NVIDIA תפתח מנוע אשר באמצעותו יהיה ניתן להשתמש בכרטיסי המסך לביצוע חישובי אור (Ray-Tracing).
NVIDIA חשפה במסיבת עיתונאים את מנוע ה-Ray-Tracing הראשון אשר יהיה תואם לחומרת כרטיסי המסך שלה. מנוע ה-Optix מכוון לעבודה בתוכנות תלת-מימד מקצועיות ויהיה תואם לכרטיסי העריכה מסדרת Quadro FX המקצועית, מה שאומר שתוכנות אשר יהיו מבוססות על המנוע יוגבלו בתאימות.
מנוע ה-Optix של NVIDIA הוא מנוע Ray-Tracing אשר ניתן לתכנות, ויביא בקלות רמות חדשות של ראליזם לתוכנות המשתמשות בתכנות בשפת ה-C. על פי המפתח, מנוע ה-Optix יאפשר שימוש רחב הרבה יותר ב-Ray-Tracing בתעשיית התכנות ותלת המימד כולל תמונות פוטו-ראליסטיות, עיצוב של מכוניות, עיצוב אקוסטי (של מבנים), סימולציית אופטיקה, חישובי נפח ומחקר קרינה. מפתחי תוכנות אשר ישתמשו במנוע ה-Optix יגדירו מחדש את מה שמתכנתים, מהנדסים וחוקרים יכולים לעשות.
Ray Tracing (מעקב קרניים) הוא אלגוריתם בגרפיקה ממוחשבת למידול תאורה כוללת לסצנה שנוצרה באמצעות מחשב. באלגוריתם זה עוקבים אחרי קרני האור היוצאות ממקורות האור דרך ההשתקפויות שלהם על האובייקטים בסצנה ועד הגעתם אל המצלמה הווירטואלית.
![]() |
דוגמא לתמונה תלת-מימדית שעובדה עם מעקב קרניים |
במנועי Ray-Tracing נוכחיים העיבוד נעשה על אמצעי עיבוד ראשיים ורבים מהם לא מנוצלים כראוי אך יכולים להציג תמונה מעולה. בעזרת מנוע ה-Optix של NVIDIA השימוש יתבצע בעזרת חומרת הכרטיסים החזקים וכך מהירות ואיכות העבודה יוכלו להשתפר משמעותית ולהתחרות במנועים הקיימים.
כרגע המנוע החדש של NVIDIA מכוון רק לשוק המקצועי ולא למשתמש הביתי היות ו-NVIDIA החליטה להגביל את השימוש במנוע לכרטיסי Quadro FX בלבד. נותר לראות האם גופים קנייניים ישתמשו במנוע זה גם למטרות נוספות וכן גם תאימות לחומרה נוספת. אולי בעתיד נראה גם שימוש נרחב ב-Ray-Tracing גם בשוק המשחקים.
NVIDIA תשיק את מנוע ה-Optix ברבעה האחרון לשנת 2009.
דגעגכשכ
כי במשחקים RAY TRACING אומר שצריך כרטיסים עוד יותר מפלצתיים עם עוד יותר פרטים כדי לתמוך בכמות הפוליגונים שיש שלא לדבר על חיובים ווליומטריים לכל
Ray Tracing אמיתי
מאוד בעייתי ברינדור זמן אמת.
האלגוריתמים האלה פשוט מאוד לא יעילים (וזה מה שיש)
לא נראה לי נראה במשחקים בזמן הקרוב…
תיקון קל … GT200
המנוע יתמוך גם בליבת GT200 ומעלה, לא רק Quadro.
זה רשום בדרישות מערכת בעמוד הבא – http://developer.nvidia.com/object/optix-home.html
HWZONE, תתחילו להתנהג כמו עיתון
הגיע הזמן שתפסיקו לפרסם הודעות לעיתונות (press releases) מילה במילה.
האם באמת אתם כתבתם את זה? "מפתחי תוכנות אשר ישתמשו במנוע ה-Optix יגדירו מחדש את מה שמתכנתים, מהנדסים וחוקרים יכולים לעשות."
נו באמת… אם אתם רוצים לפרסם את nVidia, לפחות תקחו על זה כסף.
גם לא יזיק קצת לחקור עצמאית את מה שמאכילים אתכם. יש לא מעט מחקר ופיתוח של שימוש ב-GPU על מנת לבצע ray tracing. יש שעושים את זה עם CUDA, יש שעושים את זה ישירות עם shaders.
הנה דוגמא (ב-4 ק"ב!):
http://www.pouet.net/prod.php?which=51443
בRAY TRACING היום עושים בדיוק ההיפך
מוציאים קרן מאונכת מכל פיקסל ועוקבים אחר המקור שלה. ברגע שהיא פוגעת באובייקט, יודעים מאיפה היא נשלחה (זווית שבירה), ממשיכים איתה לאובייקט הבא וכן הלאה, עד שמגיעים למקור האור.
מה אם כרטיסים חדשים
nvidia לא הוציאו כרטיס חדש כבר למעלה משנה !!!
קדימה מחכים ל- G300 !!!