תוכן dror_l - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

dror_l

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    40
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

    אף פעם

הודעות שנפתחו על-ידי dror_l

  1. לא הבנתי למה התכוונתם מבחינת טווח כתובות והקצאת כתובות IP.

    אין כאן שלוש רשתות, אלא רשת אחת המחוברת לנתב של אלקטל שמתחבר לאינטרנט, ורשת נוספת של הראוטר המחובר לנתב של אלקטל.

    יש למישהו נסיון עם חיבור של ראוטר אחד לראוטר שני?

    מה שאמרתי זה שעל פי מיטב הבנתי כדי לחבר שני נתבים צריך לבנות ביניהם כאילו רשת נפרדת (מבחינת כתובות ה- IP) ולכן יש שלוש רשתות (שתי רשתות ורשת בין הנתבים).

    בקשר לטווח כתובות:

    בכתובת IP יש ארבעה חלקים שמופרדים אחד מהשני בנקודה. בכתובות שמן הסתם אתה משתמש בהם שלושת החלקים הראשונים מגדירים את כתובת הרשת והחלק האחרון מגדיר את כתובת המחשב בתוך הרשת, זה, בהנחה שאתה ממלא את ה- net mask כ- 255.255.255.0 (לדוגמא: 192.168.10.3- שלושת המספרים הראשונים משמאל מגדירים את מספר הרשת והאחרון את מספר המחשב ברשת). כדי ששתי רשתות יהיו שונות הכתובות צריכות להיות שונות במספר המגדיר את הרשת.

    עכשיו, מספר רשת שמתחיל ב- 192.168 מוגדר ע"י התקנים העולמיים כהתחלה של רשת פרטית. מה שזה אומר זה שאם תשלח בקשה לנתב באינטרנט לשלוח מידע לכתובת כזאת הוא יתעלם ממנה (לכן ברשתות משתמשים במספרים האלה התחלה של כל כתובת). כדי להגדיר פרטית שונה מאחרת אנו משנים, במקרה שלנו, את המספר השלישי (כי שני המספרים הראשונים מציינים שזוהי פרטית ולכן נותר לנו לשחק רק עם המספר השלישי). לדוגמא: הכתובות הבאות הן שונות זו מזו במספר הרשת ולכן הן כביכול על שונה 192.168.1.1 192.168.2.1.

    ברגע שהמחשב נתקל בכתובת שלא ברשת שלו הוא פונה עם הבקשה למה שמוגדר אצלו ה- gateway (הנתב) שרק הוא מקושר עם אחרת.

    אני מקווה שאני מספיק מובן ואני אשמח אם יתקנו אותי.

  2. אני לא כל כך הבנתי מה אתה רוצה אבל אני יכול להוסיף להסבר הקודם שמבחינת ה- IP יש לך שלוש רשתות (אני מאוד לא בטוח שאני צודק, תקנו אותי אם אני טועה):

    רשת חיצונית

    רשת בין הנתבים

    ורשת פנימית

    לכל ראוטר יש שתי כתובות שאתה צריך להגדיר:

    בראוטר "החיצוני" לחיבור עם העולם החיצון אתה מקבל מהספק את הכתובת (בד"כ בצורה אוטומטית). לחיבור עם הראוטר השני ועם הרשת "החיצונית" אתה צריך להגדיר כתובת בטווח שונה משל הרשתות האחרות (טווח שונה= מה שירח הסביר לך), כך שלשני הנתבים והרשת החיצונית יהיה IP באותו טווח. בנתב הפנימי, ה- IP השני יהיה בטווח הכתובות של הרשת הפנימית.

    אני מקווה שזה מובן ואני לא בטוח בעצמי שזה נכון. אני אשמח אם מישהו יתקן אותי.

×
  • צור חדש...