תוכן Judas Iscariot - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Judas Iscariot

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    2355
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

הודעות שנפתחו על-ידי Judas Iscariot

  1. אני יודע שזה דיון ישן אבל הוא עדיין רלוונטי. בדיוק הזמנתי כמה דברים מאמזון וגם לי הוצע ה-"currency converter" הזה. הנה סיכום חוויתי בלייב:

    כ.א שלי הוא מאסטרכארד.

    סכום הרכישה הסופי באמזון(עם מיסים והכל) הוא 212.84 דולר שהם 733 ש"ח בשער יציג(אליבא דגוגל)

    אם הייתי משתמש בcurrency converter הייתי משלם 780 ש"ח.

    שילמתי בלעדיו ולכן ההמרה התרחשה אצל מאסטרכארד/ישראכרט - בסופו של דבר שילמתי 745 ש"ח.

    עדיין קצת(הרבה) מעל הסכום "האמיתי", אבל בוודאי שהרבה פחות מ-780 ש"ח. 35 שקל שהיו הולכים *סתם*. היזהרו!

  2. חדשות ערוץ 2 - התפתחות חדשה בפרשה!! מומחה של ה-FBI מגיע לישראל ותומך בגירסה של זדורוב האומלל, לקראת הערעור שסוף סוף מתקרב.

    הצדק עוד יצא לאור! בתקווה שזדורוב ישוחרר, הרוצחים האמיתיים (הילדים מבית הספר) יתפסו, והחוקרים וכל המעורבים במשטרה שאחראיים לתפירת התיק המכוונת הזאת - יכנסו לכלא ביחד עם הילדים הרוצחים.

    יותר סביר שישחררו את זודורוב והתיק "יישאר פתוח" מאשר שפתאום יתפסו את "הרוצחים האמיתיים"... יותר מדי פרטים מהתיק כבר דלפו לכל העולם ואחותו - הסיכוי להרשעה של מישהו אחר אפסי.

  3. נכון, אבל התמריץ לעשות את זה קטן. כאשר ההנחה היא שקיים כ"א בשביל לבצע את העניין של אבטחת בסיס למשל - התמריץ ליצור מערכת אבטחה מתקדמת שתעשה זאת בעזרת כ"א קטן יותר - הוא קטן, כיוון שכ"א "נמצא בשפע" והוא גם זול.

    ציטוט:

    העמדת כוח אדם זול לרשות הצבא באמצעות גיוס חובה, מתעלמת ממחירם של המגויסים למשק וגורמת להרחבה מיותרת של שימוש באנשים לצורך ייצור ביטחון. דוגמה טובה לעיוות זה, היא ידיעה שהתפרסמה בעיתונות, על כוונתו של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) להפריט את מערך השמירה בשלושה בסיסים. מההצעות שהתקבלו מהחברות שהתחרו במכרז עלה כי האבטחה תתבסס על אמצעים טכנולוגים חדשניים ופחות על מאבטחים אנושיים...(פליקס פריש, גלובס 28.7.04). זה קורה כאשר מביאים בחשבון את עלות כוח האדם... המחיר הנמוך של כוח האדם בצבא עלול גם לעכב מעבר לטכנולוגיות צבאיות מתקדמות חלופיות...

    מקור:

    http://www.kav.org.il/100994/921

  4. גם לאחר "המהפכה" במצרים, הצבא המצרי גדול בהרבה מצה"ל ואחד הגדולים בעולם.

    להזכיר שגם במצריים קיים גיוס חובה אך האכלוסייה גדולה מזו של בכמה עשרות מונים.

    בטח שאפשר להקטין ולחזק אותו. למשל, במקום להשתמש בטייס ונווט אפשר להשתמש במל"ט(שצריך רק מטיס אחד שפועל מהקרקע).

    או במקום לשלוח פלוגה אפשר לשלוח טנק שמכיל רק צוות.

    אם הצבא לא היה חובה הוא היה קטן בהרבה זה נכון(אלא אם השכר בו היה גבוה מאוד בהשוואה לשאר המשק), אבל זה ממש לא הופך אותו בהכרח לחלש יותר וייתכן שאף להפך - קטן חייב להיות "צבא חכם" בהרבה, והדבר מהווה תמריץ לפיתוחים טכנולוגיים-צבאיים שמשתמשים בכח אדם מועט.

  5. א. המטה הוא עצום, לא קטן בכלל.

    ב. "פרוטה ועוד פרוטה בסוף שווה מיליארד". אתה יודע מה שול הרווח של שופרסל? בערך 4%. אבל מדובר בסכומים עצומים ולכן זה גם מיתרגם לרווח נאה.

    ג. אני לא זוכר את המספר המדוייק, אבל רק עלותה של הפנסיה של איש קבע(שכידוע יוצא לפנסיה כבר בגיל 45) היא בערך מיליון ש"ח בשנה. אז לא - זה ממש לא כסף קטן.

  6. Guy King, ניכר מהתגובות שלך שאתה יודע מה הולך במאקרו אבל אין לך שום שמץ של מושג מה הולך במיקרו, ושם הבזבוז הוא עצום. גם אם נזניח את סכומי העתק שהולכים על פנסיות (כי אנשי קבע יוצאים לפנסיה בגיל 42, "כולה" 25 שנים לפני כל אזרח ובאמת כל הכבוד על התוכנית הגרנדיוזית להעלות את גיל הפרישה ל-50 עד שנת 2029, בתור בוגר תואר בכלכלה אני בטוח שתוכל לעשות את החשבון כמה זה עולה למשק), בכל יחידה בצה"ל יש בזבוז עצום, והוא הולך ומתגבר ככל שהיחידה נמצאת יותר למטה בשרשרת הפיקוד, כלומר רחוק מגורם מפקח כלשהו. זה בא לידי ביטוי בחשמל, במים, במזון, בדלק, בציוד לוגיסטי, בימי מילואים, בתקנים ובמשכורות (אנשי קבע איכותיים אמנם מרוויחים פחות ממה שהם היו מרוויחים באזרחות, אבל אנשי קבע גרועים מרוויחים הרבה יותר).

    אתה אולי יודע שהתקציב השנתי של מז"י הוא X ושהם בוכים שאין להם מספיק כסף לאימונים מתקדמים, אבל אתה לא יודע איך הכסף הזה מתחלק ברמה הפיקודית, האוגדתית, החטיבתית והגדודית. אני יכול להבטיח לך (ובניגוד אליך שיושב בקריה אני הייתי בשטח, כמו גם רוב האנשים שמתחו ביקורת על הבזבזנות של הצבא בדיון הזה) שברמות הנמוכות יותר, שאתה לא חשוף להן ישירות, אפשר לחסוך מיליארדים, ואם היה מדובר בגוף אזרחי (בעיקר גוף פרטי ולא ממשלתי) אז המיליארדים האלה גם היו נחסכים. והסיבה לכך היא פשוטה - צה"ל הוא לא ארגון מוכוון תוצאות, לא משנה עד כמה הוא ינסה להגיד שהוא כן. אף אחד לא ייתן פרס לאיש קבע מוצלח ואף אחד לא יפטר איש קבע גרוע (ברור שיש מקרים נקודתיים אבל אני מדבר בהכללה שהיא נכונה לגמרי), וזה נכון מהרמטכ"ל עד אחרון הרס"לים. כתבת שיש מאות אל"מים, וזה נכון, עכשיו לך תספור כמה קצינים יש בדרגות זוטרות יותר (וכמה נגדים יש) ואם תתחשב בזה שההתייעלות לא נמצאת בראש מעייניו של אף אחד מהם, תבין למה "חסר כסף".

    אני דווקא חושב שהבזבוז האמיתי הוא בדרגים הגבוהים והחוסר האמיתי הוא בדרגים הנמוכים יותר - גופי מטה מוקמים על ימין ועל שמאל, עוד אל"מ פה ועוד סא"ל שם - עוד ליסינג כאן, עוד ליסינג שם. זה "הכסף" האמיתי. אלפי אנשי הקבע שתפקידם לנהל את אלפי אנשי הקבע שתפקידם לנהל את קומץ הלוחמים...

  7. לכל מי שטוען שהבזבזנות בצבא "חוגגת" - באמת שאין לכם מושג מהחיים שלכם.

    אין לכם יכולת לדעת מה התקציב הראוי לשימושי הצבא. וההיכרות שלכם מהצבא מוגבלת ליחידה הקטנה בה שירתם - ואם הכרתם 2 נגדים וקצין שביזבזו - אז לדעתכם יש בזבוז. זה במקרה שבכלל הייתם בצבא. אם עוד לא התגייסתם אז אין לכם זכות דיבור, כי אתם מושפעים רק מעיתונים ומדעות של אחרים.

    גם אם הצבא מתייעל - ברוב המקרים אין לכם דרך לדעת את זה. גם אם שירתתם בצבא.

    בנוגע לדוגמה הטיפשית של הליסינג, 2 דברים:

    1) חשוב לתת תנאים טובים לקצינים בצבא. למה? כי קצינים בדרגות בכירות יכולים למצוא אלטרנטיבות בחוץ, וברמת הכישורים שלהם לקבל שכר גבוה ותנאים טובים. אם לא רוצים שהקצינים הפחות טובים ישארו בצבא, צריך לתת לקצינים תנאים שהם לפחות סבירים. ורוב הקצינים בדרגות רס"ן ומעלה הם לא אנשי שטח, הם אנשי מטה שעוסקים בתחומי מקצועיים שיש להם ביקוש באזרחות, ונשארו בצבא *לא* בגלל הכסף.

    2) הקצינים צריכים לנסוע לדיונים במקומות שונים בארץ וגם צריכים לבקר את החיילים שלהם במידה והם חולים או נפקדים. בתפקידים המקבילים לרס"ן ומעלה בחוץ - החברות האזרחיות מעניקות רכב צמוד. שוב - אם לא ינתנו התנאים האלו בצבא לאנשי הקבע, הם לא יישארו בצבא. וצאו מהר מהסרט שאנשי הקבע בצבא לא חכמים - הנגד באפנסאות שהיה לכם ביחידה הוא לא מייצג.

    בקיצור - צאו מהסרט שאתם חיים בו. הצבא הוא ממש לא גוף בזבזני.

    https://masterofself.wordpress.com/2011/09/02/%D7%AA%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%91-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%98%D7%97%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A7%D7%93%D7%95%D7%A9-%D7%A7%D7%A6%D7%AA-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%93%D7%9C%D7%A7/

  8. חיילים לא אמורים לשמוע מוזיקת פופ נלוזה. בשביל בידור יש להקות צבאיות!

    חייל בשבתו בבית אמור לקרוא פון-קלאוזביץ' ושאר דברי הגות צבאית. חיי החברה הם בצבא - שהרי יחידתו של החייל היא חבריו ומשפחתו!

    חייל לא אמור לשתות אלכוהול! ובוודאי גם לא לתת טיפ לברמנית נפקנית! הברים הם מדגרה של שיכרות ומחלות מין. חייל ציוני גאה ירחק מכל זאת!

    השימוש ברדיו-טלפון לא מוצפן אינו מומלץ, האויב מאזין!

    השירות בצבא ההגנה לישראל הוא זכות. תמורת זכות לא משלמים משכורת. החייל צריך דמי כיס לסבון, תער וקצף גילוח ולמשחת נעליים (צנחנים יקבלו עוד 30 גרוש למשחה חומה).

    חבורת בכיינים.

    גדול.

  9. נתעלם לרגע מהעניין המוסרי:

    זהו חוק שמראה על האבסורד בחקיקה הישראלית.

    מצד אחד, מדינת ישראל יוצרת מערכת תמריצים שבמסגרתה לא כדאי בהחלט לחרדים להתגייס לצה"ל(ואף לא כדאי להם לעבוד, שכן כך הם מאבדים את קצבתם) ומצד שני דוחקים אותם מהמשחק הפוליטי.

    לגבי הערבים - מדובר בנושא מעניין מאוד, ואני מניח שתופתעו לשמו שבתחילת המדינה היו מפלגות ערביות שכינו את אי גיוס הערבים לצה"ל כאפליה גזענית(http://virtual2002.tau.ac.il/users/www/24579/ethnic_israel/LiavOrgad-TheArabMinority-Obligation.doc) - לגבי שירות לאומי, הוא נתפס כשירות תחת מסגרת מדינת ולא תחת מסגרת קהילתית ולכן הוא מוקצה במידה רבה. עולה מכאן אגב נושא מעניין מאוד, האם "שירות" בכנסת אינו נתפס כשירות תחת מסגרת מדינת ישראל? גם אבסורד.

  10. דדי ויואב - בתור מישהו שחושב שמדינת סובלת מחקקת מיותרת, אני לגמרי נגד כמעט כל חקיקה.

    הטיעון שלכם אבל קצת מוזר - אתם אומרים "כבר קיים חוק האוסר על הקמת רעש מוגזם בשעות כאלה ואחרות והוא פשוט לא נאכף, ולכן - חוק נוסף הוא בגדר פרובקציה/רדיפה בלבד". ואז אתם מוסיפים "מדובר במסע רדיפה נגד מוסלמים וכו'".

    רק שאוכל להבין לעומק - אם המשטרה אכן הייתה אוכפת את החוק האוסר על רעש בציבור בשעות מסויימות, נגד מסגדים - האם אז החוק הוא בסדר? פשוט כי הוא לא מכיל את עניין "בתי התפילה", למרות שברור לכם שמסגדים הם הגופים ה"ציבוריים" הגדולים ביותר שמקימים רעש גדול בסביבות מגורים בתדירות גבוהה?

  11. ברור שברגע שאתה מערב את חופש הדת אתה משנה את כל "מאזן" החירויות. אתה מוסיף זכות דמוקרטית בסיסית בצד אחד של המשוואה - הזכות של אדם לבלות שונה לגמרי מהזכות של אדם להאמין בדת מסוימת ולפעול לפי חוקיה. אל תשכח שגם להעדיף את חירותו של ב' על חירותו של א' זה מסוכן, במידה וזה לא נעשה תחת פיקוח ומסיבות אמיתיות ולא פוליטיות-גזעניות.

    לא ברור לי בכלל למה ברגע שאתה מערב את חופש הדת אתה משנה את המאזן. חירות היא חירות היא חירות.

    חירות א' אינה מוצדקת על פני חירות ב' אם היא כוללת פגיעה בחירותו של ב', רק בגלל שחירות א' נובעת מ"הדת" וחירות ב' נובעת מ"חילוניות".

    נניח לרגע שיוצא פסק הלכה יהודי, שאוסר על כל יהודי מאמין לשמוע כריזה בין השעות של כריזת המואזין - עכשיו איך אתה מאזן את החירויות כאשר שתיהן כביכול נובעות מ"חופש הדת"?

    התוצאה בפועל היא שקט לתושבים יהודים ע"ח פגיעה בתושבים המוסלמים - אתה תעשה את החשבון אם זה מוצדק בשבילך או לא.

    שקר. התוצאה היא שקט לכל מי שאינו מתפלל במסגד. לא רק ליהודים. ההתעלמות שלך ממוסלמים חילונים היא מוזרה מאוד.

    ברור שב-99% מהמקרים המניעים הם לא נטו לטובת הציבור, אך המרחק בין "למפלגת העבודה יש לובי חקלאי" או "חד"ש עושה ההפך ממה שישראל הקולוניאליסטית עושה" (בטח אם זה חוק לטובת איכות הסביבה), לבין חוק שנובע ממניעים גזעניים שמטרתו הברורה היא לפגוע באוכלוסייה המוסלמית במדינת , וכאן המניע כבר בהחלט מעניין.

    אז אני יכול לתת לך חוקים שהמניעים שלהם היו כביכול טהורים(כמו אפליה מתקנת) אך הובילו לתוצאה הפוכה(התגברות האפליה וכד') - האם אתה שופט חוק לפי המניעים שלו או לפי התוצאות שלו בפועל? אתה תהיה מאוד מופתע מההבדלים הרבים שתמצא בין שתי דרכי הבדיקות.

    העקיצה שלי היא יותר בכיוון של עוד הוכחה לכך שכל חברי המפלגה של ליברמן הם חיילים שלו...

    מה הקשר בין אנסטסיה מיכאלי לבין אמא של ליברמן? אני לא בקיא.

  12. ישנה שאלה מהותית ביותר ולא פשוטה בכלל לגבי מה הן גבולות החופש והחירות, ובעיקר היכן מסתיימת חירותו של אדם אחד ומסתיימת חירותו של זה השני.

    כריזה ממסגדים היא דוגמא יפה מאוד לשאלה הזאת - למסגדים יש "חירות" להשמיע כריזה, אבל לך בתור עובר אורח או אדם שמתגורר ליד מסגד וכד' - אין "חירות" לשמוע או לא לשמוע - אתה שומע. זבש"ך. האם החירות של המסגד עולה על חירותך שלך?

    עכשיו, ברור לך כמובן שאם זה היה מועדון שעושה רעש כל יום חמש פעמים ביום בדציבלים כאלה, הרי שהיית מקבל בברכה חוק שכזה - רק ברגע שהדבר נעטף באצטלה דתית - פתאום מדובר ב"פגיעה בחופש הדת".

    הלכה למעשה, "הדת" נתנה לך תירוץ נוח לקחת את "החירות" של א' ולרומם אותה מעל חירותו של ב'. אני חושב שזה מאוד מסוכן.

    ולגבי המניעים הנסתרים וכו' וכו' - אני ממליץ לך לקרוא את "עימות בין השקפות" של תומס סואל בשביל להבין קצת את דבריי(בכל מקרה ספר מרתק) - המניעים לא מעניינים אותי במיוחד. אותי מעניינות התוצאות בפועל - בתור מי שמחזיק בהשקפה פחות או יותר גדורה. הזוועות הגדולות ביותר בעולם הזה התרחשו ממניעים טהורים ונפלאים כמו "עזרה לעניים" או "הצלת העם". ומא

    ואם מניעים אכן מעניינים אותך כ"כ, הרי שאין לך שום דרך לתמוך יותר לעולם באף פוליטקאי בכל הצעה באשר היא, כי כאשר דב חנין מחוקק חוק "למען איכות הסביבה", אך הוא והמפלגה שלו מתגאים בכך ש"אני מסתכל על מה שישראל וארה"ב האימפריאליוסטיות הקולניאליסטיות עושות, ועושה בדיוק ההפך" - הרי שמה שבאמת קורה כאן הוא "מתקפה נגד מדינת ישראל". ואם מפלגת העבודה מחוקקת חוק "סיוע לחקלאים המפריחים את השממה" ובעצם "הלובי החקלאי" הוא בסיס תמיכה חזק מאוד של אותה מפלגה, הרי שהחוק פסול מכל וכל.

    אל תסתכל על המניעים כי לעולם לא תפסיק. לעולם לא תוכל להפסיק לחפור עמוק בעברו של זה או בהתבטאויות הקודמות של זה בשביל למצוא את "המשמעות האמיתית". כמו כן, העובדה כי חוקים רבים הנחקקים ממניעים נפלאים הובילו לתוצאות גרועות והפוך, הרי שכדאי לך, ולכל אדם, להסתכל על התוצאות בפועל - המיידיות וארוכות הטווח - ולא להיתפס ל"היא גזענית, ולכן כל חוק שלה מטרתו לדפוק ערבים" - כי על אותו משקל, כל פלורליסט(או יותר נכון, "רב תרבותי") מחוקק חוקים שמטרתם "לדפוק את היהודים" ולחזק מיעוטים. אתה לא תצליח לברוח מזה לעולם.

    העקיצה על אמו של ליברמן היא כמובן תוספת חביבה שהייתה לה אולי משמעות באם לא כל אנשי הפוליטיקה הישראלית היו עוסקים בדיוק באותו דבר. העקיצה שלך שוות ערך ל"ליברמן פוליטקאי בכיר". ואוו. אני בשוק.

  13. בוא לא נהיה תמימים? הרי שנינו יודעים שבתי כנסת לא "עומדים בקריטריונים" (וגם במקרים החריגים שכן - אף אחד לא יתלונן באמת), ולא מוכרות לי כנסיות שמצלצלות בפעמון ב-6 בבוקר (האמת שלא יצא לי לשמוע פעמוני כנסיה בארץ בכלל).

    טיעון קצת מוזר - אם למשל, 90% מהאנסים במדינת ישראל הם אשכנזים, והיו מציעים עכשיו להחמיר את הענישה על אנסים - האם היית אומר שמדובר בהתנכלות לאשכנזים?

    זה שהקבוצה הזו הנקראת "בתי תפילה מרעישים" מכילה ברובה מסגדים, לא הופך חוק נגד "בתי תפילה מרעישים" לחוק אנטי מוסלמי - אלא לחוק נגד בתי תפילה מרעישים. אלא אם אתה תומך בטענה שלעיל...

    וכרגיל, לאטמה כמו לאטמה - אומרים את הכל יותר טוב מכולנו:

    http://www.latma.co.il/article.aspx?artiId=5717

    אגב - אני חושב שהחוק החדש לא יזיז כלום - כפי שכבר אמרו, כבר עכשיו קיים "חוק נגד רעש" ואין שום ספק שבתי תפילה רבים בעלי מערכות כריזה עוברות עליו - אממה, בתי התפילה האלה נמצאים בתוך כפרים ערביים או בתוך ערים מעורבות, בתוך ריכוזים ערביים - ולשם - משטרת לא נכנסת. אפשר לומר שזו אשמת המשטרה, אפשר לומר שזו אשמת התושבים המקומיים - ואפשר גם להיזכר בכך שבפעם הקודמת שכוחות משטרה וערבים ישראלים "התעמתו" - היה באוקטובר 2010.

  14. כעקרון, אתה צודק לחלוטין. העניין הוא, שבנוסף לסוגייה העקרונית, יש גם סוגיה כמותית לא קטנה. אי אפשר להשוות בין כמות הכסף שהמדינה מוציאה על פעילויות שצורכים רק חילונים (בחישוב פר אדם) לבין הכמות לפעילויות שצורכים רק חרדים (שוב, בחישוב פר אדם), וכל אדם המעלה את הטיעון הזה של "הנה, זה אותו הדבר" הוא צבוע.

    לא לגמרי הבנתי, אתה טוען שהמדינה מוציאה יותר פר אדם על הציבור החרדי מאשר פרד אדם על הציבור הלא-חרדי ולכן השקילות בין השניים אינה קיימת?

    או במילים אחרות, רק כאשר האוכלוסייה החרדית תהיה עוד יותר גדולה כך שההוצאה הציבורית עליהם פר אדם תהיה נמוכה יותר(אותה הוצאה/יותר אנשים = הוצאה פחות פר אדם) אז יש שקילות? תקן אותי אם אני טועה בהבנה כאן.

    וזאת, כמובן, עוד לפני שנזכרים בכך שההכנסה ממסים בקרב החרדים, בתחשיב כולל, היא שלילית - ולכן בעוד לך כחילוני (או כלא-חרדי) מותר להלין על שימוש לא נאות בכספי המיסים, לחרדי הממוצע (כן, גם זה שעובד, כל עוד מקצבאות ילדים הוא מרוויח יותר מאשר הוא מפסיד בתשלום מיסים) זה בגדר חוצפה שלא תיאמן.

    זאת שאלה מאוד מעניינת האם סך התקבולים במגזר החרדי הם שליליים או חיוביים ואני לא לגמרי משוכנע שבכלל אפשר למדוד את זה כמו שצריך.

    אני כן יודע שאם היית נותן להרבה מאוד קהילות חרדיות את הבחירה בין להפסיק לשלם מיסים ולהתחיל למממן את המוסדות הקהילתיים/תרבותיים/חינוכיים שלהם בעצמם - לבין להמשיך בשיטה הנוכחית, הם היו בוחרים בשיטה הראשונה. למזלם, עקב מפלגות שכל אדם דמוקרטי צריך לקנא בהן על העשייה למען הבוחרים שלהן - הם לא כ"כ צריכים לבחור והם נהנים מ2 העולמות.

    בנוסף על כך, אני יודע שכלל אוכלוסיית נמצאת בתקבולי מיסים שלילית - כלומר, המדינה מוציאה יותר כסף מאשר היא מכניסה.

    רק לחרדי אסור להלין על כך? מה אם עובדי מדינה? אמהות חד הוריות? מובטלים? ערבים? נכים? האם כל אדם שמקבל מהמדינה יותר כסף מאשר הוא מכניס לה הוא "חוצפן" ואסור לו להלין על שימוש לא נאות בכספי המיסים שלו?

  15. זה לא תרבות חילונית זה תרבות לא חרדית

    אם אתה מחלק את האוכלוסייה לחרדית וחילונית - התחומים הללו נכללים תחת תרבות חילונית.

    חלוקה נכונה יותר תהיה באמת חרדית ולא חרדית, ואז אתה צודק. באותה מידה אגב אפשר לחלק את האוכלוסייה ל"משתמשי HWZONE" ו"לא משתמשי HWZONE". גם זו חלוקה מדעית נכונה של האוכלוסייה.

    אבל אני רוצה לגעת במשהו קצת אחר: זה בכלל לא צריך להיות.

    ספורט - בתור חובב כדורגל מושבע, אני משלם הרבה מאוד כסף בשביל לראות כדורגל. אני לא רואה שום סיבה מדוע דרך מערכת המיסים, מדינת צריכה למממן בדמינטון. אם לבדמינטון אין מספיק צופים, כנראה שזה תחום שלא כדאי לעסוק בו. הסכומים אגב, לא משנים כ"כ. גם אם רק אלף ש"ח מכספי משלם המיסים הולכים לשחקני בדמינטון עקב היותם שחקני בדמינטון - מדובר בשוד ושבר.

    על אחת כמה וכמה לגבי ענפי ספורט פופולריים בהרבה כמו כדורגל וכדורסל - הם צריכים לעמוד ברשות עצמם ולא לבסס עצמם על כסף גזול. בדיוק כמו הישיבות החרדיות(כך הן צריכות להתנהל).

    קולנוע - יש מספיק כישרון ואפילו כסף בקולנוע הישראלי, אין שום צורך ב"חוק לעידוד קולנוע" והקרן לקולנוע(אלא אם היא וולנטרית). הקרן לקולנוע היא באמת עניין מאוד מוזר להסביר מבחינה מוסרית - שוב, גם אם זה רק אלף ש"ח - האם מטרתה של מדינת היא להקצות כסף לאנשים אמידים בשביל שיצרו מוצר שיצרכו אותו אנשים אמידים? האם האבסורד פה לא זועק לשמיים? אני נגד תוכניות רווחה אבל הייתי מעדיף בהרבה שהיו לוקחים את כל כספי המדינה בהשקעות קולנועיות ונותנים אותם לעניים. אבסורד.

    תיאטרון - אותו דבר כמו קולנוע, רק סכומים גדולים בהרבה. בתיאטרון המדינה משקיעה עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים כל שנה וזה מגוחך לחלוטין ומנפח את תקציבי התיאטראות ומשכורות השחקנים הרבה מעבר לשווים האמיתי. אנשים שאוהבים תיאטרון הולכים לראות תיאטרון וכך גם משלמים עליו. אנשים שלא אוהבים תיאטרון לא הולכים לראות תיאטרון ועדיין משלמים עליו דרך מיסים! חזוס קריסטוס!

    מוזיקה - אותו עניין כמו תיאטרון מבחינת חובבים ולא חובבים ומכיל גם אלמנט חזק מאוד של אליטיזם - המדינה לא מממנת זמר ים תיכוני, או רוק, או פופ - רק "מוזיקה קלאסית" - זו כ"כ איכותית וחשובה(ואני רציני, אני חובב קלאסית) שהדרך היחידה לא להכחיד אותה היא לקחת מאנשים בכח כסף כדי שאנשים אחרים(רובם מבוגרים מאוד ואמידים מאוד) יוכלו לראות את הפילהרמונית או הקאמרית או מה שזה לא יהיה. אבסורד.

    סליחה על החפירה - בקיצור הטיעון הוא כזה: אין סיבה למממן לא תרבות חרדית ולא תרבות לא חרדית. המכשיר את הראשון מכשיר גם את השני, אלא אם הוא מכריז שסרגל הערכים המוסריים שלו עליון ובילתי ניתן לערעור - ולזה קוראים טוטאליטריזם. לילה טוב.

  16. ההשקעה של המדינה בכל מה שאמרת הוא בדיחה אחת גדולה לעומת מה שמקבלים החרדים.

    האמת היא שזה בערך 5% מהתמ"ג, שזה סכום רציני מאוד.

    http://www.cbs.gov.il/shnaton62/st09_01x.pdf

    עריכה: יכול להיות שזו הוצאה של כלל האזרחים במדינה ולא של השלטון עצמו, אשמח אם מישהו יוכל לבאר.

    צריך לזכור שהתקציבים האלה הם לא רק "משרד התרבות והספורט" אלא גם חלקים נכבדים מתקציבי הרשויות המקומיות.

    רק לשם המחשה, עלות השיפוץ של הבימה בלבד הייתה מעל 105 מיליון ש"ח ( http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1022,209,54562,.aspx ).

    ולגבי הבדמינטון - זה טיעון רציני? אתה באמת חושב שהמדינה צריכה לסבסד שחקני בדמינטון? כמה אנשים צופים ומתעניינים בספורט הזה ברמה התחרותית? מה איתי? אני מתחרה ברמה אולימפית בספורט הביזבוז זמן בHWZONE...

×
  • צור חדש...