NVIDIA תפתח מנוע אשר באמצעותו יהיה ניתן להשתמש בכרטיסי המסך לביצוע חישובי אור (Ray-Tracing).
NVIDIA חשפה במסיבת עיתונאים את מנוע ה-Ray-Tracing הראשון אשר יהיה תואם לחומרת כרטיסי המסך שלה. מנוע ה-Optix מכוון לעבודה בתוכנות תלת-מימד מקצועיות ויהיה תואם לכרטיסי העריכה מסדרת Quadro FX המקצועית, מה שאומר שתוכנות אשר יהיו מבוססות על המנוע יוגבלו בתאימות.
מנוע ה-Optix של NVIDIA הוא מנוע Ray-Tracing אשר ניתן לתכנות, ויביא בקלות רמות חדשות של ראליזם לתוכנות המשתמשות בתכנות בשפת ה-C. על פי המפתח, מנוע ה-Optix יאפשר שימוש רחב הרבה יותר ב-Ray-Tracing בתעשיית התכנות ותלת המימד כולל תמונות פוטו-ראליסטיות, עיצוב של מכוניות, עיצוב אקוסטי (של מבנים), סימולציית אופטיקה, חישובי נפח ומחקר קרינה. מפתחי תוכנות אשר ישתמשו במנוע ה-Optix יגדירו מחדש את מה שמתכנתים, מהנדסים וחוקרים יכולים לעשות.
Ray Tracing (מעקב קרניים) הוא אלגוריתם בגרפיקה ממוחשבת למידול תאורה כוללת לסצנה שנוצרה באמצעות מחשב. באלגוריתם זה עוקבים אחרי קרני האור היוצאות ממקורות האור דרך ההשתקפויות שלהם על האובייקטים בסצנה ועד הגעתם אל המצלמה הווירטואלית.
דוגמא לתמונה תלת-מימדית שעובדה עם מעקב קרניים |
במנועי Ray-Tracing נוכחיים העיבוד נעשה על אמצעי עיבוד ראשיים ורבים מהם לא מנוצלים כראוי אך יכולים להציג תמונה מעולה. בעזרת מנוע ה-Optix של NVIDIA השימוש יתבצע בעזרת חומרת הכרטיסים החזקים וכך מהירות ואיכות העבודה יוכלו להשתפר משמעותית ולהתחרות במנועים הקיימים.
כרגע המנוע החדש של NVIDIA מכוון רק לשוק המקצועי ולא למשתמש הביתי היות ו-NVIDIA החליטה להגביל את השימוש במנוע לכרטיסי Quadro FX בלבד. נותר לראות האם גופים קנייניים ישתמשו במנוע זה גם למטרות נוספות וכן גם תאימות לחומרה נוספת. אולי בעתיד נראה גם שימוש נרחב ב-Ray-Tracing גם בשוק המשחקים.
NVIDIA תשיק את מנוע ה-Optix ברבעה האחרון לשנת 2009.