פרסום בגוגל אדוורדס הפך בשנים האחרונות לכלי שיווק בסיסי אצל כל חברה שמעוניינת להיחשף בפני מספר גדול יותר של לקוחות פוטנציאליים.
המערכת מאפשרת לפרסם להחליט באילו ביטויים שהגולש חיפש המודעות יוצגו ורק אם המודעה רלוונטית עבורו והוא החליט ללחוץ על המודעה המפרסם חויב בתשלום. המודל נקרא PPC (Pay-Per-Click) תשלום לפי קליקים, המודל מבטיח למפרסם תשלום אך ורק על תנועה רלוונטית ואיכותית לאתר שלו. התשלום על כל קליק משתנה בין תחום לתחום הוא יכול להיות 0.1 ₪ וגם יכול להגיע למאות שקלים, כלל האצבע מאוד פשוט, יותר ביקוש – מחיר גבוה יותר.
למה צריך לשים לב לפני שמתחילים לפרסם בגוגל אדוורדס?
בחירת ביטויים נכונה
המודעות שלך יוצגו אך ורק אם הגולש חיפש בגוגל את אותן ביטויים שהגדרת, אם בחרת את הביטוי: "משלוחי פרחים ברעננה" אז כאשר הוא יחפש "משלוחי פרחים ברעננה" המודעה שלך תוצג בפניו אך, אם הוא חיפש "משלוחי פרחים בחיפה" המודעה שלך לא תוצג בפניו.
חשוב לבחור היטב אילו ביטויים יפעילו את המודעות שלך ובנוסף אנחנו ממליצים להגדיר גם ביטויים שלילים כמו: זול, זולים וחינם שאם הגולש חיפש "משלוחי פרחים זולים ברעננה" המודעה שלך לא תוצג. ניהול נכון של פרסום בגוגל יכול לחסוך המון כסף בנקודה הזו.
מיקוד גיאוגרפי
גוגל אדוורדס מאפשרת להגדיר לאיזה אזור גיאוגרפי תרצה למקד את הפרסום שלך, אם אתה עסק מקומי בראשון לציון, אין סיבה שהמודעות שלך יוצגו בפני מישהו בחיפה שחיפש "עורך דין תעבורה".
יש לכך 2 סיבות עיקריות: המחיר לקליק מאוד יקר וחבל על הכסף והסיכוי שהוא יהפוך ללקוח נמוך בהשוואה לאותו חיפוש רק של תושב מראשון לציון והסביבה.
תזמון הופעת המודעות
המערכת גם מאפשרת לכם להגדיר מתי המודעות יוצגו: מבחינת ימים בשבוע ושעות ביממה.
אנחנו ממליצים להציג את המודעות חופף ככל הניתן לדעות הפעילות שלכם.
בדרך כלל מדובר על ראשון-חמישי בין השעות 9:00-18:00.
טיפ: המחיר לקליק בשעות: ערב-לילה וסופ"ש נמוך בצורה משמעותית, לפעמים מאוד משתלם להופיע בשעות האלו.
תשלום מקסימלי לקליק
כל ביטוי שבחרת, צריך להגדיר לו מחיר מקסימלי שתרצה לשלם לגוגל על כל קליק. ככל שהביטוי יותר איכותי תסכימו לשלם יותר. אסור להתפרע שמחיר המקסימלי, תתחילו במחיר נמוך ולאט לאט תעלו במידה ויש צורך.
בחירת עמוד נחיתה
בסופו של דבר, הגולש שחיפש אחרי המוצר או השירות שאתם מעניקים וקרא את המודעה ולחץ עלייה מגיע לעמוד מסוים אצלכם באתר, העמוד חייב רלוונטי ומניע לפעולה.
טיפ: זמן טעינה נמוך, טקסט שיווקי, תמונות ברורות, טופס יצירת קשר, טלפון, מותאם לטלפון נייד ועוד…
כמובן שיש עוד המון דברים שיש לשים אליהם לב: התאמה למכשירים, התאמות למיקום גיאוגרפי, בדיקות A/B, מעקב אחרי המרות ועוד..
אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה כיצד אנחנו מנהלים קמפיינים בגוגל עבור לקוחותינו
הכתבה נכתבה על ידי BOOSTIT סוכנות לניהול קמפיינים ממומנים בגוגל.