האם זה אפשרי\מעשי - מנוע מגנטי - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם זה אפשרי\מעשי - מנוע מגנטי


Gil28

Recommended Posts

אני לא ראיתי את הסרטון שצירפת, אבל משתמשים בטכנולוגיה הזו כבר שנים:

א. ברכבות הרים מסויימות בעולם משתמשים בכזה "מנוע" ע"מ להניע ולעצור את המתקן.

ב. יש קו רכבות שלם ביפן שמשתמש בכזה מנוע.

ג. אפילו ברכבת קיימת מערכת כזו שתפקידה לסייע בבלימת הרכבת.

יש 2 יתרונות ברורים למנוע מגנטי:

א. שקט - המנוע שקט לחלוטין.

ב. אין חיכוך וכך אפשרי להשקיע פחות אנרגיה ע"מ להגיע לאותה התוצאה, כמו כן בגלל שאין חיכוך אין כמעט בלאי ל"מסילה" ועבודות תחזוקה כמעט ולא צריכות להתבצע.

בכל מקרה, מדובר באלקטרומגנטים, וככאלה הם צורכים לא מעט חשמל (לא מדובר פה על שבירת עיקרון הטרמודינמיקה...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על פי מה שאני ראיתי מסרטון נוסף ניתן להניע גלגל רק ע"י הצבת מגנט לידו ומדי פעם להרחיק את המגנט ולהחזיר. נראה כאילו עוצמת סיבוב הגלגל יכולה להפעיל מנגנון שיבצע את התנועה של המגנט הנוסף ללא צורף במקור חשמלי נוסף...

עריכה:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שניהם עובדים על אותו עיקרון . ששני כוחות מנוגדים נמשכים זה לזה וזהים דוחים . יותר קל לבנות ולשלוט מערכת חשמלית שיוצרת שדה מגנטי מאשר לחבר מגנטים לאורך המסלול . ברכבת המסילה יוצרת שדה קבוע והרכבת יוצרת שדה מסתובב . מתי שהקטר רוצה לעצור הוא פשוט מחליש את הכוח למינימום . ואז הרכבת מרחפת במקום . בתאוריה אפשר לנצל את הכוח האלקטרומגנטי של כדור הארץ לרחף עליו . אבל בשביל זה צריך מנוע חזק והשדה לא יצור 'קרינה מייננת' כדי שאנשים יוכלו לנסוע עליו .

תרמודינמיקה תקף יותר במנועי דחיסה ויניקה (בוכנות וסילון ) וכאן זה יותר הכוח אלקטרומגנטי . אבל ברכבות מגנטיות עובדות על שניהם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על פי מה שאני ראיתי מסרטון נוסף ניתן להניע גלגל רק ע"י הצבת מגנט לידו ומדי פעם להרחיק את המגנט ולהחזיר. נראה כאילו עוצמת סיבוב הגלגל יכולה להפעיל מנגנון שיבצע את התנועה של המגנט הנוסף ללא צורף במקור חשמלי נוסף...

עריכה:

מה שאתה מציע בעצם זה לבנות מכונה נצחית, וזה כמובן לא ממש אפשרי. במקרה הזה אתה תצטרך להשקיע עבודה בלהזיז את המגנט, כך שלא תקבל אקסטרה אנרגיה אלא להפך.

http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetual_motion

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אבל כאן אתה לא מרוויח שום אנרגיה.

העניין הוא שאתה לא יכול ליצור מצב, כמו ש-gil28 תיאר שעל ידי האנרגיה המכנית שאתה מקבל מהסיבוב של הגלגל, אתה תוכל להזיז את המגנט, מה שיגרום לתאוצה מתמדת של הגלגל, כי כדי להזיז את המגנט תצטרך להפעיל כח שיבצע עליו עבודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף, רכבות האצה מגנטיות משתמשים, כמובן, באלקטרו-מגנטים. פשוט כי לא ריאלי לבנות מסילות באורך מאות ק"מ שמבוססות על מגנט טבעי, שכן לא מדובר במחצב כל כך נפוץ, והם נחלשים עם הזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ע"מ לייצר תנועה כלשהי צריכים להחליף בין המטענים של אותם מגנטיים (בתדרים מדהימים של 200-500 הרץ), דבר שאפשר לבצע רק עם אלקטרומגנטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא ראיתי את הסרטון שצירפת, אבל משתמשים בטכנולוגיה הזו כבר שנים:

ב. יש קו רכבות שלם ביפן שמשתמש בכזה מנוע.

לא ביפן יש רכבת שפועלת אל מוליכי על שהם חסרי היתנגדות חשמלית .

וכן מנוע מגנטי הוא אפשרי אבל לא כל כך כדאי (לרוב כמובן ).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר בין אחד לשני, כן, משתמשים במוליכי על וכן, הרכבת הזו פועלת בעזרת "מנוע" מגנטי.

זה כמו שתגיד הרכבת לא משתמשת במנוע מגנטי, היא משתמשת במחשבי על...

ולפני שאתה מגיב לי, בבקשה תקרא טיפה:

http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev_train

אגב, מוליכי על חסרי התנגדות (או בעלי התנגדות נמוכה מכדי למדוד) רק בטמפרטורות נמוכות מאוד (החל ממינוס 196 מעלות וצפונה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...