אחרי חמש שנות עבודה, אחד מהמודים המושקעים והמקיפים ביותר עבור The Elder Scrolls 5 זמין להורדה ללא עלות לכל דורש
משחקי התפקידים בסדרת Elder Scrolls ידועים בעולמות המשחק העצומים בגודלם שהם מעמידים לרשות השחקנים ובהיותם מאוד נגישים למודרים, שנהנים לנבור בקבצי המשחק ולערוך שינויים כראות עיניהם. אין פלא, אם כן, שלאורך השנים כל אחד ממשחקי הסדרה נתמך ע"י קהילת מודינג ענפה.
האיטרציה העדכנית מ-2011, Skyrim, לא שונה במובן הזה. רבים משחקני המשחק לא טורחים לשגר אותו לפני שווידאו כי עשרות או מאות המודים שהם מריצים פעילים. המודים הפופולאריים ביותר משנים את הממשק הבעייתי שלו שמיועד לשחקני הקונסולה ומשפרים אותו גראפית, אך כמו בהרבה משחקים אחרים, יש גם גרעין קשה של מודרים בעלי מטרה אחת – להפוך את המשחק למשהו אחר לחלוטין. לעתים מדובר בהמרה של משחקים קודמים למנוע חדש, כמו במקרה של Skywind, ולעתים בבנייה עולם שלם פרי דמיונם של היוצרים.
זהו המקרה של Enderal: The Shards of Order, המוד החדש מבית היוצר של קבוצת המודרים הגרמנית SureAI. הקבוצה הותיקה פעילה כבר עשור, ומפתחת מודים משני-משחק שמתרחשים בעולמות חדשים לחלוטין, אשר מלאים בדמויות וקווסטים שונים. המודים שלהם, באופן מסורתי, יותר ליניארים באופיים ומכווני עלילה מהמשחקים שעל בסיסם נבנו. היצירה הגדולה הראשונה שלהם היתה Arktwend, הרפתקה בעולם "ממלכות נשכחות" עבור Morrowind. ב-2010 שיחררו את Nehrim, מוד עצום ל-Oblivion שהתרחש בעולם עצמאי, הפך אותו לממוקד סיפור נוסח משחקי Gothic הראשונים המשובחים, וזכה לאינספור שבחים.
Enderal החדש מתרחש באותו העולם של Nehrim, אך לא דורש אתו היכרות מוקדמת. לטענת היוצרים, הסיפור הראשי שלו אורך כ-30 שעות משחק והקווסטים הצדדיים יכולים לספק עוד 70 שעות. המוד כולל דיבוב מלא באנגלית ובגרמנית, הישג מדהים בפני עצמו, ומשנה כמה מהמערכות הבסיסיות של סקיירים. למשל, כישורים מתפתחים לא על ידי שימוש חוזר בהם, אלא ע"י נקודות ניסיון שמקצים להם כשהדמות עולה רמה.
אתם מוזמנים להוריד את המוד מהאתר הרשמי שלו, בו גם מפורטות הוראות ההתקנה. שימו לב שדרישות המערכת עבורו גבוהות קצת מדרישות הבסיס של סקיירים.
ואו, כמה כישרון, אני שמח שהוא מנוצל ומקווה שאפשר יהיה לעשות אותו הדבר עם Fallout