שיתוף פעולה מפתיע הוליד לנו את ה-AM-RB 001, שנראית כאילו היא הגיעה היישר ממוחו הקודח של ילד בן עשר
אסטון מרטין היא שם מוכר וותיק בעילית של תעשיית הרכב, וגם רד בול (כן, זו שמביאה לכם כנפיים) כבר הצליחה להוכיח בעשור האחרון שיש לה תשוקה אמיתית למוטוריקה עם קבוצת פורמולה 1 שזכתה בארבע אליפויות רצופות בשנים 2010-2013. ומה קורה כששתיהן משתפות פעולה ומשלבות את מיטב הטכולוגיות שלהן למכונית אחת? התשובה הזו מתחילה להיחשף כעת, עם ה-AM-RB 001.
מכונית העל החדשה הזו (שמוגדת למעשה כ-Hypercar – דרגה אחת מעל מכונית-העל, ששמורה למספר דגמים בלבד אשר מגדירים מחדש את היכולות והטכנולוגיות המוכרות בתחום) נחשפה לפני מספר חודשים בתור תרשים קונספטואלי מרהיב – וזוכה להתעניינות כפולה ומכופלת עתה, כשהעיצוב הממשי מוצג לראשונה ונראה דומה מאוד לאותו שרטוט בסיס, כאשר בחברה מבטיחים לשמור על המראה העתידני הזה באדיקות עד למועד ההשקה המיועד, אי שם בשנת 2018. אתם מוזמנים להתרשם ולשפוט בעצמכם לפי התמונות להלן.
הקונספט – והמציאות
מי שמופקד להוביל את פיתוחו ובנייתו של ה-AM-RB 001 הוא אדריאן ניואי (Adrian Newey), שהיה אחראי על פיתוח כמה מרכבי הפורמולה 1 המתקדמים ביותר מאז ומעולם בעבור הקבוצה של רד בול (ובעבר עבור הקבוצות של וויליאמס ומקלארן) – וכעת זוכה להזדמנות ולצ'ק פתוח להגשים את חלומו ולבנות רכב כביש שיהיה מהיר וזריז כמו, או אולי אפילו יותר, מרכבי המסלול האימתניים שסייע ליצור בעבר.
מקור: autocar.co.uk
חלק גדול מהפרטים הטכניים אודות המכונית המרשימה טרם נחשפו, אך באסטון מרטין וברד בול מבהירים שמדובר ביצירה אשר מיועדת לשבור שיאים בכל המונחים – עם הצהרה על יחס משקל-להספק של כוח סוס לכל קילוגרם במשקל הרכב, שהוא נדיר ביותר עבור רכב שיהיה רשאי לנסוע בכבישים הציבוריים.
לשם השוואה, מכונית העל החדשה של בוגאטי, ה-Chiron בעלת 1,480 כוחות הסוס, מציעה יחס של כ-0.75 כוחות סוס "בלבד" לכל קילוגרם ממשקלה – ואילו ה-Regera המטורפת של Konigsegg השבדית, עם מנוע הבנזין ושלושת המנועים החשמליים המסייעים שלה, מגיעה לכ-0.95 כוחות סוס לכל קילוגרם של משקל, במידה ומשלבים את הספק כל המנועים יחד באופן לינארי.
המנוע שיספק את העוצמה עבור ה-AM-RB 001 יהיה מנוע V12 מפיתוח חדש (ללא מגדשי-על), שישב במרכז הרכב במטרה לספק לו מרכז כובד נמוך ויציבות טובה במיוחד (בשילוב עם צמיגים רחבים מאוד). בחברה מכוונים למשקל של פחות מטונה אחת עבור המוצר הסופי – ואנחנו כבר סקרנים לגלות האם וכיצד הוא יצליח להתמודד אל מול יצירות המופת המוטוריות האחרות שכבר נמצאות בשוק, או שמיועדות להגיע אליו במהלך השנה הקרובה.
באסטון מרטין מתכננים לייצר 99 יחידות כביש בלבד מה-AM-RB 001, לצד 25 יחידות נוספות שיהיו מיועדות למסלולי המירוץ בלבד. המחיר? בין 2 ל-3 מיליון פאונד לחתיכה – סכום זעום בהחלט עבור כל אוליגרך חובב מהירות, אשר ללא ספק מהווים חלק ניכר מקהל היעד של הרכב הזה. אנחנו נוכל להמשיך לחלום עליו – ולהסתפק בהתנסות דיגיטלית איתו בגירסאות העתידיות של Forza ושל Gran Turismo.
כמי שיצא לה להכניס מספר מכוניות למשחטות בדרא"פ אני אומרת:
פחות מטונה?
משחטות הרכבים יכינו מטעמים מהרכב הזה!
מה שהכי מעניין זה לאיזה מהירויות המכונית בנויה? כוחות סוס זה נפלא, אבל איך זה יוצא לפועל על הכביש?
ככל שהמנוע גדול וחזק ככה גם הפוטנציאל שלו להגיע למהירויות גבוהות.
לא נדע את הפיק של המכונית עד שזה לא יבחן 🙂
נראה כמו PAGANI ZONDA….רק יותר חנוני
עדייך אי אפשר לנצח את dauer 962