אסטרטגיות פרסום המותאמות לאתרי מכירות, הן דוגמא נהדרת לשיווק דיגיטלי במיטבו. פרסום מותאם יכול לשפר באופן משמעותי את הנוכחות המקוונת של העסק או המותג שלכם ולייצר עניין וגם מעורבות לקוחות. אלה היבטים שיוצרים עניין ומקדמים מכירות. נסביר להלן למה נושא זה חשוב כל כך ונתייחס לכמה צדדים מרכזיים בפרסום מותאם לאתרי מכירות.
מדוע פרסום מותאם לאתרי מכירות כל כך חשוב?
קודם כל צריך להבין מדוע הפרסום מסוג זה כל כך חשוב. משרד פרסום שרוצה להגיע ללקוחות ולייצר מכירות חייב לזכור כי בעידן הנוכחי, העדפות הצרכנים דינמיות מאוד והסביבה הדיגיטלית כל הזמן משתנה. המון דברים מתעדכנים ומתפתחים ללא הרף. שיווק חכם, גמיש ומסתגל, ופרסום מותאם שלא לוקח את הצרכן כמובן מאליו, הופכים לחיוניים מאי פעם. פרסום מותאם מתמקד לא רק בהעברת מסר אלא ממש באספקת תוכן ושימוש בהמלצות המבוססות על תובנות בזמן אמת. תובנות וניתוח של לקוחות והמקום שלהם בתוך משפך המכירות, פירושם יותרת מכירות. גישה של פרסום מותאם מעודדת המרות ומכירות טובות יותר. פרסום מותאם יכול למנוע מלקוחות פוטנציאליים לדלג על המסר או לשכוח בין רגע פרסומים או הודעות שיווקיות.
פרסום מותאם אישית בהתאמה לכל לקוח
המעבר אל אסטרטגיות שיווק מותאמות ללקוח החל עוד לפני העידן הדיגיטלי. אולם משרד פרסום מוביל מדגיש כי כאשר החלו להשתמש במודעות פרסום פיזיות, לא היה ניתן להגיע לפרסום מותאם אישית (אבל הרצון לכך היה קיים). זו הסיבה שכבר מזמן החלו בכירים בפרסום להשתמש בערוצי פרסום דיפרנציאליים ככל האפשר. אבל כיום, הפיתוח של פלטפורמות הפרסום הדיגיטליות במאה ה-21, מאפשר לקחת את הפרסום המותאם לרמה אחרת לגמרי.
פרסום מותאם לאתרי מכירות הוא מטבעו מותאם אישית לקהל היעד. הוא צריך להתאים מבחינת מסרים וצורה לכל לקוח, בהתבסס על שפע של נתונים. ניתן להיעזר בנתונים כגון מיקום לקוח, תוכן שנצפה בעבר, נתונים דמוגרפיים, רכישות קודמות ועוד. כל המידע נועד לשפר את העברת המסר. איש פרסום יעיל שואף לקבץ יחד לקוחות בעלי מאפיינים או התנהגויות דומים, כך שהם יקבלו את המסר שמתאים להם אבל פחות מתאים לאחרים. כך ניתן לבצע העברת מסרים ממוקדת, אל מול קהלי יעד שונים.
התאמה ויזואלית בין ערוצי מכירה ושיווק
התאמת התוכן החזותי לפי ערוצי מכירה שוניםהוא כבר לא הנחלה הבלעדית שלמשרד פרסום אונליין מתמחה. כל איש שיווק צריך להבין בכך. אתרי המכירות כגון אמזון, איביי, אתרי מכירות מתמחים או מכירות ברשת חברתית – בכל פלטפורמה יש דרך ייחודית להגיע ללקוחות השונים. הפרסום המותאם חשוב ביותר כדי למשוך תשומת לב, לעניין ולשפר את ההמרות.
העלאת מעורבות לקוחות על ידי תוכן מותאם
העברת המסר הנכון ובזמן הנכון על ידי משרד פרסום ייחודי נותנת הרבה ערך. זה חלק חשוב בפרסום מותאם. השיווק והפרסום באופן זה משולבים עם יצירת מסרים שיווקיים רלוונטיים ומותאמים אישית, אולם עליהם גם להיות מתוזמנים באופן מושלם. הכל צריך להלום את השלב שבו נמצא הצרכן, בדרך לרכישה.
לסיום נציין כי השימוש בנתוני צרכנים מאפשר לחזק עוד יותר את אסטרטגית הפרסום. הדבר כולל ניתוח אינטראקציות, זיהוי העדפות לקוח, בדיקת התנהגויות לקוח ביחס לערוצים דיגיטליים ופלטפורמות שונות. כך ניתן למקד ולהתאים את משאבי הפרסום, במקום הנכון ובזמן הנכון, פעם אחר פעם. המטרה היא ליצור חוויית לקוח, מסר של פנייה אישית ורלוונטיות מקסימלית. בעזרת פרסום מותאם לאתרי מכירות תוכלו להשיג מקסימום תשומת לב מהלקוח.