שר התקשורת הטרי גלעד ארדן הודיע בעמוד הפייסבוק שלו כי העביר למשרד האוצר רפורמה חדשה, שלפיה חברות הכבלים והלווין יחויבו לספק ללקוחות חבילת ערוצים מוזלת, שמחירה לא יעלה על 120 שקל
זהו אינו סוד שמחירי חבילות הערוצים שמציעות חברת HOT והמתחרה שלה yes, מהווים נטל על רבים מאזרחי המדינה. לאחרונה, כתב שר התקשורת גלעד ארדן בפוסט בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו כי בכוונתו להלחם בתופעה המרגיזה, באמצעות רפורמה חדשה שמטרתה להוזיל את מחירי חבילות הערוצים ואף להכריח את החברות להשיק חבילות זולות במיוחד.
"חברות הכבלים והלוויין מכרו לנו במשך זמן רב מדי חבילות יקרות עם יותר מדי ערוצים שאנחנו לא מכירים. אפילו ״חבילת הבסיס״ נמכרה לנו במחיר של כמאתיים וחמישים שקלים" כתב השר ארדן בסטטוס, והדגיש כי מדובר במחיר גבוה בהרבה ממה שמשלמים במדינות אחרות.
בנוסף, זעם שר התקשורת כי חבילות הבסיס שמציעות החברות כוללות ערוצים שכלל לא נחוצים, כך שבשורה התחתונה לקוחות משלמים על מספר ערוצים (שלעיתים אינם נחוצים עבורם) במידה והם רוצים ערוץ מסויים – דבר שגורם לניצול של הצרכן הישראלי.
ארדן מודיע רשמית ל-yes ו-HOT: "החגיגה נגמרה" |
עובדה דיי מעניינת שעלתה מהסטטוס שכתב השר בפייסבוק שלו, היא שמתוך למעלה ממליון מנויים בכבלים ויותר משש מאות אלף מנויים בלווין, רק 3000 מהם הצליחו להתחבר לחבילת הבסיס הצרה והזולה ביותר.
עוד עלה מהסטטוס של ארדן כי בכוונתו ליצור תחרות נוספת לשתי החברות, שייתכן ותגיע מצד "עידן פלוס" או באמצעות רפורמה בשוק הסיטונאי שתתבסס על תשתיות השידור הקיימות.
בקרוב צפוי משרד האוצר לאשר את המהלך של גלעד ארדן, מה שיאלץ את חברות הכבלים והלווין לשווק את חבילת הבסיס החדשה עם יותר תוכן ובמחיר נמוך יותר. עם זאת, מדגיש השר, גם לאחר ה"כפייה" HOT ו-yes לא ימהרו לשווק את החבילות המוזלות – דבר ששוב יהפוך את הרשתות החברתיות לכלי שיווקי שבאמצעותו הצרכן משווק לעצמו את מה שטוב לו.