הבאג, שרק לאחר כשבועיים מאז שהתגלה התייחסה אליו NVIDIA רשמית, פוגע בביצועי הכרטיס כאשר נעשה שימוש במעל 3.5 גיגה-בייט של זיכרון גרפי
האם NVIDIA פישלה עם כרטיס ה-GTX 970? על פי ממצאים אחרונים המגיעים ממספר רב של משתמשים ואתרי טכנולוגיה ותיקים, באג בכרטיס לשוק הביניים-גבוה המבוסס על ליבת ה-Maxwell של החברה פוגע בצורה ניכרת בביצועיו. הבאג, שרק לאחר כשבועיים מאז שדווח החליטה אנוידיה להכיר בו, מתבטא רק כאשר יישום או משחק משתמש ביותר מ-3.5 גיגה-בייט של זיכרון גרפי.
להזכירכם, מפרטו של כרטיס ה-GTX 970 מבית אנוידיה כולל 1664 ליבות מאוחדות (CUDA) עם מהירות ליבה של 1.050 גיגה-הרץ, ארבעה גיגה-בייט של זיכרון גרפי מסוג GDDR5 הפועל בתדר פעולה אפקטיבי של 7 גיגה-הרץ, ממשק זיכרון של 256 ביט ורוחב פס של 224 גיגה-בייט לשניה. מההצהרה הרשמית של אנוידיה בנושא, החברה מסבירה כי בגלל תצורת מעבדי הסטרימינג (SM) שבכרטיס ה-GTX 970, חלוקה פיזית של הזיכרון הגרפי ל-3.5 גיגה-בייט ול-0.5 גיגה-בייט הייתה דרושה בכדי לנהל בצורה אופטימלית את כלל נפח הזיכרון.
ממבדקים שנעשו על ידי אנוידיה עצמה בנושא (ומכך תצטרכו לקחת את ממצאים אלו בהסתיגות מסויימת) החברה לא מצאה כל שינוי משמעותי בביצועים לעומת כרטיס ה-GTX 980. כך לדוגמה השוותה החברה בין שני הכרטיסים במשחקים שונים, כאשר בעת שימוש של מעל 3.5 גיגה-בייט של זיכרון גרפי לא ניכרת ירידה משמעותית יותר (באחוזים) לכרטיס ה-GTX 970, שעל פי ממצאים קודמים מראה ירידה קשה ביותר של ביצועים בשימוש דומה של זיכרון.
דוגמה הסותרת את ממצאי החברה ממשתמשים המתלוננים על פגיעה לא הגיונית בביצועי כרטיס ה-GTX 970 שברשותם באה מהפורום Overclock.net, שבו משתמש שהריץ את המשחק Far Cry 4 ברזולוציה של 1440p הבחין בירידה של כ-90 אחוזים בהגדרות מערכת הדורשות מעל 3.5 גיגה-בייט של זיכרון גרפי לעומת הגדרות מערכת הדורשות פחות.
העובדה שאנוידיה מכירה וחוקרת את הבעיה בכרטיס ה-GTX 970 היא עובדה שאולי מנחמת אותנו במידה מסויימת, אך כל באג אשר פוגע בצורה כה משמעותית בביצועיו של כרטיס גרפי המיועד לשוק הבינוני-גבוה מופיע, יש סיבה לדאגה.