא TBS סטנדארטית, העיצוב האומנותי(סוף סוף אין חבורה של ילדים בני 12) והקרבות עצמם היו מעניינים פחות או יותר, ואפשר לסבול TBS ברמה כזאת או אחרת כאשר הוא מלא בquick time events והתורות עוברים מהר יחסית. אבל העלילה שלו מסריחה, משחק שמתחיל סביר הופך למטרד תקשורתי כאשר צריך לצפות בסרטוני מעבר ודיאולוגים של דקות על גבי דקות רק בשביל לעבור לקטע אחר. בקשר לTOV וES, שניהם סובלים מבעיית הלוליקון והעיצוב הילדותי המטריד של רוב המשחקים היפניים, אני לא מבין לאיזה קהל יעד מבחינת גיל הם מכוונים, אבל זה די עצוב כאשר כל הNPCים במשחק נראים "סביר"(למרות שיש להם עיצוב אומנותי מבחיל לטעמי) אבל אתה משחק חבורה של ילדים לבושים בסחבות שהבנים מבינהם נראים כמו בנות בעיצוב אנימה מבחיל. וגם כאשר הBIO שלהם או what ever טוען שהם בני 30, הם עדיין בגובה של מטר ו20 ונראים כמו ילדים בכיתה ג' למה למה למה?

יש מספיק אנימות עם סגנון אומנותי נורמאלי, Ghost in the Shell, Noir, Berserk למה חייבים לעצב את כל משחק בסגנון כלכך מוגזם?

לא כל משחק צריך להיות על איזה ילד שגילה פתאום שהוא בן 1999 שנים, אבל אין לו שום זכרון מעבר לשבוע אחורה ובשנת ה2000 לחיו הוא צריך להציל את העולם. בדרך הוא פוגש חבורה של עוד 8 ילדי רחוב בודדים, וחתול מדבר ושניהם יוצאים להרפתקאה בשביל להציל את העולם, בדרך בד"כ הם מגלים שהמנאייק התורן הוא האח התאום שלהם, אבא שלהם, או הדוד שהיה אונס חזירים בחווה שהוא גדל בה איפשהו בין התקופה שהמשחק ניהיה הזוי לתקופה שצריך טיפול פסיכאטרי בשביל לתקן את הנזק הנפשי שהמשחק הזה גרם לכם.

RPG, בראש ובראשונה נקרא ככה גלל הRole Playing, אתם משחקים דמות, והדמות היא אתם כל RPG מערבי מודע לזאת מהתקופה שRPGים היו Pen and Paper בלבד. אתם, השחקן שופכים את עצמכם, את האגו או האלטר אגו שלכם על הדמות שאתם משחקים בה, ומעצבים אותה כפי שאתם רואים את עצמכם בסיטואציה הזאת, או כפי שאתם רוצים להראות בה. אפשר לשחק מנאייק רצחני, אפשר להיות האביר על הסוס הלבן, ואפשר להיות הבחור שלא אכפת לא מכלום שפשוט איכשהו נסחב לכל החרטוט הזה על גורל העולם, הגלאקסיה, המימד או בית הקפה השכונתי..

כל RPG מערבי מעולה הזה, בין אם ע"י שאין כמעט פרטים על הדמות עצמה מעבר למה שאתם קובעים בתחילת המשחק ובדרכו כמו בMass Effect, KOTOR, OBLIVION, ושאר הRPGים שיצאו לאחרונה, או בין אם זה חירטוט אחר כמו זה שאיבדתם את הזכרון כמו בBaldur's Gate 2. זה לא משנה, RPG מערבי נותן חופש בעיצוב הדמות מהתחלה, עד לסוף המשחק. בJRPG זה כמו להיות קשור לקרנוע שהולך על מסילה, הכל קבוע מראש ואין כמעט שום דבר שמשתנה.

איפה הRPG כאן? זה שיש עליית רמות? יופי, כל J"RPG" וכן לא מגיע לRPG להיות מחובר לJ בשום צורה מנצל את זה בצורה אייומה, רוצה להתקדם? תגיע לרמה 874 ע"י זה שתהרוג אין ספור ייצורים ללא שום תכלית.

תראה לי RPG יפני אחד שבאמת נותן לבנות דמות, אתה יכול לנסות עד מחר, אין כאלה.

OMG Wall of text! :s07:

פורסם

OMG Wall of text! :s07:

OMG אידיוט מקפיץ?

L2read time stamp...

פורסם

לא אני הקפצתי...

פורסם

הכל עניין של גיל.

מי ששיחק בסוף שנות ה80 בJRPG ב NES ,במשחקים כמו DRAGON QUEST , FINAL FANTASY , או בתחילת שנות ה90 ב PHANTASY STAR ,

ו SHINING FORCE של SEGA , לא ישכח את החוויה הזו לעולם , פתאום אפשר היה לדמיין עולם שלם , מפלצות עם תכונות שונות, אפקט של מזל,התקפות

חזקות של קסמים, וחרבות אקזוטיות שמתחזקות משעה לשעה במשחק.

כל זה הוגש במגש של כסף למי שהיה רגיל למשחקים של 10 שלבים (CONTRA, GHOST & GOBLINS , RASTAN ) , משחק של 20+ שעות, סיפור,

משחקונים, ומאות חפצים לאסוף.

מבחינתי אין תחליף לJRPG , כל משנה כמה הפיזיקה,גרפיקה, אלימות,AI מתקדמים ,עדיין DRAGON QUEST V ל DS גורם לי הנאה יותר מכל 3GEN

קוסולה שיש ויכולותיה, וכל משחק שקיבל 9-10 ציונים בשנה האחרונה.

וכל הניתוח הקר והציני של עולם הJRPG שניתן ע"י דוב הקוטב ממקודם,משעשע אותי כי בסופו של דבר משחקים נמדדים בהנאה, לא משנה מה הפרמטרים שמרכיבים

את אותה הנאה, JRPG ניצח ובגדול, ובסופו של דבר כל משחק הוא ילדותי , אחרת הוא לא היה משחק אלה מציאות (וזה יש לנו מספיק) .

ויאללה אני הולך להעלות עוד כמה רמות את הדמיות שלי בהנאה מרובה.

נ.ב.

ברגע שזה מגיע לSTEAM אני רוכש את זה.

פורסם
  • מחבר

חרשתי קצת על הדמו, והמשחק ניראה מעולה.

נורא מעצבן שכמו הרבה משחקים אחרים (תופעה נורא מעצבנת :pissed:) המשחק חובב מסכים רחבים, ככה שאם מריצים אותו על מסך 4:3 יהיו פסים שחורים.

הציקה לי קצת העובדה שלא היה דיבוב חוץ מבCut Scenes, אני מאוד מקווה שבמלא יהיה דיבוב גם לפחות לכל הדיאלוג של הקווסטים המשניים (The Witcher פינק אותי) למרות שאני די בספק, אלו הרי Square Enix.

מאוד מוזר לשחק בדמו של משחק תפקידים, אתה נזרק לשלב כלשהו בעלילה וקצת קשה להבין את המכניקה של הקרבות בהתחלה.

בכל מקרה אני בטוח שאני אשחק במלא.

פורסם
ברגע שזה מגיע לSTEAM אני רוכש את זה.

המשחק קיבל ביקורות גרועות לא הייתי ממהר לקנות

נקווה שהם יוציאו משחקים טובים יותר למחשב ואני מחכה לדרגון קווסט לWII

פורסם
  • מחבר

לא הייתי אומר שהביקורות שהוא קיבל גרועות.

הציונים היו די נמוכים בגלל בעיות טכניות כמו נפילות FPS וTexture Pop (מנוע U3), דברים שלא ממש קיימים על גרסת הPC (אולי יש Texture pop קטן אבל אני חושב שאפשר לסדר אותו עם tweak).

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים