מחשב שנכבה כתוצאה לכאורה מחימום יתר של המעבד - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב שנכבה כתוצאה לכאורה מחימום יתר של המעבד


shuy

Recommended Posts

אז ככה, קיבלתי ל"טיפולי" מחשב שהבעיה שלו מתוארת בכותרת, אז למה "לכאורה" כי המעבד לא מתחמם, הוא עומד על 45 מעלות במאמץ (אינטל) שה לפי אתר היצרן בהחלט בתוך התחום הירוק, ועדיין המחשב נכבה ובפעם הבאה שמדליקים אותו הוא כותב במסך הפוסט שהיה כיבוי לא צפוי של המחשב עקב התחממות המעבד.

כאמור, המעבד לא מתחמם, עכשיו החשוד העיקרי הוא לוח האם, אין לי לוח-אם כזה ע"מ לבדוק, השאלה שלי האם זה יכול להיות המעבד דפוק?, אני יודע שבמעבד אין טרמומטרים ואת טמפ' המעבד הלוח לוקח מטרמומטר אינטגרלי בלוח שנמצא מתחת לסוקט של המעבד ולכן לדעתי המעבד לא יכול "להכריז" שלא סובל מחימום-יתר כי אין לו פשוט טרמומטר, האם יכול להיות שהמעבד דפוק ולא לוח-האם? (כאמור אין לי לא לוח-אם ולא מעבד כזה).

תודה!

עריכה:

כמובן שהחלפתי ספק, ניקית אבק ומרחתי משחה טרמית חדשה והבעיה נמשכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כחלק מהטיפול בבעיה עדכנתי ביוס - כדי למנוע "אי-נעימויות" חיברתי את המחשב ה"תקול" לאל-פסק שלי בעת העידכון (את העדכון ביצעתי רק אחרי שקראתי באתר היצרן על שיפור הסאברוטינה ששולטת על הכיבוי הטרמי בגירסת הביוס החדשה) אך זה לא עזר.

אבל בסופו של דבר הסתדרה הבעייה, הבעייה היתה בספק(י) הכוח, מסתבר שבעל המחשב לא עידכן אותי שהוא החליף כ.מסך וקנה את ה-5900 כשהתחילו הבעיות והוא עבד עם ספק ג'נרי של  300 וואט, הספק שהחלפתי בפעם השנייה הוא ג'נרי 350 וואט וגם זה לא עבד ולפיכך הסקתי שהבעיה היא לא בספק.

אח"כ התחלתי לחשוד באמפרז' הנמוך של 2 הספקים וכן בעובדת היותם ג'נריים (שזה בגדר "הוספת חטא על פשע") אז החלטתי לפרק מהמחשב שלי את ה- TRUEPOWER 550W שלי לבדיקה ומהרגע שהרכבתי אותו במחשב ה"תקול" הוא עבד כמו גדול ובלי נפילות.

אחרי מדידות של הספקים התקולים הוברר שברגע שהם הגיעו להספק המקסימלי שלהם הם פשוט ניתקו את קו ה-12V למעבד וזה גרם איכשהו ללוח-האם לחשוב שהמעבד התחמם.

אז אני כרגע בהליכי קנייה של ספק נורמאלי ל"תקול" כנראה ש- 430W.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...