עבור לתוכן

לא להאמין ! JRPG למחשב- The Last Remnant.

Featured Replies

פורסם

אכן, כך ! לא יאומן שסוף סוף יוצא משחק JRPG בסגנון שאנו רגילים לראות בקונסולות למחשב.

אני מדבר על The Last Remnant מבית Square Enix.

עוד מישהו מצפה לו בקוצר רוח ?

פורסם

נראה מגניב, אולי לשם שינוי יהיה פחות משעמם במחשב :P

ובכל זאת, אני מעדיף PS3 לצידי מאשר את המחשב, בתחום המשחקים לפחות.

פורסם

יצא מזמן GRANDIA 2 למחשב.

ואני לא חושב ששחקני PC מעוניינים ב - JRPG בכלל, אותי אישית הז'אנר ממש לא מושך לעומת RPG רגילים.

פורסם

ואני לא חושב ששחקני PC מענוניינים ב - JRPG בכלל, אותי אישית הז'אנר ממש לא מושך לעומת RPG רגילים.

+

JRPG מתאימים למנטליות של יפנים וחובבי יפנים

מנטליות של יפנים וחובבי יפנים/=שאר העולם

פורסם

סליחה על הבורות אבל מה זה הז'נר הזה????

Joint Radar Planning Group ??? ??? ??? ??? ??? ???

פורסם

סקוור מוציאים JRPG למחשב? :o

MIND=BLOWN

+

JRPG מתאימים למנטליות של יפנים וחובבי יפנים

מנטליות של יפנים וחובבי יפנים/=שאר העולם

פוקימון/פיינל פנטזי ::)

יש לי הרגשה שהרגע די חיסלתי לך את הטיעון.

פורסם

Disciples 2 דומה לJRPG מבחינת הקרבות .

פורסם
  • מחבר

JRPG = Japanese Role Playing Game מרוב שהוא פופולרי הוא קיבל ז'אנר משל עצמו.

רוב המשחקים יוצאים לקונסולות בלבד וזה נורא מפתיע שSquare Enix מוציאים אחד למחשב. כפי שScorn ציין -משחקי פיינל פנטזי ופוקימון הם JRPG והם די פופולריים בכל העולם.

משום מה אני דווקא נורא אוהב משחקי RPG מהקונסולות (שרובם בעצם JRPG), רובם מבוססים על תורות ואסטרטגיה מסויימת - דבר שאני ממש לא רואה במשחקי RPG אחרים. בדרך כלל גם מערכת הקרבות בהם בעלת יותר עומק בניגוד להרבה מהRPG's למחשב שנראה שהם כבר יותר דומים לז'אנר אחר, כמו Mass Effect או Fallout 3 שהם מן שילוב של FPS עם RPG.

פורסם

אני חושב שהקרבה של ה360 למחשב גרמה לזה

מבחינתי זה בשורות מצוינות

אולי יש עוד סיכוי שפינל פנטזי הבא גם יקבל גרסת מחשב

סך הכל פורט מה360 למחשב נחשב קל יחסית לפיתוח

פורסם

ניראה יפה מאוד אבל אני לא חובב יפנים :'( :lol:

פורסם

Disciples 2 דומה לJRPG מבחינת הקרבות .

רק שאתה מתעלם מהעובדה שהוא לא יפני... והוא גם לא תפקידים אלא אסטרטגיה... :S

אני לא צופה הצלחה אבל אנסה בכל מקרה :P

פורסם

JRPG = Japanese Role Playing Game מרוב שהוא פופולרי הוא קיבל ז'אנר משל עצמו.

רוב המשחקים יוצאים לקונסולות בלבד וזה נורא מפתיע שSquare Enix מוציאים אחד למחשב. כפי שScorn ציין -משחקי פיינל פנטזי ופוקימון הם JRPG והם די פופולריים בכל העולם.

משום מה אני דווקא נורא אוהב משחקי RPG מהקונסולות (שרובם בעצם JRPG), רובם מבוססים על תורות ואסטרטגיה מסויימת - דבר שאני ממש לא רואה במשחקי RPG אחרים. בדרך כלל גם מערכת הקרבות בהם בעלת יותר עומק בניגוד להרבה מהRPG's למחשב שנראה שהם כבר יותר דומים לז'אנר אחר, כמו Mass Effect או Fallout 3 שהם מן שילוב של FPS עם RPG.

JRPGים כבר כמה שנים טובות משתמשים בקרבות בזמן אמת, או לפחות משהו שמאוד דומה לזה, עדיין יש בוסים עם תורות לפעמים אבל הרוב המוחלט של הקרבות הם בזמן אמת, עם כמה טוויסטים מינוריים.

הבעיה שלי עם JRPGים ומשחקים יפניים בכלליות, מלבד העיצוב האומנותי שלהם שבד"כ גרוע ברמות(לכל הרוחות כמה פדופיליים אפשר להיות בשביל שכל משחק יערב חבורה של ילדי רחוב שלא גידלו שערות ערווה) לטעמי, זאת העלילה שלהם. ובמיוחד התסריט, אפילו משחקים כמו MGS מקבלים תסריט איום ומגוחך, כתיבה גרועה, תרגום עוד יותר גרוע, ו99% מהמלל שהם משלשלים חסר כל פואנטה, יש גבול לכמה שטויות אפשר לדחוס על השחקן, דיאלוגים חסרי תועלת של דקות על גבי דקות לא מעניים, במיוחד שהכתיבה שלהם נראת כמו מחזה שנכתב ע"י בוגרי גן חובה במקרה הטוב.

מה עוד שJRPGים, הם פשוט חתיכת טחינה, מכמה שניסתי לשחק וקיבלו דווקא ציונים מעולים בביקורות זה היה סיוט, MMORPG לשחק יחיד בכל הנוגע לעליית רמות, עלילה לא ברורה ככה שאין לך מושג לפעמים לאן צריך ללכת, ושטויות כמו להגיע לרמה X בשביל להתקדם בסיפור הראשי.. לא התקדמנו לאנשהו ב15 שנה האחרונות? מה רע עם מערכת רמות יחסית?

עם כל הכבוד הRPG בJRPG זה קשקוש אחד גדול, כל היופי במשחקי RPG שאין כפיה על איך לשחק את המשחק, בשום JRPG אין באמת חופש, זה RAIL SHOOTER במסווה, או במקרה הטוב ביותר סרט אינטרקטיבי כמו אלא שאפשר למצוא בDisney World רק עם כתיבה הרבה יותר גרועה כפי שכבר ציינתי.

היפנים בתור מתודה אוהבים ללכת על מסלול אחד וקבוע מראש, וככה גם נראים המשחקים שלהם, או שהמשחק יאנוס אותך בתחת ע"י זה שאתה לא הולך לפי המסלול שהמוח המעוות של המעצב בחר, או שפשוט לא תיהיה לך שום אפשרות אחרת ללכת בה מלכתחילה.

אם נקח לדוגמא RPG מערבי כמו Mass Effect או TES4, אפשר לסיים את המשחק בכמה שעות רק ע"י זה שעוקבים אחרי הסיפור הראשי, ומצד שני אפשר לבזבז ימים על כל מיני side questים ובניית דמות. בMass Effect זה אולי פחות נראה, אבל הצלחתי להגיע לרמה 39 בלי לגעת באף אחד מהכוכבים שקשורים לעלילה הראשית, וסיימתי את המשחק עם עוד מספר קווסטים שלא נגעתי בהם יותר מידי, בTES4 אפשר בכלל ללכת לאיבוד אם רוצים לחקור את כל העולם.

פורסם

דובי אני רואה את המסילה כדבר מבורך

בגלל זה אפשר לעשות סיפור מעניין

בכל מקרה בטח לא ניסיתה משחקים כמו לונר או גרנדיה1 ועוד אם עלילה טובה ומערכת קרבות כיפית

זה שלפינל פנטזי יש עלילה מוזרה ולא מובנת לא אומר שכל JRPG זה פינל פנטזי

JRPG זה מושג רחב

גם פוקימון הרגיל זה JRPG וגם לונר וגם יש משחקי JRPG מאוד כבדים

ודרך אגב Mass Effect לא מגיע לקרסוליים של גייד אמפיר מאותה חברת פיתוח

שניהם RPG מערבים אבל Mass Effect קצר ולא מעניין ואם עלילה לא סגורה בסוף

לפחות בגייד אמפיר סוגרים בסוף את העלילה וככה ברוב הJRPG

פורסם

לMass Effect יש הרבה בעיות, בעיקר זה שיש הרגשה לפעמים שהמשחק יצא חצי אפוי אבל עלילה זה לא אחת מהן, סוף פתוח יופי למה מצפים ממשחק שתוכנן מראש כטרילוגיה זה עדיף מאיזה קשקוש מאולץ בשביל לקשר למשחק הבא, ועם כל הכבוד כן סיימת את העלילה של המשחק בצורה דיי טובה. Saren מת, Sovereign הושמד, כל מה שנאמר זה שיש צי שלם של Reapers שרק מחכה להגיע זה לא Cliff Hanger בשום צורה.

וזה לא קשור לFF או לא, בFF לא שיחקתי חוץ מ3 או 2 לא זוכר מה היה על הAppleים בבית הספר בזמנו, הכתיבה של כל המשחקים היפניים גרועה ברמות, והעלילה כלכך מונפצת שנראה שכמות הסמים שמישהו היה צריך לקחת בשביל לחשוב עליה. תקח לכל הרוחות את העלילה של Metal Gear Solid 4, זה בדיחה פשוט, מישהו שנשלט ע"י הרוח של האח התאום הרשע של Solid Snake דרך היד הקטועה של אותו אח תאום בגלל שהיא הועברה לגוף שלו..

נו באמת, כמה צריך לעבוד בשביל להמציא סיבה למה מישהו מנאייק יהיה הרשע של המשחק הזה שצריך לייצר עלילה שנראת כך שבמקום חייל משובט שמזדקן בגלל שהזריקו לו ווירוס יותר שישבור לעצמו את הירך תוך כדי שהוא מנסה לעצור אותו, פשוט יותר להביא מגרש שדים?

ועם כל הכבוד MGS זאת כנראה הסדרה שהכי נושקת למערב מכל משחק יפני אחר, הבעיה שלי עם כל הסדרה בניגוד למשחקים יפניים אחרים בסגנון ולא JRPG דווקא היא זה שבMGS אי אפשר לדלגל על העלילה, זה אמור להיות החלק העיקרי במשחק, שיחקתי ברוב המשחקים של הסדרה מאז עידן הPS1 או שזה כבר היה 2 כולל בMGS4(ולא יותר מידי בו, כי עם כל הכבוד 20 דקות של סרטון פתיחה לא משאירים יותר מידי זמן לשחק כאשר משחקים על קונסולה של חבר), המשחקיות עצמה דיי גרועה, שום דבר לא הולך חלק ובהתחשב שבMGS4 הנשק הראשון שמקבלים זה אקדח שהורג(טוב מרדים או משהו כזה) במכה אחת ולעולם לא נגמרים לו הכדורים גם הקרבות לא משהו, ולפחות מהשעה וחצי שעתיים הראשונות של המשחק אין קטעים שבאמת דורשים התגנבות, לא כאשר יש אקדח שהורג במכה אחת, לא ששאר הנשקים היותר "רציניים" דורשים יותר מכמה פגיעות בשביל להרוג את היריב ועם AI ששואף ל0 אני לא יודע איפה באמת נכנסים האקשן והטקטיקה כי שהשם של המשחק מפרסם אותם. בפעם האחרונה שבדקתי אוייביים שהולכים עם הראש בקיר ובמלוא מובן המילה היו צריכים להעלם מעולם המשחקים בערך בשלב הטירה בQuake1..

משחקים יפניים אחרים גם עם עלילה מפגרת וכתיבה איומה, כמו סדרת RE לפחות מפצים על החסרונות האלה בזה שהעלילה לא באמת משנה כאשר יש עיירה מלאת זומבים שצריך להשמיד, ולא ממש מרגישים שמפסידים שום דבר כאשר מדלגים על דיאולוג גרוע שתורגם בצורה איומה.

אבל אם נחזור לנושא, המשחקים ששיחקתי, או יותר ניסיתי לשחק עד שאמרתי מה זה השלשול המילולי הזה, הם Tales of Vasperia, Eternal Sonata, וLost Odyssey, שלכל אחד היו את החסרונות שלו. הדבר העצוב ביותר הוא שLost Odessey אפשר להגיד שהיה הסביר מכולם, למרות שמערכת הקרבות שלו היא TBS סטנדארטית, העיצוב האומנותי(סוף סוף אין חבורה של ילדים בני 12) והקרבות עצמם היו מעניינים פחות או יותר, ואפשר לסבול TBS ברמה כזאת או אחרת כאשר הוא מלא בquick time events והתורות עוברים מהר יחסית. אבל העלילה שלו מסריחה, משחק שמתחיל סביר הופך למטרד תקשורתי כאשר צריך לצפות בסרטוני מעבר ודיאולוגים של דקות על גבי דקות רק בשביל לעבור לקטע אחר. בקשר לTOV וES, שניהם סובלים מבעיית הלוליקון והעיצוב הילדותי המטריד של רוב המשחקים היפניים, אני לא מבין לאיזה קהל יעד מבחינת גיל הם מכוונים, אבל זה די עצוב כאשר כל הNPCים במשחק נראים "סביר"(למרות שיש להם עיצוב אומנותי מבחיל לטעמי) אבל אתה משחק חבורה של ילדים לבושים בסחבות שהבנים מבינהם נראים כמו בנות בעיצוב אנימה מבחיל. וגם כאשר הBIO שלהם או what ever טוען שהם בני 30, הם עדיין בגובה של מטר ו20 ונראים כמו ילדים בכיתה ג' למה למה למה?

יש מספיק אנימות עם סגנון אומנותי נורמאלי, Ghost in the Shell, Noir, Berserk למה חייבים לעצב את כל משחק בסגנון כלכך מוגזם?

לא כל משחק צריך להיות על איזה ילד שגילה פתאום שהוא בן 1999 שנים, אבל אין לו שום זכרון מעבר לשבוע אחורה ובשנת ה2000 לחיו הוא צריך להציל את העולם. בדרך הוא פוגש חבורה של עוד 8 ילדי רחוב בודדים, וחתול מדבר ושניהם יוצאים להרפתקאה בשביל להציל את העולם, בדרך בד"כ הם מגלים שהמנאייק התורן הוא האח התאום שלהם, אבא שלהם, או הדוד שהיה אונס חזירים בחווה שהוא גדל בה איפשהו בין התקופה שהמשחק ניהיה הזוי לתקופה שצריך טיפול פסיכאטרי בשביל לתקן את הנזק הנפשי שהמשחק הזה גרם לכם.

RPG, בראש ובראשונה נקרא ככה גלל הRole Playing, אתם משחקים דמות, והדמות היא אתם כל RPG מערבי מודע לזאת מהתקופה שRPGים היו Pen and Paper בלבד. אתם, השחקן שופכים את עצמכם, את האגו או האלטר אגו שלכם על הדמות שאתם משחקים בה, ומעצבים אותה כפי שאתם רואים את עצמכם בסיטואציה הזאת, או כפי שאתם רוצים להראות בה. אפשר לשחק מנאייק רצחני, אפשר להיות האביר על הסוס הלבן, ואפשר להיות הבחור שלא אכפת לא מכלום שפשוט איכשהו נסחב לכל החרטוט הזה על גורל העולם, הגלאקסיה, המימד או בית הקפה השכונתי..

כל RPG מערבי מעולה הזה, בין אם ע"י שאין כמעט פרטים על הדמות עצמה מעבר למה שאתם קובעים בתחילת המשחק ובדרכו כמו בMass Effect, KOTOR, OBLIVION, ושאר הRPGים שיצאו לאחרונה, או בין אם זה חירטוט אחר כמו זה שאיבדתם את הזכרון כמו בBaldur's Gate 2. זה לא משנה, RPG מערבי נותן חופש בעיצוב הדמות מהתחלה, עד לסוף המשחק. בJRPG זה כמו להיות קשור לקרנוע שהולך על מסילה, הכל קבוע מראש ואין כמעט שום דבר שמשתנה.

איפה הRPG כאן? זה שיש עליית רמות? יופי, כל J"RPG" וכן לא מגיע לRPG להיות מחובר לJ בשום צורה מנצל את זה בצורה אייומה, רוצה להתקדם? תגיע לרמה 874 ע"י זה שתהרוג אין ספור ייצורים ללא שום תכלית.

תראה לי RPG יפני אחד שבאמת נותן לבנות דמות, אתה יכול לנסות עד מחר, אין כאלה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים